POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 198)
Amatorska biżuteria jest najczęściej tworzona ze sztampowych materiałów słabej jakości, ale za to bardzo taniaÉ Czy środowisko autorów takich wyrobów szkodzi rynkowi precjozów, czy buduje w społeczeństwie zainteresowanie wyrobami jubilerskimi, które może przełożyć się także na wzrost sprzedaży profesjonalnych złotników? Sławomir Fijałkowski Studio Projektowe Pstrągowski Studio Design. Na szczęście socjalizm…
/
Czytaj artykuł...
Jesienna edycja Jeweller Expo Ukraine 2007 w Kijowie Na Ukrainie wzrasta zarówno liczba kupujących biżuterię, jak i produkcja wyrobów jubilerskich. Mimo geograficznej bliskości na razie tylko polscy producenci maszyn jubilerskich korzystają z koniunktury na tym rynku Kijowskie targi rozkwitają – mówi Jarosław Dziopa z firmy Argenta (Kielce), wystawiający się na…
/
Czytaj artykuł...
Błyskawicznie rośnie liczba młodych osób nieprofesjonalnie zajmujących się wyrobem biżuterii. W znacznej większości są to wyroby wykorzystujące materiały niskiej jakości i nieskomplikowane wzornictwo, ale za to bardzo tanie. Wyroby są rozpowszechniane w ramach młodzieżowej społeczności i przez Internet. Część z tych osób zaczyna się także profesjonalizować, zarówno jeśli chodzi o…
/
Czytaj artykuł...
W latach 20. i 30. XX w. biżuteria sięgnęła artystycznych szczytów, a jubilerstwo stało się jedną z najbardziej pasjonujących dyscyplin wzornictwa i zdobnictwa. Dziś prace ówczesnych złotników są jednym z głównych przebojów aukcji Międzywojenna biżuteria wykonana ze stopów złota z innymi metalami, które nadawały jej odpowiedni kolor, dziś pokryta jest…
/
Czytaj artykuł...
Niezbyt trafnie nazywano go czarnym bursztynem. Mimo iż powstał z uwęglenia najbardziej smolnych, przesyconych żywicą części drzew iglastych – araukarii, łatwo go od prawdziwego bursztynu odróżnić. Wystarczy próbkę dotknąć końcem rozżarzonej szpilki, by przekonać się, że bursztyn wydziela balsamiczny aromat, zaś gagat zapach tlącego się węgla Gagat to bitumiczna odmiana…
/
Czytaj artykuł...
Gdyby twoja ulubiona marka była człowiekiem, to kim by była? To najczęstsze pytanie z arsenału psychologicznych technik badania wizerunku marki. Marka, której brak osobowości, emocji, własnego stylu – przepada na rynku. Dosłownym przełożeniem tej zasady na działania marketingowe jest wybór odpowiedniego ambasadora marki. Dodajmy, że przełożeniem bardzo skutecznym Lidia Popiel…
/
Czytaj artykuł...
Koniec roku to okazja do refleksji na temat przemijającego czasu. To dobra okazja do wprowadzenia na rynek niebanalnych zegarków. Chociaż najczęściej kupowane są ze średnich półek cenowych to wizerunek marek budują modele z limitowanych serii. Ze znaczenia tej formy promocji zdają sobie właściciele Zielonogórskiej Manufaktury Zegarkowej, firmy odwołującej się…
/
Czytaj artykuł...
Publikujemy tekst osoby w żaden sposób nie związanej z rynkiem bursztynniczym, fachowca w dziedzinie kreowania wizerunku i komunikacji marketingowej. Niektórym osobom związanym zawodowo z bursztynem wybrane poglądy autorki zapewne wydadzą się kontrowersyjne. W ten sposób chcemy rozpocząć na naszych łamach poważną dyskusję na temat przyszłości bursztynu na – nie tylko…
/
Czytaj artykuł...
Aldona Sobierajewicz, która wcześniej piastowała w spółce W. KRUK S.A. stanowisko dyrektora ds. Sprzedaży, 1 października br. objęła funkcję wiceprezesa zarządu spółki. Aldona Sobierajewicz jest absolwentem Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, na którym w roku 1988 ukończyła Wydział Filologii Polskiej. W pierwszej połowie lat 90. pracowała jako nauczyciel języka polskiego…
/
Czytaj artykuł...
5 października w Warszawie odbyła się uroczysta nominacja Lidii Popiel na pierwszego ambasadora bursztynu. Jak przystało na osobę pełniącą tak prestiżową funkcję pani ambasador otrzymała z rąk Pawła Adamowicza, prezydenta Gdańska pióro Amber Rex ze srebra i bursztynu autorstwa Ryszarda Wycichowskiego oraz złotą kolię z bursztynem od firmy S&A Bursztynowa…
/
Czytaj artykuł...
Motorola zaprezentowała telefon V8 RAZR2 w luksusowej wersji z elementami z 18-karatowego złota, które kontrastują z czernią obudowy. Telefon ma niezwykle płaski profil – zaledwie 12,05 mm. Aksamitna w dotyku tylna część telefonu komórkowego została pokryta materiałem przypominającym wężową skórkę. Całości dopełniają luksusowe detale: wygrawerowany wzór diamentowych nacięć na bocznych…
/
Czytaj artykuł...