POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 141)

Strategia sprzedaży

Nie od dziś wiadomo, że upodobania klientów kształtują media. Konsumentom najbardziej podobają się dodatki, które mogą oglądać w telewizji i kolorowych gazetach. Oczywiście ta sama zasada obowiązuje w przypadku biżuterii. Właściciele salonów jubilerskich nie powinni lekceważyć oczekiwań klientów i zapewnić im możliwość zakupu najmodniejszych dodatków. W tym sezonie po raz…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Zastój na rynku diamentów

Z danych spływających z rynku wynika, że kamienie szlachetne sprzedają się tak samo jak przed kryzysem finansowym. Jednak klienci przestali wydawać swoje oszczędności na drogą brylantową biżuterię, a to spowodowało, że sprzedawcy diamentów nie odnotowują zysków. Klienci detaliczni zaczęli kupować znacznie tańszą biżuterię niż jeszcze dwa lata temu. Oczywiście nadal…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Punkt widzenia: Jorge Gil

Jorge Gil żyje i pracuje na Kubie. Kształcił się na Academy of Fine Arts w San Alejandro. W jego dorobku artystycznym znajduje się spora lista wystaw oraz kilka interesujących publikacji. Jorge Gil jest zdobywcą dwóch nagród – w 2009 roku otrzymał Award for collection of jewellery during International Art Fair…

05/2010, WZORNICTWO

Bezpośrednio od producenta

Coraz więcej producentów biżuterii nawiązuje współpracę z właścicielami salonów jubilerskich i z pominięciem pośredników sprzedaje swoje towary. Zjawisko to na szeroką skalę możemy obserwować od momentu pojawienia się pierwszych głosów dotyczących kryzysu finansowego i mimo jego zażegnania ciągle mamy z nim do czynienia. Zeszłoroczna sytuacja ekonomiczna udowodniła, że polski rynek…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Decyzja w rękach klientów

Na rynku pojawiło się wiele nowych podmiotów gospodarczych, które starają się znaleźć dla siebie miejsce na rynku. Wyszukanie swojej niszy nie jest wbrew pozorom zadaniem łatwym, dlatego też kuszą swoich potencjalnych klientów wielkimi upustami cenowymi i pakietami promocyjnymi, których celem jest zapewnienie sobie grona stałych klientów. Nie można jednak zapominać,…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Legnica startuje ze Srebrem

Nie bez przesady można powiedzieć, że festiwal stał się jednym z największych wydarzeń artystycznych w Polsce. Będzie trwał od 8 maja do 13 czerwca, a jego kulminacja odbędzie się 21 i 22 maja. Wielkie rozpoczęcie Podczas wernisażu, który rozpoczął tegoroczny festiwal, zgromadzeni w Galerii w Legnicy goście mieli okazję uczestniczyć…

05/2010, PANORAMA

Uwaga na szafiry Tanusorn

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Bangkok to bez wątpienia jedno z ważniejszych światowych centrów obrotu kolorowymi kamieniami jubilerskimi. Na taką pozycję stolicy Tajlandii złożyło się szereg przyczyn. Jedną z nich z pewnością jest usytuowanie geograficzne, sprzyjające dynamicznemu rozwojowi miasta. To tutaj biorą także p o c z ą…

05/2010, GEMMOLOGIA

Kamień szlachetny czy gotowy produkt

Właściciele salonów jubilerskich bardzo często stają przed dylematem, czy kupować kamienie szlachetne i samodzielnie umieszczać je w biżuterii, czy też zdecydować się na kupno gotowej biżuterii. Zazwyczaj wszelkie wątpliwości rozwiewa cena, która wpływa na decyzję kupującego. Jednocześnie należy pamiętać, że znacznie łatwiej kupić gotową biżuterię niż same kolorowe kamienie szlachetne.…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Kolekcja „Luxury Horses”

Marka LA MARQUEUSE zaproponowała swoim klientom limitowaną kolekcję biżuterii „Luxury Horses”. Inspirowana motywem końskich wędzideł biżuteria, uosabia szlachetność i piękno koni, symbolizuje jednocześnie siłę i niezależność kobiet. Podobny motyw wykorzystywany jest obecnie w świecie mody przez największe marki, jak Gucci, Celegato, Fendi, Ambra Greco czy Roberto Coin. Biżuterię można znaleźć…

05/2010, PANORAMA

Półfabrykatami Polska stoi

Największym zainteresowaniem kupujących cieszy się asortyment hurtowni półfabrykatów. Z miesiąca na miesiąc ich zyski rosną, i to nie tylko za sprawą zamówień składanych przez jubilerów i właścicieli salonów jubilerskich, ale przede wszystkim przez amatorów, którzy trudnią się nieprofesjonalnym wyrobem biżuterii. W ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele nowych podmiotów…

05/2010, TEMAT MIESIĄCA

Lato z biżuterią

Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi we w s p ó ł d z i a ł a n i u z e Stowarzyszeniem Twórców Form Złotniczych organizuje w dniach 28 czerwca – 11 lipca wakacyjne warsztaty wiedzy złotniczej, projektowania i realizacji srebrnej biżuterii. Już po raz czwarty wszyscy…

05/2010, PANORAMA

Wzrost sprzedaży zegarków

Federacja Szwajcarska Przemysłu Zegarmistrzowskiego (FH) opublikowała raport dotyczący sprzedaży zegarków szwajcarskich. Z danych branżowego związku producentów zegarków wynika, że eksport szwajcarskich zegarków w ciągu ostatniego roku osiągnął niezwykle wysokie tempo wzrostu. Wartość sektora w marcu 2010 roku została oszacowana na 1,2 miliardów franków, co stanowi wzrost w porównaniu z marcem…

05/2010, ZEGARKI