POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 126)

Nagrody przyznane

Rozstrzygnięty został konkurs „Amberif Design Award”. Główna nagroda przyznana została Gilbertowi Stachowi, nagrodę bursztynową otrzymał Piotr Tołkin natomiast nagroda srebrna została przyznana Annie Szewczyk-Cieleckiej. Nagrody zostaną wręczone podczas targów Amberif 2011. Założeniem Międzynarodowego Konkursu „Amberif Design Award” jest szeroka promocja bursztynu jako naturalnego tworzywa o wyjątkowych właściwościach. Dotychczas odbyło się…

03/2011, PANORAMA

Kolejna edycja konkursu „Bursztynowe Rzemiosło”

Wszyscy złotnicy i jubilerzy mogą się zgłaszać do ogólnopolskiego konkursu „Bursztynowe Rzemiosło”, którego rozstrzygnięcie nastąpi podczas tegorocznej edycji targów Złoto Srebro Czas. Celem konkursu jest ukazanie umiejętności zawodowych złotników polskich, którzy wykonują swoją biżuterię z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych technik złotniczych. W pracach zgłaszanych do konkursu ważne jest kreowanie autorskiego…

03/2011, PANORAMA

Antwerpska kolekcja diamentowej biżuterii D.I.C

Niekwestionowaną stolicą diamentów jest Antwerpia, dlatego właśnie najnowsza kolekcja diamentowej biżuterii firmy Diamonds International Corporation powstała właśnie tam i od tego miejsca zaczerpnęła swoją nazwę. Wszystkie wzory ukazane w kolekcji antwerpskiej D.I.C zachwycają swoją subtelnością. Szerokie, wykonane z kilku szeregów maleńkich diamentów pierścionki urzekają swoim pięknem i charakterem. W kolekcji,…

03/2011, PANORAMA

Pomysł na biznes

Początkiem sukcesu jest zawsze pomysł. Dopiero potem można zastanawiać się nad długim łańcuszkiem formalności, które należy załatwić. Ale każdy, kto myśli o rozpoczęciu działalności na własny rachunek lub rozszerzeniu jej zakresu, musi rozstrzygnąć, jakie siły i środki zaangażować i skąd je wziąć. Wydawałoby się, że najprostszym sposobem finansowania działalności gospodarczej…

03/2011, EKONOMIA

Złota inwestycja

Rozmowa z Piotrem Wiaderek,prezesem spółki Assetus S.A. prowadzącej internetowąplatformę obrotu złotem GoldCorp.pl Polski Jubiler: Kryzys finansowy, który dotknął niemal każdą branżę w Polsce, delikatnie obszedł się z rynkiem złota, jednak tylko złota inwestycyjnego. Stale rosnąca bowiem cena tego kruszcu spowodowała kłopoty finansowe w branży jubilerskiej. Czy wydaje się Panu, że…

03/2011, RAPORT

PUNKT WIDZENIA: Lissa Hashimoto

Liisa urodziła się w USA i tam też kształciła się w zakresie projektowania biżuterii i obróbki metalu. Teraz tworzy i żyje w Japonii. Jest laureatką m.in. Itami Award podczas Itami International Craft Exhibition „Jewellery” w 2001 roku. Na swoim koncie ma dziewięć solowych wystaw − w tym ostatnią z 2007…

03/2011, WZORNICTWO

Public relations w małej firmie

24 lutego odbyła się konferencja inaugurująca projekt „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP”, realizowany przez Związek Rzemiosła Polskiego i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W konferencji udział wzięli przedsiębiorcy, reprezentanci izb, cechów i stowarzyszeń branżowych oraz dziennikarze. Program spotkania objął trzy wystąpienia. − Największą barierą…

03/2011, PANORAMA

Z orłem w klapie

Biżuteria patriotyczna jest typowo polską specjalnością. Żaden naród nie może pochwalić się posiadaniem biżuterii, która symbolizowała losy mieszkańców danego państwa oraz wyrażała postawę obywatelską. Kiedyś była niezwykle popularna. Obecnie zyski z jej sprzedaży nie są wysokie, jednak można zauważyć zmiany w tym segmencie rynku jubilerskim. Na polskim rynku widać zainteresowanie…

03/2011, PROBLEM BRANŻY

Zabawa emocjami

W salonach YES można znaleźć nową kolekcję zawieszek – YES ICONS Collection. Nowa kolekcja inspirowana jest znanymi symbolami kulturowymi. Wśród nich można znaleźć rockowe skrzydlate serduszka, aniołki, diabełki z różkami, strzałę Amora, czy diabelskie skrzydła. YES ICONS to miniaturowe zawieszki przytwierdzone do łańcuszka w srebrze klasycznym lub pokrytym czarnym rodem,…

01-02/2011, PANORAMA

Kobiecość na topie

Koniec roku zaskoczył zegarmistrzów. Do ich salonów masowo przybyli klienci, który postanowili kupić zegarek jako gwiazdowy prezent. W czasie gwiazdkowych zakupów zegarki cieszyły się dużym zainteresowaniem klientów. Wartym odnotowanie wydaje się fakt, że sprzedaż zegarków damskich niemal zrównała się z męskimi. Sprzedaż damskich zegarków Jeszcze do niedawna najczęściej kupowanymi zegarkami…

01-02/2011, ZEGARKI

Sztuka sprzedaży srebrnej biżuterii

Powszechnie uważa się, że srebrna biżuteria sprzedaje się sama. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że wszyscy Polacy wiedzą czym jest srebrna biżuteria oraz czego można od niej oczekiwać. Jednak srebrną biżuterię trzeba odpowiednio zaprezentować potencjalnemu kupującemu. Ukazać ją jako niepowtarzalny okaz sztuki jubilerskiej. Wizyta w salonie jubilerskim powinna klientom kojarzyć się…

01-02/2011, TEMAT MIESIĄCA

ZRP i szkolenia public relations

Od 1 grudnia 2010 roku Związek Rzemiosła Polskiego rozpoczął realizację projektu „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. Projekt jest współfinansowany z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i zakończy się 31 maja 2012 roku. W ramach projektu 520 pracodawców, pracowników kadry…

01-02/2011, PANORAMA