POLSKI JUBILER » DZIAŁY » RYNEK (Strona 5)

Interes jak diament

Diamenty znane z przyjaźni z kobietami ostatnio zmuszone zostały do zaprzyjaźnienia się ze wszystkimi inwestorami, ponieważ w świecie pieniędzy nie ma żadnych sentymentów. W dobie światowego kryzysu finansowego diamenty okazały się najstabilniejszą inwestycją środków finansowych i zasłużyły sobie na miano złotego interesu Ekonomiści prognozują, że przemysł diamentowy jest najlepszą lokatą…

12/2008, RYNEK

Raz na wozie, raz pod wozem

Ożywienie gospodarcze, wzrost przychodów sklepów jubilerskich, znaczne bogacenie się społeczeństwa i pogoń za zaspokajaniem potrzeby posiadania dóbr luksusowych, a także zainteresowanie inwestorów stale rosnącymi cenami kruszców, przy jednoczesnym spadku popytu na biżuterię. Tak w skrócie maluje się obraz mijającego roku w branży jubilerskiej Rok 2008 można z pewnością określić jako…

12/2008, RYNEK

Technika na targach jubilerskich w Moskwie

Na zakończonych 12 września w Moskwie targach Juvelir 2008 osobny pawilon przeznaczony był w całości na prezentację maszyn i narzędzi oraz środków do tworzenia biżuterii. Na kilkunastu stoiskach można było oglądać wiele nowych urządzeń wszystkich renomowanych firm z całego świata. Nadmienić należy, że każdy z producentów bardzo poważnie traktuje tamten…

10/2008, RYNEK

Nowości na rynku

Nowy sklep z narzędziami jubilerskimi Krakowska firma W.Kociuba, jedna z czołowych polskich dostawców technologii jubilerskich, otworzyła swój drugi salon sprzedaży. Teraz obok dotychczasowego sklepu w Krakowie zakupy w firmie Wojciecha Kociuby będzie można zrobić również w Gdańsku. Nowy punkt oferuje pełną ofertę maszyn, narzędzi oraz wszelkich materiałów eksploatacyjnych. W gamie…

10/2008, RYNEK

Szlachetna PACZKA

Już po raz ósmy Stowarzyszenie WIOSNA rozpoczęło przygotowania do ogólnopolskiej akcji, której celem jest przekazanie wigilijnej pomocy najuboższym rodzinom z całej Polski. Do tej pory w ciągu 7 poprzednich lat pomoc o łącznej wartości 3 055 500 zł otrzymało w niej 35,5 tysięcy osób. Ten rok będzie dla nas wyjątkowy.…

10/2008, RYNEK

Rekordowy rok 2007 dla Swatch Group

Wartość sprzedaży brutto Grupy Swatch w 2007 roku wyniosła prawie 6 miliardów CHF. Dotychczasowe miesiące bieżącego roku też nastrajają optymistycznie Swatch Group Spółka akcyjna Swatch Group AG i jej firmy siostrzane (łącznie z koncernem) to działające na całym świecie przedsiębiorstwo reprezentowane w sektorze gotowych zegarków i biżuterii przez 19 marek…

07-08/2008, RYNEK

Rynek polski ma potencjał

– rozmowa ze Stanleyem Barkiem, prezesem Swatch Group Polska Swatch Group Polska także przyczynił się do ogólnego sukcesu Swatch Group – w 2007 roku sprzedaż zegarków tego koncernu wzrosła o 80% w porównaniu z rokiem poprzednim. Perspektywy na rok bieżący też są optymistyczne 2007 rok był rekordowy dla Swatch Group…

07-08/2008, RYNEK

Przemysł zegarmistrzowski w Szwajcarii i na świecie w 2007 r.

Rok 2007 okazał się wyjątkowo dobrym rokiem dla eksportu zegarków szwajcarskich, bijącego wiele dotychczasowych rekordów. Tempo wzrostu pozostało silne przez cały rok i nie zanotowano żadnych osłabień. Wszystkie segmenty produkcji miały pozytywny wpływ na wynik końcowy, a największy w nim udział mają przede wszystkim produkty luksusowe. Dobra passa szwajcarskich producentów…

06/2008, RYNEK

Przejęcie W.Kruk – przestroga dla bursztynników

Przejęcie spółki W.Kruk to sygnał, że w Polsce będzie koniunktura na markowe wyroby jubilerskie i przestroga dla polskich bursztynników, że tworzona przez nich przez całe lata na świecie marka biżuterii z bursztynem może być przejęta przez silną kapitałowo spółkę, i to bez jakiegokolwiek odstępnego. Jeszcze nikt kilka miesięcy temu nie…

06/2008, RYNEK

Złoty portfel – czyli nie tylko kruszec

Inwestowanie w złoto niekoniecznie musi oznaczać kupno samego kruszcu. Można pieniądze ulokować w odpowiednich funduszach, produktach strukturyzowanych lub kupić kontrakty terminowe Spekulacje o cenach złota nie ustają. Jedni twierdzą, że dalszych wzrostów nie będzie, bo tylko w ubiegłym roku żółty kruszec podrożał o 31,1 proc., inni dowodzą, że niedługo będzie…

05/2008, RYNEK

Banki coraz zacieklej walczą o przedsiębiorców

Tylko w kwietniu z nowymi kampaniami i ofertami wystąpił Raiffeisen Bank Polska, ING Bank Śląski, AIG Bank Polska, Dominet Bank, Millennium i Bank DnB NORD Reklamowane są zarówno lokaty, jak i kredyty. Banki zachęcają przede wszystkim ułatwieniami w pozyskiwaniu bieżącego finansowania, szybką obsługą i wysokością pożyczek bez zabezpieczeń. Raiffeisen Bank…

05/2008, RYNEK

Francuski wzrost sprzedaży

Pomyślna dla francuskiej branży dynamika wzrostu sprzedaży spowodowana jest nie tylko jakością i atrakcyjnością produktów, lecz także aktywnością i pomysłowością sklepów jubilerskich i sieci sprzedaży stosujących skutecznie rozplanowane akcje marketingowe kierowane do klientów Francuski rynek wyrobów jubilerskich i zegarków, po dodatnim okresie w latach 1998-2000 oraz niekorzystnym między 2002 a…

04/2008, RYNEK