POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 2)
Trudno będzie powtórzyć spektakularny efekt reklamowy filmu „Park Jurajski” Stevena Spielberga, po którym miliony ludzi na świecie oszalały na punkcie bursztynu. Jak jednak pokazuje najnowsza historia kolejnych filmów, w których rolę otrzymała również biżuteria z bursztynem, warto próbować. PL Najnowsza historia sięga roku 2021, kiedy dzięki zaangażowaniu członków Międzynarodowego Stowarzyszenia…
/
Czytaj artykuł...
Artystyczny projekt #FASHIONSYMPHONY jest poświęcony symbiozie piękna kobiet oraz biżuterii z bursztynem z symfonią natury. Całość zachowana w stylistyce czarno-białej – dla skupienia uwagi nad formą przekazu i odnajdowania wewnętrznego balansu widza wobec kreowanych obrazów. Wprojekcie #FASHIONSYMPHONY fotografka Kinga Gełdon- Czech łączy różne środowiska, w których porusza się na co…
/
Czytaj artykuł...
Legnicki Festiwal Srebro to bezsprzecznie jedno z najważniejszych wydarzeń dla twórców i miłośników biżuterii artystycznej i awangardowej z Polski i zagranicy. W tym roku będzie miejscem prezentacji około tysiąca prac autorstwa 400 artystów. Najważniejszy moment festiwalu, czyli weekend otwarcia, odbędzie się 10-11 maja 2024 r. Tradycyjnie będzie obfitował w wernisaże…
/
Czytaj artykuł...
Obejrzałem na platformie Netflix sensacyjny dokument na temat diamentów syntetycznych. Ale czy aby na pewno sensacyjny? Autorzy filmu wróżą upadek branży diamentowej, który miałby nastąpić wskutek wyparcia diamentów naturalnych z rynku przez ich syntetyczne odpowiedniki. – Diament nigdy nie był rzeczą z gruntu prawdziwą. Diament zawsze był kłamstwem na każdym…
/
Czytaj artykuł...
Dlaczego ludzie są skłonni zapłacić kilkaset złotych za srebrny pierścionek z okresu PRL? Czy ta moda minie? Czy to się opłaca? Czy to inwestycja, czy jedynie umiłowanie dawnej sztuki użytkowej? I czy warto kupować przedmiot, o którym nie zawsze wiemy wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć? Od ośmiu lat możemy zauważyć duże…
/
Czytaj artykuł...
Obserwując modę na rynku zegarków, można wskazać na dwa kierunki jej rozwoju. Pierwszy to taki, że zegarki zaczynają być traktowane jako fantazyjna i funkcjonalna biżuteria damska, która doskonale uzupełnia stylizację. Drugi – to dynamiczny rozkwit rynku zegarków inteligentnych. Należy zauważyć, że smartwatche stają się coraz popularniejsze, i to w każdym…
/
Czytaj artykuł...
Po II wojnie światowej odnotowaliśmy na ziemiach polskich wyjątkowy w skali Europy i świata rozwój wzornictwa związanego z biżuterią i sztuką złotniczą. Uwarunkowania historyczne, ekonomiczne i administracyjne spowodowały wzrost zainteresowania wykorzystaniem srebra w przestrzeni, która do tej pory była zarezerwowana głównie dla złota. Wśród historyków sztuki, złotników, jubilerów i projektantów…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Olgą Zielińską, projektantką biżuterii Jak zaczęła się pani przygoda z biżuterią? Moja mama jeszcze w PRL-u sama dla siebie montowała naszyjniki z koralików, lepiła elementy z modeliny i robiła z nich biżuterię, jakiej nie było w sklepach. Taki niepokój twórczy. Ja tę biżuterię w jakimś momencie od niej…
/
Czytaj artykuł...
Najczęściej kupowanym narzędziem jubilerskim przez polskich producentów i twórców biżuterii są drukarki 3D. Oczywiście razem z nimi dobrze sprzedaje się oprogramowanie komputerowe, które znacznie ułatwia pracę nad projektowaniem biżuterii. Natomiast producenci biżuterii coraz rzadziej decydują się na zakup maszyn jubilerskich wykorzystywanych do masowej produkcji biżuterii. Producenci biżuterii w ostatnim czasie…
/
Czytaj artykuł...
Świat popandemiczny przyniósł nam rozwój sprzedaży biżuterii przez internet. Aby funkcjonować na rynku jubilerskim, nie można nie posiadać sklepu w sieci, gdyż większość klientów zainteresowanych zakupem biżuterii rozpoczyna poszukiwania wymarzonego wyrobu właśnie za pośrednictwem internetu. Należy zauważyć, że coraz częściej twórcy biżuterii niemal całkowicie rezygnują z tradycyjnych punktów sprzedaży i…
/
Czytaj artykuł...
W czasach, gdy większości zakupów dokonujemy za pośrednictwem sieci, na znaczeniu zyskuje opakowanie, w którym klienci otrzymują kosztowności. Jest to czasami jedyny kontakt klienta z naszą marką jubilerską. Opakowanie musi kryć w sobie aurę luksusu i zastąpić osobistą wizytę klienta w sklepie z biżuterią. Warto zastanowić się, jakie opakowania na…
/
Czytaj artykuł...