POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 144)

Biżuteria ślubna

Przeglądając pisma kobiece i strony internetowe poświęcone biżuterii, coraz częściej można spotkać się z określeniem „biżuteria ślubna”. Właściciele salonów jubilerskich uważają, że nie posiadają w swoim asortymencie kolekcji biżuterii, którą określić można tym mianem. Czy na pewno? Biżuteria ślubna to dodatek do sukni ślubnej. Musi on dopełniać kompozycji, a nie…

04/2010, TEMAT MIESIĄCA

Pudełko z wizytówką

Obrączki, podobnie jak pierścionki zaręczynowe, są przedmiotami, które niosą ze sobą ogromny ładunek emocjonalny. Dlatego też muszą one zostać zamknięte w wyjątkowym pudełku, które nie tylko będzie miało walory estetyczne, ale także podkreślało podniosłość chwili. W salonach jubilerskich ciągle jeszcze małą wagę przywiązuje się do opakowań. Powszechnie traktowane są one…

04/2010, TEMAT MIESIĄCA

Srebro, skóra i bransolety

„Polski Jubiler”: Oglądając pani biżuterię, odbiorca ma wrażenie, że wykonana została ona z wielkim uczuciem, że przelała pani w nią całe swoje emocje. Dlaczego pani biżuteria jest taka ekspresyjna i tak silnie oddziałuje na odbiorcę? Sława Tchórzewska: Tworzenie biżuterii mogłabym porównać do wybuchu. W momencie, gdy przychodzi mi do głowy…

04/2010, DOBRE BO POLSKIE

Opakowanie to reklama salonu

Polski Jubiler: Jakie opakowania na pierścionki zaręczynowe cieszą się największą popularnością wśród państwa klientów? P.A.T. Bugała, Częstochowa: Zaręczyny to bardzo szczególna okazja, dlatego ważne jest, aby zarówno pierścionek, jak i jego opakowanie były wyjątkowe. Spośród wielu opakowań na pierścionki zaręczynowe klienci najczęściej wybierają eleganckie opakowania drewniane. Wiąże się to przede…

04/2010, TEMAT MIESIĄCA

Kliknij i kup

W internecie można znaleźć niemal wszystko. Większość tradycyjnych sklepów oferuje klientom swoje produkty za pośrednictwem sieci. Polska branża jubilerska również bardzo dynamicznie rozwija swój handel za pośrednictwem stron internetowych. Jednak sprzedaż biżuterii w sieci to nie tylko plusy wynikające ze zwiększenia grona klientów, ale także problemy, z którymi każdy decydujący…

04/2010, SKLEP

Kryzys? Jaki kryzys?

9 kwietnia w Galerii Sztuki w Legnicy odbędzie się wernisaż wystawy „Kryzys? Jaki kryzys?” prezentujący prace niemieckich artystów – Rosy i Gisberta Stachów. Tą nowatorską prezentacją organizatorzy „srebrnej imprezy” inaugurują tegoroczny Legnicki Festiwal SREBRO. T a twórcza para mieszka i pracuje w Monachium. Gisbert Stach jest złotnikiem, laureatem Grand Prix…

04/2010, PANORAMA

Wybór banku – rutyna czy sztuka?

Teoretycznie w polskim prawodawstwie brak jest przepisu, który obligatoryjnie nakazywałby wszystkim przedsiębiorcom posiadanie rachunku bankowego, jednak w praktyce trudno sobie wyobrazić firmę prowadzącą działalność gospodarczą bez rachunku bankowego. W dzisiejszych realiach gospodarczych konto firmowe jest podstawowym elementem prawidłowego funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Należy pamiętać, że głównym powodem posiadania konta firmowego jest…

03/2010, EKONOMIA

Kamienie jubilerskie powlekane plazmowo

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Upiększanie kamieni jubilerskich przez nakładanie na nie powłok (tzw. cienkich warstw) ma tradycję sięgającą starożytności. Najstarsze metody nie były zbyt skomplikowane i przez to dość łatwo wykrywalne. W najprostszej wersji powlekano kamień substancją barwną (barwienie powierzchniowe) lub nasycano kamień barwnym pigmentem (impregnacja powierzchniowa).…

03/2010, GEMMOLOGIA

Hiszpańska inkwizycja

Naszyjnik składa się z 15 dużych szmaragdów i 374 diamentów. Dolna jego część to dwa srebrne łańcuszki, które wisząc, przybierają półkolisty kształt. Do każdego z nich przytwierdzone są cztery szmaragdy o kształcie beczułkowatym lub owalnym i osiem diamentów. Są one rozmieszczone względem siebie symetrycznie. Na dolnym łańcuszku, w centrum, znajduje…

03/2010, DZIEDZICTWO

Pierwsza biżuteria

W Polsce ciągle jeszcze jednym z najpopularniejszych prezentów ofiarowywanych z okazji chrztu i Pierwszej Komunii Świętej jest biżuteria. Mimo że światowe trendy rzadko uwzględniają biżuterię dewocjonalną w swoich kampaniach, to w naszym kraju ta gałąź rynku jubilerskiego ma się dobrze i cały czas się rozwija. Niemal wszyscy producenci i jubilerzy…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Połączenie sztuki z funkcjonalnością

Właściciele salonów jubilerskich zapominają, że klienci pragną w salonach znaleźć niemal wszystko – od wyszukanych kolczyków, po tradycyjne złote obrączki. Często jednak nie wprowadzają do swojego asortymentu przedmiotów, które łączą funkcje utylitarne i estetyczne. Klienci oczekują od zakładów jubilerskich posiadania w swoim asortymencie także zegarków. Owszem, część właścicieli sklepów jubilerskich…

03/2010, ZEGARKI

Odcisk na srebrze

Wymagania klientów spowodowały zmiany na polskim rynku jubilerskim. Konsumenci szukając prezentu dla dziecka, chcą czegoś więcej niż tylko złotego krzyżyka czy medalika. Producenci coraz częściej wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i oferują im nowatorskie formy biżuteryjne, które mogą służyć jako podarunki. Warto pamiętać, że dzieci są bardzo wymagającymi klientami, więc prezenty…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA