POLSKI JUBILER » NUMERY » 2007

12/2007

12/2007

Działki, a co dalej?

22 listopada przekazano ostatnią z działek należących do gminy Gdańsk pod rozpoznanie złóż bursztynu. Jak zapowiedział jeden z dzierżawców, jeżeli nie będzie surowych mrozów, to uruchomienie prac będzie możliwe jeszcze w grudniu. Przekazywanie działek w dzielnicach Stogi i Przeróbka, wylicytowanych podczas przetargu zorganizowanego w gdańskim urzędzie miejskim w dniu 11…

12/2007, PANORAMA

Handel, nie przymierzając…

Sprzedaż biżuterii w internetowym serwisie aukcyjnym Allegro Zanim klient zdecyduje się nabyć pierścionek, kolię czy bransoletkę, przeważnie chce biżuterię obejrzeć osobiście, dotknąć. Jednak nie brakuje osób, którym wystarczy zdjęcie i opis wyrobu, by podjąć decyzję o kupnie Na zwolenników zakupów online czeka bogata oferta. Rzut oka na największy polski serwis…

12/2007, RYNEK

Nowy rok bez zmian w handlu międzynarodowym

W związku z docierającymi do redakcji pytaniami o ewentualne zmiany w unormowaniach dotyczących handlu międzynarodowego wyrobami jubilerskimi zwróciliśmy się o wyjaśnienie tej kwestii do Ministerstwa Finansów. Jak się dowiedzieliśmy, postanowienia Wspólnej Taryfy Celnej na rok 2008 (Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1214 /2007 z dnia 20 września 2007 r.) nie przewidują…

12/2007, PANORAMA

Urządzenie warsztatu

W zadziwiający sposób ten liczący sobie ponad 400 lat warsztat złotniczy wcale nie wydaje się nam tak obcy. Miejscu pracy z pilnikiem, skórą i taboretem brakuje jedynie zagłębienia. Ciągarka ławowa mogłaby być użyta bez żadnych zmian do grubych drutów. Ciągadła stalowe, pilniki, kleszcze, młotki, kowadła, tygle wiszące na ścianach pozostały…

12/2007, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Biżuteria w czasoprzestrzeni. Podróże francuskich projektantów

Wobec niepewnej przyszłości i braku równowagi na świecie, współcześni klienci charakteryzują się ciągłym pędem do nowych doświadczeń, emocji i sensacji, ale także chętnie wracają do starych trwałych wartości i tradycji. Najnowsze francuskie kolekcje biżuterii są efektem kreatywności projektantów dążących do dopasowywania się do tych sprzecznych potrzeb Właśnie dlatego francuscy jubilerzy…

12/2007, WZORNICTWO

Egzekucja wynikająca z umowy pożyczki

W codziennej działalności przedsiębiorców często zdarzają się sytuacje, w których nieuczciwi kontrahenci udzielają pożyczki, której zwrotu żądają potem na drodze sądowej w najmniej odpowiednim dla jubilera momencie. Odpowiednie środki prawne pozwalają temu zapobiegać Pierwszym rozwiązaniem, które należy zawsze stosować w przypadku zawierania umowy pożyczki, jest określenie terminu, w którym ma…

12/2007, PRAWO

Moda na Ambermodę

Dobrą passę ma ostatnio Ambermoda państwa Gliwińskich. Na początku listopada, po zakończeniu wystawy “Designed in Poland” w Monachium, nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu na najlepszy eksponat imprezy. Głosami zwiedzających zwyciężyła bursztynowa biżuteria Danuty i Mariusza Gliwińskich, którzy otrzymali nagrodę Prezesa Zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. Drugie miejsce przypadło unikatowej…

12/2007, PANORAMA

Trzy pytania do…

Nadkomisarza Zbigniewa Urbańskiego, rzecznika prasowego Komendy Głównej Policji Jak Pan ocenia świadomość jubilerów co do potrzeby zabezpieczeń? Świadomość jubilerów jest moim zdaniem wysoka, ale ze względu na wysokie koszty wykonania i utrzymania wysokiego standardu zabezpieczeń, często rezygnują oni z najlepszych rozwiązań na rzecz tańszych i niekoniecznie skutecznych. Jak duża jest…

12/2007, PORADNIK MAŁEJ FIRMY

Wernisaż wystawy Jacka Paluchowskiego w warszawskim Teatrze Współczesnym

Choć ma już za sobą 28 lat pracy twórczej, “Mono plus jeden” była pierwszą indywidualną wystawą Jacka Paluchowskiego, przeglądem jej dorobku. Prace artysty, oprócz biżuterii także przedmioty użytkowe, w dużej części są inspirowane sztuką dawnych kultur, między innymi starożytnego Egiptu. Najczęściej wykorzystywanym w nich metalem jest srebro, zazwyczaj o zmatowionej…

12/2007, PANORAMA

Luksus – sztuka życia

Bogaci są wymagający Emocje, wellness, wewnętrzne wartości, duchowość – to słowa klucze w promocji dóbr luksusowych. Luksus to dziś sztuka życia i nie wiąże się już z wartością materialną. Produkty luksusowe muszą odpowiadać emocjom i nadawać kształty marzeniom. Gotowość do ich zakupu rośnie wraz z zarobkami. Według magazynu Goldschmiede Zeitung,…

12/2007, Z PRASY EUROPEJSKIEJ

Klucz do polskich kamieni

Z końcem listopada na rynku pojawił się “Atlas minerałów i skał” Eligiusza Szełęga. Kompendium zawiera opisy 150 pospolitych i rzadkich minerałów oraz 36 skał występujących w Polsce. Zawiera ponad 300 fotografii wykonanych przez autora. Atlas minerałów i skał ma na celu zapoznanie czytelnika z bogactwem polskich minerałów, które często traktowane…

12/2007, PANORAMA