POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 168)
Od 27 marca w sklepach W.KRUK będzie można kupić biżuterię z nowej kolekcji zaprojektowanej przez Annę Orską. Kosztowności zaprojektowane zostały na wzór koronek, gdzie srebrne nici tworzą niecodzienne wzory – Doceniając misterne piękno starych koronek, postanowiłam zaprojektować biżuterię, która dałaby koronkom drugie, dłuższe życie. Stosując technikę odlewu w srebrze, stworzyłam…
/
Czytaj artykuł...
Najmodniejszą biżuterią w nadchodzącym sezonie jest biżuteria, do wykonania której wykorzystano cytryn i topaz. Na światowych tygodniach mody można było zaobserwować, że największą popularnością cieszy się kolor żółty i niebieski Specjaliści z Instytutu Pantone Color, który jest światowym autorytetem w dziedzinie barw, ogłosili żółty kolorem roku 2009. Projektanci biżuterii powinni…
/
Czytaj artykuł...
Diamonds International Corporation sprzedał największy diament w Republice Czeskiej. Uroczystego przekazania kamienia dokonał PŢemysl Synek, dyrektor generalny holdingu D.I.C. Nie wiadomo, czy inwestor, który zdecydował się na zakup olbrzymiego ponad 11-karatowego diamentu, był kobietą czy mężczyzną, jednak z całą pewnością wiedział, że w ciągu roku zyska 18 proc. zainwestowanej wartości…
/
Czytaj artykuł...
Yeal Herman jest izraelską artystką, mieszkającą i tworzącą w Tel Awiwie. Biżuterią zajmuje się od 25 lat. Ukończyła projektowanie biżuterii i rzemiosło metalu na Umanit School of Craft and Art oraz studia podyplomowe na kierunku projektowania produktu na Bezalel Academy of Art and Design Jeruzlem. W jej życiu znalazł się…
/
Czytaj artykuł...
Od 20 kwietnia do 14 czerwca będzie można oglądać kolekcję współczesnej polskiej sztuki złotniczej ze zbiorów Marii Magdaleny Kwiatkiewicz. Wystawa Współczesna Sztuka Złotnicza w Teatrze Współczesnym w Warszawie jest szansą na obejrzenie pięknych okazów biżuteryjnych.…
/
Czytaj artykuł...
Ten rok z pewnością będzie należał do Szwajcarii. Tylko ona będzie mogła przetrzymać ekonomiczny impas i mimo wszystko sprzedawać dobra luksusowe, jakimi są zegarki. W wyniku kryzysu finansowego znaczny spadek odnotują chińscy producenci oraz nasi rodzimi twórcy, ponieważ klienci, jeśli zdecydują się na zakup czasomierza, będą sięgali po sprawdzone i…
/
Czytaj artykuł...
Na polskim rynku wydawniczym ukazał się pierwszy album poświęcony wzornictwu bursztynowemu i współczesnej sztuce bursztynniczej. W publikacji można znaleźć prace polskich i zagranicznych autorów, którzy wystawiali swoje prace w Gdańsku, Warszawie czy Legnicy, w tym głównie w Międzynarodowym Konkursie na Projekt Biżuterii z Bursztynem Amberif Design Award ELEKTRONOS, czy Konkursie…
/
Czytaj artykuł...
W tym sezonie modne jest wszystko to, co duże i masywne, i to zarówno w modzie damskiej, jak i męskiej. Trudno jednak wyobrazić sobie mężczyznę, który będzie nosił kolorowe, duże i plastikowe zegarki, aby tylko nadążyć za trendami. Co innego, jeśli miałby na swoim ręku eleganckiego Rolexa, na grubym skórzanym…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Ewą Rachoń, komisarz Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif Polski Jubiler: Przed targami dało się słyszeć opinie, że kryzys finansowy spowoduje, że targi Amberif nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Czy zauważyła pani, że kryzys finansowy wpłynął na targi? Ewa Rachoń, komisarz targów: Niewielka część wystawców zrezygnowała z…
/
Czytaj artykuł...
Biżuteria odgrywa ważną rolę w życiu wielu ludzi, ale jej znaczenie i przyczyna noszenia są powszechnie niedostrzegane. Dlatego też w 1994 roku za sprawą londyńskiego Crafts Council powstała wystawa “What is Jewellery?”, której kuratorem był artysta jubiler David Poston Wystawa miała dać odpowiedź na pytanie: what is jewellery? (co to…
/
Czytaj artykuł...
Ulice europejskich miast powoli opanowują mężczyźni, którzy nie boją się nosić biżuterii. Coraz częściej można zobaczyć ich w kolczykach i naszyjnikach, które do tej pory zarezerwowane były wyłącznie dla kobiet. Światowe trendy pokazują, że mężczyźni przestają zakładać jedynie złote obrączki i markowe zegarki, ale coraz śmielej sięgają po inne rodzaje…
/
Czytaj artykuł...
Jego biżuteria znajduje klientów nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim w Nowym Jorku czy Londynie. Znakiem firmowym Adama Hadrysia jest męski pierścień “Rosyjska ruletka”. A przed czytelnikami “Polskiego Jubilera” Adam Hadryś podzieli się tajemnicami swojego tworzenia, zwłaszcza męskiej biżuterii Adam Hadryś: Odbiegam od wszelkich kanonów i zasad poprawnego projektowania.…
/
Czytaj artykuł...