POLSKI JUBILER » NUMERY » 2007 » 07-08/2007

07-08/2007

07-08/2007

Centrum innowacji w Birmingham

Szkoła Biżuterii UCE w Birmingham powstała w 1890 roku, początkowo zaopatrując rynek lokalny. Obecnie uczelnia jest jedną z największych tego typu instytucji w Europie. Ponad pięciuset studentów Szkoła Biżuterii jest niezależnym wydziałem Instytutu Sztuki i Wzornictwa w Birmingham, który stanowi jedno z najbardziej aktywnych miejsc poświęconych edukacji na kierunkach: biżuteria,…

07-08/2007, WZORNICTWO

Pastorał z bursztynu i srebra dla kardynała Tarcisio Bertone

Pastorał z bursztynu i srebra autorstwa znanego artysty Mariusza Drapikowskiego otrzymał sekretarz stanu Stolicy Apostolskiej, kardynał Tarcisio Bertone. Wręczył mu go osobiście 12 czerwca abp. Tadeusz Gocłowski na początku uroczystej mszy św. pod pomnikiem Jana Pawła II na Zaspie gdańskiej. Pastorał zamówił u Mariusza Drapikowskiego abp. Tadeusz Gocłowski niespełna półtora…

07-08/2007, PANORAMA

Art Bionika

W dniach 18-24 kwietnia 2007 roku w Sankt Petersburgu (Rosja) rozstrzygnięto VII Międzynarodowy Konkurs dla Młodych Projektantów Biżuterii “Obraz i Forma” pod hasłem “Art Bionika”. Grand Prix otrzymał Roman Gricenko za broszę pt. “Kokon”. Temat konkursu miał zwrócić uwagę na sztuczność i nienaturalność świata współczesnego i uwrażliwić artystów – jubilerów…

07-08/2007, WZORNICTWO

Piąta Aleja w kolorze malin i mirabelek

Na łamach “Piątej Alei”, dodatku do Rzeczpospolitej, już po raz kolejny mięliśmy okazję obejrzeć biżuterię udostępnioną przez polskich jubilerów. Sesję “Owoce Nibylandii” przygotowała Ewa Wajnert z pomocą Joanny Macur. Pomysłodawczyni projektu, szefowa rubryki moda, Lidia Popiel, sfotografowała modelkę, Ewelinę Horosz, w biżuterii firm Lewanowicz, 3 Skarby oraz Joanny i Elżbiety…

07-08/2007, PANORAMA

Topienie czystych metali

Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że praktycznie nigdy nie mamy do czynienia z zupełnie czystymi materiałami wyjściowymi, lecz z materiałami technicznie czystymi. Metale dodatkowe o nieznanym składzie takie, jak stary mosiądz, miedziane monety lub miedź elektrotechniczna mogą przez niewielką zawartość obcych materiałów całkowicie zniszczyć strukturę nowego stopu. Przy nowym…

07-08/2007, RYNEK

Ławka Kruka w Warszawie

Oryginalna ławka w formie pierścionka Jedyny¨ firmy W. KRUK stanęła 18 czerwca na Placu Konstytucji w Warszawie. To kolejny dobry projekt promocyjny tej znanej poznańskiej firmy. Ławka ma dwa metry wysokości, betonową podstawę i siedzisko z drewna. Będzie można na niej usiąść i odpocząć w “blasku brylantu”. Dla zakochanych Ławka…

07-08/2007, PANORAMA

Antidotum na nudę i sztampę

Nauka złotnictwa w Polsce od zawsze pozostawiała wiele do życzenia, tym bardziej, że placówki kształcące w tym kierunku można zliczyć na palcach jednej ręki. Braki w tym sektorze dostrzegli pomysłodawcy Wytwórni Antidotum – Alina Tyro-Niezgoda i Roman Kowalkowski. Wytwórnia Antidotum powstała w 2006 roku jako wyraz buntu przeciw artystycznej bylejakości…

07-08/2007, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Bursztynowe pióro dla Lecha Wałęsy na pierwsze urodziny Muzeum Bursztynu

Bogdan Oleszek, przewodniczący Rady Miasta Gdańska wręczy 2 lipca Lechowi Wałęsie pióro z bursztynu i srebra “Amber Rex”. Wyróżnienie zostało przyznane przez Pawła Adamowicza, prezydenta Gdańska za zasługi dla promocji miasta. Wręczenie pióra uświetni uroczystości związane z pierwszą rocznicą powstania Muzeum Bursztynu w Gdańsku. Pióro zostało oznaczone cyfrą siedem, którą…

07-08/2007, PANORAMA

Praca, ale dla kogo?

Według badań marketingowych biżuteria jest na trzecim miejscu wśród prezentów, jakich oczekujemy pod choinką. To bardzo dobrze rokuje na drugą połowę tego roku. Tylko, czy będzie miał ją kto sprzedawać. Redakcja “Polskiego Jubilera” zapytała właścicieli firm jubilerskich, jak oceniają pierwszą połowę roku. Okazuje się, że nie jest źle: rośnie popyt…

07-08/2007, ZDANIEM DUKA

Jak zrobić wrażenie na kliencie

Manifest Międzynarodowej Organizacji Experiential Marketing – IXMA obwieszcza powstanie nowej generacji konsumentów, którzy nie ufają wiadomościom i reklamie, a przed dokonaniem zakupu sprawdzają źródła informacji i potrzebują rekomendacji znajomych. Jak sprawić, żeby tacy klienci zaczęli utożsamiać się z marką, którą wybiorą? Zdaniem specjalistów IXMA należy wywołać w nich “unikalne doznanie”.…

07-08/2007, SKLEP

Broszka i bransoleta Zobla

Zbiory współczesnej sztuki złotniczej gdańskiego muzeum zostały ostatnio znacząco wzbogacone, m.in. przez zakup broszki i bransolety autorstwa Michaela Zobla, należącego do najwybitniejszych współczesnych europejskich złotników. Jego prace wyróżnia odważna forma i zaskakujące łączenie bursztynu ze złotem, diamentami i innym szlachetnymi kamieniami. Zakupione do zbiorów prace wykonane są ze złota i…

07-08/2007, PANORAMA
Strona 1 z 41234