POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 26)
Rynek wtórny maszyn i narzędzi jubilerskich w naszym kraju niemal nie istnieje. Maszyny odsprzedane są po znajomości i rzadko można spotkać się z atrakcyjną ofertą sprzedaży starego sprzętu jubilerskiego. A popyt na tego typu usługi wśród polskich złotników jubilerów jest duży. Każdy przedmiot bowiem, który trafia na rynek wtórny, w…
/
Czytaj artykuł...
Biżuteria dla mężczyzn staje się coraz bardziej funkcjonalna. Twórcy biżuterii starają się, aby kolekcje dedykowane mężczyznom nie tylko były użyteczne, ale także podkreślały charakter osoby ją noszącej. Męskie ozdoby stają się coraz bardziej wysublimowane, dzięki czemu zyskują nowe grono zwolenników. Jeszcze do niedawna jedynym rodzajem męskiej biżuterii, na który decydowali…
/
Czytaj artykuł...
Rozwój technologii sprawia, że na rynku biżuteryjnym pojawiają się nowe rozwiązania, które ułatwiają funkcjonowanie w świecie. Definicja dzisiejszej biżuterii dla kobiet ulega transformacji. Biżuteria ma już nie tylko zdobić jej użytkowniczkę, podkreślać jej styl, ale także ułatwiać jej życie. Projektanci starają się dostosować swoje nowe kolekcje biżuterii do oczekiwań klientek.…
/
Czytaj artykuł...
Rynek jubilerski stale się zmienia. Już to za sprawą pojawiających się na nim nowych technologii, już to przez modę, a także przez konsumentów, którzy wymuszają zmiany na rynku. Sytuacja ta szczególnie widoczna jest na rynku ślubnym, gdzie pojawia się w ostatnim czasie wiele nowatorskich rozwiązań wprowadzanych za sprawą młodego pokolenia…
/
Czytaj artykuł...
Spacerując ulicami polskich miast i obserwując przechodniów, można zauważyć modę na ozdabianie swojego ciała za pomocą tatuażu. Coraz więcej Polaków, niezależnie do wieku, wykonuje tatuaże, których celem jest przede wszystkim ozdobienie ciała. Tatuaże stają się coraz popularniejsze, a ich forma, funkcja oraz kształt zmieniają się wraz z pojawianiem się nowych…
/
Czytaj artykuł...
Przyszłość biżuterii jest tajemnicą, jednak niektórzy analitycy próbują ją zgłębić, przyglądając się wyborom konsumentów na całym świecie. Coraz częściej daje się usłyszeć głosy, że biżuteria stanie się nierozerwalnie związana z ciałem lub przemieni się w funkcjonalny przedmiot umożliwiający poruszanie się po świecie wirtualnym. Pesymistyczna wizja rozwoju biżuterii zakłada, że tradycyjne…
/
Czytaj artykuł...
Rosnąca świadomość ekologiczna klientów salonów jubilerskich sprawia, że branża jubilerska zmienia się. Konsumenci przywiązują coraz większą uwagę do sposobów pozyskiwania metali i kamieni szlachetnych wykorzystywanych w produkcji biżuterii, co z kolei skłania branżę do wprowadzenia zmian. Jak zauważył niedawno Nassir Abdulaziz Al-Nasser w przemówieniu wygłoszonym w imieniu ONZ na spotkaniu…
/
Czytaj artykuł...
W modzie ślubnej niewiele się zmienia, cały czas modne są obrączki wykonane z białego złota wzbogacone o małe brylanty. Przyszłe małżeństwa w kwestii obrączek bardzo rzadko decydują się na eksperymentowanie z formą i kształtem biżuterii, zazwyczaj wybierają klasyczne wzory wykonane ze złota. A w wyborze kierują się przede wszystkim ceną…
/
Czytaj artykuł...
Światowa Rada Złota opublikowała raport dotyczący sprzedaży złota w II kwartale 2019 r. Wynika z niego, że popyt na złoto w bieżącym roku był rekordowy – wyniósł ponad 2112 ton. Wzrost ten spowodowany jest przede wszystkim zakupami dokonanymi przez banki centralne wielu państw oraz wzrostem sprzedaży biżuterii. Należy zauważyć, że…
/
Czytaj artykuł...
Nie mogło być inaczej. Kultowy już projekt „Moim zdaniem… Wystawa biżuterii z komunikatem” zagościł w miejscu, w którym wielu spośród jego uczestników rozpoczynało swoją przygodę ze sztuką złotniczą. Galeria Sztuki w Legnicy, goszcząc w październiku tę wyjątkową (a także wyjątkowo liczną) prezentację biżuterii, „która zabiera głos”, zakończyła obchody 40-lecia Legnickiego…
/
Czytaj artykuł...
Uczniowie Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Józefa Pankiewicza w Katowicach odnieśli ogromny sukces – zdobyli pierwsze i trzecie miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Złotniczo- -Jubilerskim „Złoto i Srebro w Rzemiośle 2019” zorganizowanym przez Związek Rzemiosła Polskiego pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Temat konkursu w kategorii juniorów brzmiał: „Praca Młodego…
/
Czytaj artykuł...
Na polski rynek trafia biżuteria duńskiej marki Trollbeads, której historia sięga roku 1976. Wszystko zaczęło się w niewielkim sklepie w Kopenhadze od sprzedaży oryginalnych koralikowych bransoletek. W chwili obecnej marka sprzedaje swoje produkty za pośrednictwem dystrybutorów, franczyzobiorców, filii oraz sklepów detalicznych w ponad czterdziestu krajach na całym świecie. Współpraca z…
/
Czytaj artykuł...