POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 142)

Czarny rekin Atlantica

Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawił się nowy model zegarka Atlantic Black Shark, inspirowany podwodnym światem. Model został zaprojektowany tak, aby sprostać wymaganiom silnych i niezależnych mężczyzn z charakterem i charyzmą. – W rajdach terenowych zegarek zostaje poddany wszystkim możliwym próbom wytrzymałościowym. Musi być solidny, mocny i niezawodny, żeby przetrwać ekstremalne…

05/2010, ZEGARKI

Strategia sprzedaży

Nie od dziś wiadomo, że upodobania klientów kształtują media. Konsumentom najbardziej podobają się dodatki, które mogą oglądać w telewizji i kolorowych gazetach. Oczywiście ta sama zasada obowiązuje w przypadku biżuterii. Właściciele salonów jubilerskich nie powinni lekceważyć oczekiwań klientów i zapewnić im możliwość zakupu najmodniejszych dodatków. W tym sezonie po raz…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Dzień Ojca z Timex

Marka Timex z okazji Dnia Ojca, który obchodzony jest 23 czerwca, proponuje kolekcję zegarków Timex T Series Chronograph. Zegarki odznaczają się nietuzinkowym kształtem koperty łączącej wyrafinowaną eliptyczność z klasyką prostokąta. Modele Timex T Series wyróżnia subtelność detali – koronka oraz sekundnik z sygnaturą „T”, finezyjne oznaczenia godzin na tarczy. W…

05/2010, ZEGARKI

Zastój na rynku diamentów

Z danych spływających z rynku wynika, że kamienie szlachetne sprzedają się tak samo jak przed kryzysem finansowym. Jednak klienci przestali wydawać swoje oszczędności na drogą brylantową biżuterię, a to spowodowało, że sprzedawcy diamentów nie odnotowują zysków. Klienci detaliczni zaczęli kupować znacznie tańszą biżuterię niż jeszcze dwa lata temu. Oczywiście nadal…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Punkt widzenia: Jorge Gil

Jorge Gil żyje i pracuje na Kubie. Kształcił się na Academy of Fine Arts w San Alejandro. W jego dorobku artystycznym znajduje się spora lista wystaw oraz kilka interesujących publikacji. Jorge Gil jest zdobywcą dwóch nagród – w 2009 roku otrzymał Award for collection of jewellery during International Art Fair…

05/2010, WZORNICTWO

Kreowanie wizerunku polskiej biżuterii

Czasy, kiedy rodzimi producenci i twórcy biżuterii zmuszeni byli sprzedawać swoją biżuterię tylko na terytorium Polski, dawno już minęły. Coraz więcej twórców decyduje się na znalezienie odbiorców swojej biżuterii na różnych rynkach. Nie jest to jednak zadanie łatwe, ponieważ konkurencja w branży jubilerskiej każdego roku się powiększa. Niełatwo zainteresować potencjalnych…

05/2010, RYNEK

Markowa biżuteria za polską cenę

„Polski Jubiler”: Firma Jubilerska Górecki sp. z o.o. została laureatem Nagrody Ministra Gospodarki za swoją kolekcję biżuterii „Rubinowe Tango”, która przyznana została podczas ostatnich targów Złoto Srebro Czas. Oczywiście nie jest to jedyna nagroda, którą wyróżniono biżuterię powstającą w pana firmie. Jak odbierają państwo zaszczyty, które spływają na firmę Górecki?…

05/2010, LUDZIE BRANŻY

Bezpośrednio od producenta

Coraz więcej producentów biżuterii nawiązuje współpracę z właścicielami salonów jubilerskich i z pominięciem pośredników sprzedaje swoje towary. Zjawisko to na szeroką skalę możemy obserwować od momentu pojawienia się pierwszych głosów dotyczących kryzysu finansowego i mimo jego zażegnania ciągle mamy z nim do czynienia. Zeszłoroczna sytuacja ekonomiczna udowodniła, że polski rynek…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Renesans metaloplastyki w biżuterii

Na polskim rynku biżuteryjnym można znaleźć coraz więcej ozdób, które wytwarzane są z metalu obrabianego mechanicznie, termicznie czy też chemicznie. Pojawia się również moda na tworzenie metalowej biżuterii własnoręcznie, korzystając z najprostszych przeznaczonych do tego celu narzędzi. Metalowa biżuteria znajduje coraz większe rzesze zwolenników. Klienci chcą posiadać biżuterię wykonaną własnoręcznie…

05/2010, RYNEK

Decyzja w rękach klientów

Na rynku pojawiło się wiele nowych podmiotów gospodarczych, które starają się znaleźć dla siebie miejsce na rynku. Wyszukanie swojej niszy nie jest wbrew pozorom zadaniem łatwym, dlatego też kuszą swoich potencjalnych klientów wielkimi upustami cenowymi i pakietami promocyjnymi, których celem jest zapewnienie sobie grona stałych klientów. Nie można jednak zapominać,…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Uwaga na szafiry Tanusorn

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Bangkok to bez wątpienia jedno z ważniejszych światowych centrów obrotu kolorowymi kamieniami jubilerskimi. Na taką pozycję stolicy Tajlandii złożyło się szereg przyczyn. Jedną z nich z pewnością jest usytuowanie geograficzne, sprzyjające dynamicznemu rozwojowi miasta. To tutaj biorą także p o c z ą…

05/2010, GEMMOLOGIA

Kamień szlachetny czy gotowy produkt

Właściciele salonów jubilerskich bardzo często stają przed dylematem, czy kupować kamienie szlachetne i samodzielnie umieszczać je w biżuterii, czy też zdecydować się na kupno gotowej biżuterii. Zazwyczaj wszelkie wątpliwości rozwiewa cena, która wpływa na decyzję kupującego. Jednocześnie należy pamiętać, że znacznie łatwiej kupić gotową biżuterię niż same kolorowe kamienie szlachetne.…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA