POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 99)
Na polskim rynku jubilerskim od dłuższego czasu działa coraz więcej osób zajmujących się tworzeniem biżuterii z różnego rodzaju paciorków. Własnoręcznie nawlekanie kolalików szumnie określane tworzeniem biżuterii autorskiej jest coraz popularniejsze. Na rynku dość dobrze funkcjonują także artyści tworzący biżuterię artystyczną. Ich prace są coraz chętniej kupowane a także wystawiane…
/
Czytaj artykuł...
Nie ma maja bez SREBRA i nie ma legnickiego konkursu bez mocnego hasła. W tym roku będzie to BUNT, a organizatorzy liczą, że artyści potraktują go w kategoriach wyłącznie estetycznych i jak zwykle – nie zawiodą – (w ostatnich latach uczestnicy Międzynarodowego Konkursu Sztuki Złotniczej „idą” w setki, a do…
/
Czytaj artykuł...
Polski Jubiler: Jest pan popularyzatorem wiedzy na temat szlifowania kamieni szlachetnych. Skąd wzięła sie u pana chęć szkolenia rodaków w tym zakresie? Tadeusz Kurzeluk: Centralny Ośrodek Doskonalenia Kadr Jubilerskich we Wrocławiu, w którym poznałem gemmologię od strony praktycznej, powstał w celu wyszkolenia rzemieślników, kamieniarzy jubilerskich do eksploatacji złóż dolnośląskich kamieni…
/
Czytaj artykuł...
W Warszawie 12 marca odbyło się spotkanie włoskich firm złotniczych z okręgu Mede z przedstawicielami tej branży w Polsce. Mede to miejscowość położona niedaleko Mediolanu, w Lombardii, w prowincji Pavia. Okolica ta jest znana jako jeden z głównych ośrodków sztuki złotniczej we Włoszech. Firmy jubilerskie z Mede czerpią z wielowiekowej…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Małgosią Kalińską, absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i członkiem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych o jej podejściu do biżuterii. Małgosia Kalińska brała udział w wielu wystawach oraz konkursach biżuteryjnych m.in. Międzynarodowym Konkursie na Targach branżowych – POPelektronos Amberif, na którym otrzymała wyróżnienie,…
/
Czytaj artykuł...
Największą liczbą klientów w czasach kryzysu mogą poszczycić się hurtownie biżuterii srebrnej. Preferencyjne warunki sprzedaży, upusty dla stałych klientów oraz wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom sprawia, że właściciele hurtowni nie muszą obawiać się stagnacji na rynku. Dzięki stałemu zainteresowaniu biżuterią srebrną w polskich salonach jubilerskich, a także eksportowi biżuterii na zachód Europy,…
/
Czytaj artykuł...
Coraz większa liczba klientów decyduje się na zamawianie biżuterii w hurtowniach złota za pośrednictwem internetu. Większe zaufanie do transakcji handlowych za pośrednictwem sieci sprawia, że właściciele salonów jubilerskich mogą na bieżąco uzupełniać asortyment. Hurtownie złota, działające na terytorium naszego kraju, stale uzupełniają asortyment o biżuterię wykonaną według najnowszego i najmodniejszego…
/
Czytaj artykuł...
Polish jewelry market is valued by experts at around 1.5 billion US dollars per year. Poles spend their money to buy jewelry which they regard not only as beautiful and valuable items or capital investment, but also as an investment in the contemporary art. More recently, the jewelry market has…
/
Czytaj artykuł...
Producenci biżuterii prześcigają się w wymyśleniu sposobów na pozyskanie nowych klientów. Na naszym rynku najczęściej mamy do czynienia z producentami biżuterii srebrnej. Firmy te starają się zaskakiwać swoich klientów niepowtarzalnym wzornictwem i atrakcyjną ofertą cenową. Ręcznie robiona biżuteria Producenci srebrnej biżuterii oferują klientom ręcznie robioną, srebrną biżuterię. Nie wykonują…
/
Czytaj artykuł...
Striped flint is becoming Polish export merchandise. Jewelry made from the striped flint is now a Polish hallmark. It has appeared in the collections of the best recognized designers; the largest jewelry companies in the country now include it in their offer. Striped flint can only be found in the…
/
Czytaj artykuł...
W polskich salonach jubilerskich dominuje biżuteria z żółtego i białego złota. Klienci sklepów chętnie kupują kosztowności, które wykonane są ze złota. Polacy nie gardzą także srebrem i tytanem. Zachowania klientów, w sklepach z biżuterią poza granicami naszego kraju, świadczą o fakcie, że stosunkowo szybko rośnie popularność „kolorowego” złota, które wykorzystywane…
/
Czytaj artykuł...