POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 145)

Plastikowe pieniądze dla przedsiębiorców

Mały, plastikowy kartonik z magnetycznym paskiem lub chipem zrewolucjonizował sposób dokonywania płatności na całym świecie. Mieniące się różnymi kolorami plastikowe pieniądze opanowały już dawno nasze portfele. Teraz coraz częściej znajdujemy je w portfelach przedsiębiorców. Karta płatnicza pozwala firmie wykorzystać zalety operacji bezgotówkowych – tańszych i szybszych do przeprowadzenia niż tradycyjne…

04/2010, EKONOMIA

Pudełko z wizytówką

Obrączki, podobnie jak pierścionki zaręczynowe, są przedmiotami, które niosą ze sobą ogromny ładunek emocjonalny. Dlatego też muszą one zostać zamknięte w wyjątkowym pudełku, które nie tylko będzie miało walory estetyczne, ale także podkreślało podniosłość chwili. W salonach jubilerskich ciągle jeszcze małą wagę przywiązuje się do opakowań. Powszechnie traktowane są one…

04/2010, TEMAT MIESIĄCA

Opakowanie to reklama salonu

Polski Jubiler: Jakie opakowania na pierścionki zaręczynowe cieszą się największą popularnością wśród państwa klientów? P.A.T. Bugała, Częstochowa: Zaręczyny to bardzo szczególna okazja, dlatego ważne jest, aby zarówno pierścionek, jak i jego opakowanie były wyjątkowe. Spośród wielu opakowań na pierścionki zaręczynowe klienci najczęściej wybierają eleganckie opakowania drewniane. Wiąże się to przede…

04/2010, TEMAT MIESIĄCA

GianCarlo Montebello

GianCarlo Montebello urodził się w 1941 roku w Milanie. Uczęszczał do szkoły artystycznej w Sforza Castle, gdzie obecnie mieszka i pracuje. W 1967 roku, wraz z Teresą Pomodoro, założył warsztat jubilerski, w którym przez wiele lat pracowali zaprzyjaźnieni z nimi artyści. W późniejszym czasie założył GEM, w którym prezentował prace…

04/2010, WZORNICTWO

Biżuteria to znak umożliwiający komunikację z widzem

„Polski Jubiler”: W Polsce pierwszą pracownią rozwijającą zainteresowanie biżuterią była pracownia powołana do życia przez Lenę Kowalewicz – Wegner przy łódzkiej Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych. W zeszłym roku minęło 50 lat od tego wydarzenia i można powiedzieć, że ciągle to właśnie Łódź nadaje ton innym wyższym szkołom artystycznym, które…

04/2010, LUDZIE BRANŻY

Kamienie jubilerskie powlekane plazmowo

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Upiększanie kamieni jubilerskich przez nakładanie na nie powłok (tzw. cienkich warstw) ma tradycję sięgającą starożytności. Najstarsze metody nie były zbyt skomplikowane i przez to dość łatwo wykrywalne. W najprostszej wersji powlekano kamień substancją barwną (barwienie powierzchniowe) lub nasycano kamień barwnym pigmentem (impregnacja powierzchniowa).…

03/2010, GEMMOLOGIA

Hiszpańska inkwizycja

Naszyjnik składa się z 15 dużych szmaragdów i 374 diamentów. Dolna jego część to dwa srebrne łańcuszki, które wisząc, przybierają półkolisty kształt. Do każdego z nich przytwierdzone są cztery szmaragdy o kształcie beczułkowatym lub owalnym i osiem diamentów. Są one rozmieszczone względem siebie symetrycznie. Na dolnym łańcuszku, w centrum, znajduje…

03/2010, DZIEDZICTWO

Pierwsza biżuteria

W Polsce ciągle jeszcze jednym z najpopularniejszych prezentów ofiarowywanych z okazji chrztu i Pierwszej Komunii Świętej jest biżuteria. Mimo że światowe trendy rzadko uwzględniają biżuterię dewocjonalną w swoich kampaniach, to w naszym kraju ta gałąź rynku jubilerskiego ma się dobrze i cały czas się rozwija. Niemal wszyscy producenci i jubilerzy…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Polish design w sercu Szanghaju

W chińskiej dzielnicy Pudong w Szanghaju odbyła się wystawa polskich projektów współczesnego wzornictwa użytkowego pod nazwą “Polish Design”. Wystawa składała się z prawie 400 sztandarowych produktów przygotowanych przez 14 firm i indywidualnych twórców. Wśród prezentowanych eksponatów znalazła się biżuteria S&A oraz WK Investment, szkło artystyczne, porcelana, artykuły wyposażenia wnętrz, galanteria…

03/2010, PANORAMA

Odcisk na srebrze

Wymagania klientów spowodowały zmiany na polskim rynku jubilerskim. Konsumenci szukając prezentu dla dziecka, chcą czegoś więcej niż tylko złotego krzyżyka czy medalika. Producenci coraz częściej wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i oferują im nowatorskie formy biżuteryjne, które mogą służyć jako podarunki. Warto pamiętać, że dzieci są bardzo wymagającymi klientami, więc prezenty…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Nowa marka biżuteryjna w Polsce

W lutym na polskim rynku jubilerskim pojawiła się nowa duńska marka biżuteryjna PILGRIM. Korzenie marki sięgają lat 80., kiedy to dwaj Duńczycy Thomas Adamsem i Annemette Markvad, podróżując po świecie, rozpoczęli sprzedaż własnoręcznie produkowanej biżuterii. Obecnie w firmie pracuje ponad 300 pracowników, a biżuteria marki PILGRIM dostępna jest w ponad…

03/2010, PANORAMA

Sezon na dewocjonalia trwa cały rok

Mimo że przed świętami wielkanocnymi w sklepach jubilerskich i na aukcjach internetowych można zaobserwować wzrost zainteresowania biżuterią religijną, to nie można zapominać, że ten typ biżuterii znajduje swoich odbiorców przez cały rok. Właściciele sklepów jubilerskich powinni posiadać w swojej ofercie biżuterię dewocjonalną zawsze, niezależnie od pory roku. Zawsze bowiem znajdą…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA