POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 97)

Dobra wiadomość dla przedsiębiorców

Coraz wyraźniejsze spowolnienie gospodarcze powoduje, że przedsiębiorcy z sektora małych i średnich firm napotykają się na trudności w prowadzeniu swojej działalności. Oprócz oczywistych skutków narastającego kryzysu, takich jak ograniczenie popytu czy większa presja konkurentów, coraz większym problemem jest finansowanie bieżącej działalności. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw jest filarem polskiej gospodarki.…

03/2013, EKONOMIA

Złoto odzyskane z rynku

Jak grzyby po deszczu na polskim rynku mnożą się punkty skupu biżuterii. Skupem złota i srebra zajmują się już nie tylko lombardy, kantory i mennice, ale także salony jubilerskie i zagraniczne koncerny, które coraz aktywniej walczą o klienta.   Polakom, którym zależy na sprzedaży biżuterii, wychodzą naprzeciw rozmaite firmy, które…

03/2013, PRODUKT

WSPOMNIENIE zatopione w żywicy

Biżuteria z żywicy cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno w naszym kraju, jak i poza jego granicami. Materiał ten daje bowiem nieograniczone możliwości tworzenia. Powstają z niego małe arcydzieła sztuki jubilerskiej, ale także kolorowe ozdoby sprzedawane na straganach. W Polsce coraz częściej prowadzone są warsztaty, na których można poznać sposoby…

03/2013, WZORNICTWO

Oddać serce biżuterii

R0zmowa z Justyną Stasiewicz, absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, projektantką biżuterii. Jej praca dyplomowa powstała pod kierunkiem profesora Andrzeja Szadkowskiego. Fascynuje się naturą – jej praca dyplomowa to kolekcja biżuterii z wypreparowanymi owadami. Polski Jubiler: Czym dla pani jest biżuteria? Justyna Stasiewicz: Jest dla mnie ucieczką od rzeczywistości. Tworzenie…

03/2013, DOBRE BO POLSKIE

Bizuteria na zamówienie

Klienci salonów jubilerskich coraz częściej decydują się na zamawianie w salonach jubilerskich biżuterii autorskiego projektu. Niejednokrotnie jednak biżuteria wykonana przez złotnika nie spełnia oczekiwań zamawiającego. Kłopotów wynikających z nieporozumień można uniknąć stosując się do polskiego prawodawstwa. Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej nakłada na…

03/2013, PRAWO

Malgaskie eldorado

Rynek kamieni jubilerskich składa się w nierównych częściach z sektora diamentów jubilerskich, sektora kamieni kolorowych i sektora pereł. Około dwadzieścia lat temu zapoczątkowane zostały na świecie duże zmiany polityczne, które znalazły swój wyraz także w zmianie reguł gospodarczych.   Zmiany na rynku kamieni szlachetnych W odniesieniu do kamieni jubilerskich czynnikiem…

03/2013, GEMMOLOGIA

Jubiler gotowy na przyjęcie narzeczonych

Salony jubilerskie posiadają w swojej ofercie zarówno obrączki, jak i pierścionki zaręczynowe, które cieszą się zainteresowaniem klientów. W salonach nie może zabraknąć biżuterii wykonanej z białego i żółtego złota inkrustowanego brylantami, ale także takiej, która wykonana została ze srebra i tytanu. Właściciele salonów jubilerskich nie mogą także zapominać, że sprzedając…

03/2013, TEMAT MIESIĄCA

Ozdoby ślubne

Stale rosnąca popularność tzw. biżuterii ślubnej sprawia, że producenci i twórcy biżuterii całkowicie podporządkowują swoją ofertę zapotrzebowaniu klientów. Na rynku można znaleźć srebrną, złotą i platynową biżuterię wysadzaną perłami, diamentami czy kryształami Swarovskiego. Wiele sklepów oferuje także swoim klientom tańszą biżuterię wykonaną z syntetycznych materiałów, których ceny nie przekraczają kilku…

03/2013, TEMAT MIESIĄCA

Symbolika obrączek

Po zachowaniu klientów salonów jubilerskich można wnosić, że zmienia się moda na polskim rynku obrączek ślubnych. Jeszcze do niedawna największym zainteresowaniem cieszyły się obrączki wykonane z białego złota inkrustowane kamieniami szlachetnymi, teraz klienci chętnie decydują się na obrączki wykonane na zamówienie. Właściciele salonów jubilerskich i galerii podkreślają, że Polacy chcą…

03/2013, TEMAT MIESIĄCA

Brylanty

Większość klientów salonów jubilerskich decydując się na zakup pierścionka zaręczynowego wybiera biżuterię z diamentami bądź cyrkoniami. Tradycyjna złota biżuteria z białymi kamieniami sprzedaje się najlepiej, co w czasie kryzysu jest dobrą wiadomością, gdyż właściciele sklepów jubilerskich mogą racjonalnie inwestować swoje środki finansowe w typowe pierścionki zaręczynowe. Klienci salonów jubilerskich najczęściej…

03/2013, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Praca nad wizerunkiem

Najważniejszą rzeczą przy prowadzeniu działalności gospodarczej jest dziś zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów. Dlatego też należy dołożyć wszelkich starań, aby wypromować salon bądź galerię z autorską biżuterią. Pieniądze zainwestowane w promocję sklepu zwrócą się w dwójnasób. Aby klienci korzystali z usług naszego sklepu muszą wiedzieć o naszym istnieniu. Nie można…

03/2013, PROBLEM BRANŻY

Koniunktura na dobra luksusowe

Na polskim rynku jubilerskim działa niemal dziewięć tysięcy podmiotów gospodarczych. Aż 64 proc. z nich to producenci biżuterii, na rynku funkcjonuje bowiem ponad pięć tysięcy producentów biżuterii srebrnej i złotej i nieco ponad siedmiuset producentów biżuterii sztucznej. Resztę, czyli około 3100 podmiotów gospodarczych funkcjonujących na rynku, stanowią sprzedawcy biżuterii –…

03/2013, RAPORT