POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 155)

Sprzedaż kamieni szlifowanych

Dynamiczny rozwój rynku hurtowni jubilerskich spowodował, że podmioty te musiały nieco zmienić swój asortyment, aby znaleźć swoją niszę. I mimo że każda z nich oferuje swoim klientom kamienie zarówno szlachetne, jak i półszlachetne, to jakość sprzedawanych przez nie towarów znacznie różni się między sobą. Niektórzy właściciele hurtowni postanowili sprzedawać swoim…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Zaopatrzenie od A do Z

Właściciele hurtowni kamieni nie mogą narzekać na brak klientów. Niemal każdy jubiler zaopatruje się u nich w niezbędne do pracy kamienie. A hurtownicy starają się jeszcze bardziej przywiązać do siebie klientów i oferują im, poza kamieniami, różnego rodzaju półfabrykaty, aby w pełni zaspokoić wymagania rynku. Stałe poszerzanie asortymentu powoduje, że…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Kupowanie kamieni w sieci

Sprzedaż kamieni zarówno szlachetnych, jak i półszlachetnych w sieci staje się ostatnio coraz bardziej popularna wśród jubilerów i projektantów biżuterii. Sytuacja ta wynika przede wszystkim z faktu, że zakupy dokonywane za pośrednictwem internetu są mniej czasochłonne oraz często wiążą się z mniejszymi wydatkami. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że…

12/2009, TEMAT MIESIĄCA

Obiekt biżuteryjny w sklepie jubilerskim

Od wieków biżuteria traktowana była przede wszystkim jako ozdoba. Niektórzy decydowali się na jej zakup, licząc, że będzie ona stanowiła lokatę kapitału. Ostatnio coraz częściej można spotkać się z biżuterią, której celem jest szokowanie odbiorców i pokazanie, że biżuteria jest dziełem sztuki, które w zależności od miejsca, w którym się…

12/2009, SKLEP

Brylanty o barwie fantazyjnej

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Rynki jubilerskie zdominowane zostały przez brylanty od bezbarwnych do lekko żółtych. Pozostałe atrakcyjne barwne brylanty określane są mianem “fantazyjnych” (ang. fancy colored diamonds) i definiowane kombinacją odcienia, jasności i nasycenia ich barwy. Termin “barwa fantazyjna” jeszcze do niedawna stosowany był jedynie w odniesieniu…

12/2009, GEMMOLOGIA

Zegarki przez internet

Polacy coraz częściej decydują się na zakupy za pośrednictwem internetu. Coraz więcej osób kupuje za pośrednictwem komputera biżuterię i zegarki. Z miesiąca na miesiąc rośnie grupa e-konsumetów, którzy podejmują bardzo świadome decyzje zakupowe Dynamiczny wzrost sprzedaży zegarków przez internet spowodował, że wiele małych firm specjalizujących się w sprzedaży czasomierzy zdecydowało…

12/2009, ZEGARKI

Biżuteria w równoległej rzeczywistości

Rozmowa z dr. hab. Sławomirem Fijałkowskim “Polski Jubiler”: W polskim środowisku artystycznym coraz częściej słychać dyskusje nad ustaleniem definicji “biżuterii artystycznej”. Czy według pana, jako wieloletniego nauczyciela akademickiego, można jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie: czym jest biżuteria artystyczna i stworzyć jej definicję, która pogodziłaby wszystkich zainteresowanych? Dr hab. SŁawomir Fijałkowski, projektant…

12/2009, LUDZIE BRANŻY

Polskie złotnictwo na europejskim tournée

Kazachska publiczność bardzo pozytywnie odebrała pokaz polskiej biżuterii z bursztynem, wystawa w Mega Center (Astana, Kazachstan) była odwiedzana tłumnie, często też padały pytania o możliwość zakupu prac. Propozycje projektantów z Polski znakomicie trafiały w gust młodych, nowoczesnych mieszkańców stolicy i burzyły nasze stereotypowe myślenie o wschodnim podejściu do biżuterii wyróżniającej…

12/2009, TRENDY

11/2009

11/2009

Biżuteria decoupage

Technikę decoupage, która może poszczycić się długą tradycją, można odnaleźć w różnych stylach w bardzo wielu kulturach. Także wielu znanych i uznanych twórców wykorzystywało ją w swojej pracy, m.in. Matisse czy choćby Picasso. Pierwszych śladów decoupage można doszukać się już w XII wieku w Chinach, gdzie tworzone były wycinanki w…

11/2009, WZORNICTWO

Budowanie świątecznego nastroju

Wystrój sklepu ma istotny wpływ na budowanie relacji z klientem, który zdecyduje się na przekroczenie progu naszego punktu. Tylko bowiem w ten sposób można osiągnąć ponadprzeciętne zyski w okresie gwiazdkowych zakupów. Przede wszystkim klient – Klient musi intuicyjnie orientować się w sklepie, nie może czuć się w nim osaczony zarówno…

11/2009, SKLEP

Wizytówka sklepu

Szał przedświątecznych zakupów niedługo ogarnie całą Polskę. Właściciele sklepów jubilerskich, mimo że nie narzekają na brak klientów, nie mogą osiąść na laurach i czekać na tłumne przybycie kupujących. Aby zainteresować klientów naszym towarem, nie wystarczy dobry projektant wnętrz i firma zajmująca się montażem mebli, przede wszystkim potrzebna jest koncepcja, jak…

11/2009, SKLEP