POLSKI JUBILER » DZIAŁY » TEMAT MIESIĄCA (Strona 4)

Klejnoty na rynku wtórny

Sytuacja na światowych rynkach gospodarczych nie napawa optymizmem, dlatego też wiele osób decyduje się na spieniężenie posiadanych wyrobów jubilerskich. Większość udaje się w tym celu do lombardów lub salonów jubilerskich, inni sprzedają posiadaną przez siebie biżuterię na platformach sprzedażowych w sieci internetowej, a niewielka część posiadaczy luksusowej biżuterii wystawia ją…

04/2021, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Paszport dla kosztowności

Sprzedaż biżuterii wykonanej ze złota i kamieni szlachetnych rośnie. W III kwartale 2021 klienci na całym świecie kupili 433 ton złota w biżuterii. Jak możemy przeczytać w raporcie Światowej Rady Złota, oznacza to wzrost o 33 proc. względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Te informacje mogą cieszyć i napawać optymizmem…

04/2021, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Nowe czasy nowe wymagania

Dokument „Przekształcamy nasz świat: Agenda 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju” (Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development) przyjęty przez Organizację Narodów Zjednoczonych to program działań o bezprecedensowym zakresie i znaczeniu, definiujący model zrówno- ważonego rozwoju na poziomie globalnym. Ma on także niebagatelne znaczenie dla branży jubiler­ skiej, ponieważ…

01/2021, TEMAT MIESIĄCA

Zrównoważona ozdoba

Klienci decydujący się na zakup biżuterii zaczynają zwracać uwagę na zupełnie inne jej cechy nich jeszcze kilka lat temu, przestaje liczyć się jej aspekt estetyczny ani wartość jaką przedstawia i to zarówno emocjonalna jak i materialna, a zaczyna liczyć się przede wszystkim sposób jej wyprodukowania. rosnąca świadomość konsumentów i troska…

01/2021, TEMAT MIESIĄCA

Temat numeru

Świat zmienił się na naszych oczach i wymaga od nas, abyśmy dostosowali się do niego. to co jeszcze rok temu wydało się pieśnią przyszłość, dziś staje się koniecznością. Polska branża jubilerska powinna wykorzystać szansę jaka przed nią się pojawiła i proponować rozwiązania i produkty, które zmienią oblicze biżuterii. Zcałą pewnością…

01/2021, TEMAT MIESIĄCA

Cyfryzacja branży jubilerskiej

Skala wpływu pandemii na polski rynek jubilerski jest ogromna. producenci biżuterii, właści- ciele sklepów z biżuterią żyją w niepewności, nie wiadomo bowiem jak będzie wyglądał rynek jubilerski w najbliższym czasie. nie wiadomych jest wiele; czy klienci będą zainteresowani kupnem biżuterii, czy wrócą do zakupów w tradycyjnych salonach jubilerskich, czy będą…

01/2021, TEMAT MIESIĄCA

Rewolucja 4.0 w branży jubilerskiej

Branża jubilerska znalazła się w trudnej sytu- acji. Pandemia spowodowana wirusem SARS-COV 2 spowodowała, że świat na chwi- lę się zatrzymał i zmusił producentów, sprze- dawców i konsumentów do zastanowienia, co należy dalej robić. Małe, rodzinne firmy jubilerskie, producenci biżuterii, artyści – twórcy zostali zmuszeni do wstrzymania swoich działań. sprzedaż…

01/2021, TEMAT MIESIĄCA

Pierścionek zaręczynowy w sieci 5G

Rynek jubilerski stale się zmienia. A to za sprawą pojawiający się na nim nowych technologii a to przez modę, a także przez konsumentów, którzy wymuszają zmiany na rynku biżuteryjnym. Dziś zmiany są tak dynamiczne, że nawet najwięksi sceptycy muszą przyznać, że internet staje się jednym z głównych elementów naszej rzeczywistości.…

06/2020, TEMAT MIESIĄCA

Wirtualna biżuteria

Na naszych oczach następuje powolny proces odchodzenia od biżuterii postrzeganej jako przedmiotu materialnego ku biżuterii wirtualnej. Biżuteria – przedmiot utylitarny – staje się wirtualnym projektem, istniejącym tylko w przestrzeni cyfrowej. Twórcy ograniczają bowiem swoje działania jedynie do tworzenia projektów biżuteryjnych, które nigdy nie zostaną zrealizowane w rzeczywistości. Technologia cyfrowa Nowoczesne…

06/2020, TEMAT MIESIĄCA

Oprawić internet w złoto, czyli internet rzeczy

Świat, w którym żyjemy, znacznie przyspieszył. Internet stał się podstawowym narzędziem pracy i nikt nie myśli już nawet o prowadzeniu jakiejkolwiek działalność gospodarczej bez umieszczania owoców swojej pracy w przestrzeni wirtualnej. Przyszłość jawi się nam jako czas, w którym świat wirtualny będzie tak samo realny jak materialny. Branża jubilerska musi…

06/2020, TEMAT MIESIĄCA

Broszka z uszczelki i korale z mleka, czyli o wyjątkowych zbiorach biżuterii Galerii Sztuki w Legnicy

Biżuteria w naszej kulturze od zawsze kojarzona jest z dobrami luksusowymi. Prezenty w postaci broszki, pierścionka czy bransoletki stanowią pamiątkę na lata, a cenne ozdoby często przekazywane są z pokolenia na pokolenie. Nic więc dziwnego, że na myśl o zbiorach biżuterii gromadzonych przez galerie i muzea, a także prywatnych kolekcjonerów…

06/2020, TEMAT MIESIĄCA

Maseczka biżuteryjna

Pandemia koronawirusa nie będzie trwała wiecznie, ale maseczka inkrustowana kamieniami szlachetnymi już tak. Z takie założenia wychodzi wiele marek jubilerskich, które oferują swoim klientom nowoczesne maseczki wykonane z materiałów jubilerskich. Ich przewaga nad tradycyjnymi polega na niecodziennym wyglądzie, trwałości oraz wartości. Maseczka staje się na naszych oczach codziennym akcesorium modowym,…

06/2020, TEMAT MIESIĄCA