POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 126)

Minerały i biżuteria w Pałacu Kultury

W Warszawie 26 i 27 lutego odbyła się 51. edycja Międzynarodowej Wystawy i Giełdy Minerałów, Skamieniałości i Wyrobów Jubilerskich, czyli trzeci Pałac Minerałów. Podczas warszawskiej imprezy obecnych było ponad 200 wystawców z kraju i zagranicy. Osoby odwiedzające wystawę mogli kupić przede wszystkim minerały, skamieniałości, bursztyny, ale także meteoryty do produkcji…

03/2011, PANORAMA

Oczko z brylancikiem

Diamenty są kamieniami, które w Polsce sprzedają się najlepiej. Klienci kupują pierścionki z diamentowymi oczkami, a jubilerzy spełniając ich oczekiwania oferują najbardziej nawet wyszukane wzory z tymi drogocennymi kamieniami szlachetnymi. Mimo kryzysu w branży jubilerskiej, biżuteria z diamentami, a w szczególności pierścionki z brylantami, cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów. Polacy…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Wiosna w biżuterii

Na polskim rynku jubilerskim pojawiła się nowa kolekcja biżuterii firmy SWATCH zatytułowana Cool – Mess. Biżuteria wpisuje się w trendy modowe przede wszystkim dzięki kolorystyce, gdyż naszyjnik, bransoletka oraz kolczyki wykonane są z wielobarwnej masy i stali szlachetnej.…

03/2011, PANORAMA

Kamienie szlachetne dla jubilera

Producenci i twórcy biżuterii coraz częściej stoją wobec dylematu, skąd wziąć odpowiednie kamienie jubilerskie do produkcji swojej biżuterii. Na rynku pojawia się coraz większa liczba podmiotów gospodarczych, które oferują kamienie jubilerskie po okazyjnych cenach. Polscy twórcy biżuterii coraz częściej także dokonują zakupów kamieni szlachetnych za pośrednictwem sieci. Nie można jednak…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Nagrody przyznane

Rozstrzygnięty został konkurs „Amberif Design Award”. Główna nagroda przyznana została Gilbertowi Stachowi, nagrodę bursztynową otrzymał Piotr Tołkin natomiast nagroda srebrna została przyznana Annie Szewczyk-Cieleckiej. Nagrody zostaną wręczone podczas targów Amberif 2011. Założeniem Międzynarodowego Konkursu „Amberif Design Award” jest szeroka promocja bursztynu jako naturalnego tworzywa o wyjątkowych właściwościach. Dotychczas odbyło się…

03/2011, PANORAMA

Biżuteria jest moim światem

Polski Jubiler: Tworzy Pan biżuterię, która ujmuje odbiorcę swoją niepowtarzalnością. W Pana pracach widać kunszt rzemieślniczy i lekkość artystyczną – a obie te cechy sprawiają, że prace te są oryginalnymi dziełami sztuki jubilerskiej. Czy bliżej Panu do rzemieślnika, który z mozołem wykonuje biżuterię, czy artysty, który podporządkuje swoje życie stworzeniu…

03/2011, DOBRE BO POLSKIE

Wzrost świadomości – wzrost zysków

Sama nazwa kamienia szlachetnego działa na klientów jak magnes. Osoby, które noszą się z zamiarem kupna biżuterii w salonie jubilerskim, chcą aby w nich biżuterii znajdowały się kamienie szlachetne. Społeczeństwo ma małą wiedzę na temat kamieni szlachetnych, stąd też kupują zazwyczaj biżuterię z kamieniami szlachetnymi, które znają. Ostatnio jednak znacznie…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Kolejna edycja konkursu „Bursztynowe Rzemiosło”

Wszyscy złotnicy i jubilerzy mogą się zgłaszać do ogólnopolskiego konkursu „Bursztynowe Rzemiosło”, którego rozstrzygnięcie nastąpi podczas tegorocznej edycji targów Złoto Srebro Czas. Celem konkursu jest ukazanie umiejętności zawodowych złotników polskich, którzy wykonują swoją biżuterię z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych technik złotniczych. W pracach zgłaszanych do konkursu ważne jest kreowanie autorskiego…

03/2011, PANORAMA

Szlachetne kruszce i kamienie szlachetne

W świadomości Polaków kamienie szlachetne muszą zostać połączone w biżuterii ze szlachetnymi metalami. W salonach jubilerskich trudno znaleźć biżuterię, do której wytworzenia zostały wykorzystane kamienie szlachetne w połączeniu z metalami nieszlachetnymi, takimi jak stal czy tytan. Producenci tworząc biżuterię z kamieniami szlachetnymi rzadko wykorzystują do jej produkcji srebro. Mimo że…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Antwerpska kolekcja diamentowej biżuterii D.I.C

Niekwestionowaną stolicą diamentów jest Antwerpia, dlatego właśnie najnowsza kolekcja diamentowej biżuterii firmy Diamonds International Corporation powstała właśnie tam i od tego miejsca zaczerpnęła swoją nazwę. Wszystkie wzory ukazane w kolekcji antwerpskiej D.I.C zachwycają swoją subtelnością. Szerokie, wykonane z kilku szeregów maleńkich diamentów pierścionki urzekają swoim pięknem i charakterem. W kolekcji,…

03/2011, PANORAMA

Public relations w małej firmie

24 lutego odbyła się konferencja inaugurująca projekt „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP”, realizowany przez Związek Rzemiosła Polskiego i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W konferencji udział wzięli przedsiębiorcy, reprezentanci izb, cechów i stowarzyszeń branżowych oraz dziennikarze. Program spotkania objął trzy wystąpienia. − Największą barierą…

03/2011, PANORAMA

Pomysł na biznes

Początkiem sukcesu jest zawsze pomysł. Dopiero potem można zastanawiać się nad długim łańcuszkiem formalności, które należy załatwić. Ale każdy, kto myśli o rozpoczęciu działalności na własny rachunek lub rozszerzeniu jej zakresu, musi rozstrzygnąć, jakie siły i środki zaangażować i skąd je wziąć. Wydawałoby się, że najprostszym sposobem finansowania działalności gospodarczej…

03/2011, EKONOMIA