POLSKI JUBILER » DZIAŁY » RYNEK (Strona 4)

Diamenty naszych czasów

Sztuczna biżuteria na stałe przeniknęła do polskiej branży jubilerskiej. Nie jest już modną tendencją, a stała się stałym elementem rynku. Coraz częściej kobiety odkładają swoją wartościową biżuterię do szkatułek, a zaczynają chodzić w sztucznej biżuterii, która z roku na rok staje się coraz popularniejsza. Oczywiście biżuteria złota z diamentami nadal…

07-08/2009, RYNEK

Plastikowe dodatki

Plastikowe, duże i wielobarwne bransoletki, olbrzymie kolorowe kolczyki, naszyjniki z plastikowych korali… Taką biżuterię można teraz zobaczyć na najbardziej wyrafinowanych pokazach mody. Sztuczna biżuteria zdominowała rynek, jest jej coraz więcej i cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. A właściciele sklepów jubilerskich coraz częściej stają przed dylematem, czy zamówić ją…

07-08/2009, RYNEK

Szanse i zagrożenia rozwoju branży złotniczej i jubilerskiej w Polsce

Rynek jubilerski rządzi się swoimi prawami. Nawet teraz, kiedy wiele branż zmaga się z kryzysem, polskie firmy jubilerskie – przynajmniej te największe – z optymizmem planują swoją biznesową przyszłość. Ministerstwo Gospodarki podjęło próbę oceny warunków funkcjonowania branży złotniczej i jubilerskiej w Polsce. Zebrane opinie pozwalają na określenie najważniejszych problemów i…

06/2009, RYNEK

Kilogramy kamieni szlachetnych

Na polskim rynku jubilerskim jak grzyby po deszczu pojawiają się coraz to nowe hurtownie kamieni szlachetnych i półszlachetnych. Ich liczba świadczy o dużym zainteresowaniu kupnem kamieni, ponieważ, jak wiadomo, popyt wzmaga podaż Polski rynek stale się rozwija i pojawiają się na nim nowi gracze, którzy zaostrzają konkurencję między sobą, walcząc…

05/2009, RYNEK

Błyszczący mężczyzna

Ulice europejskich miast powoli opanowują mężczyźni, którzy nie boją się nosić biżuterii. Coraz częściej można zobaczyć ich w kolczykach i naszyjnikach, które do tej pory zarezerwowane były wyłącznie dla kobiet. Światowe trendy pokazują, że mężczyźni przestają zakładać jedynie złote obrączki i markowe zegarki, ale coraz śmielej sięgają po inne rodzaje…

04/2009, RYNEK

Męska biżuteria okiem artysty

Jego biżuteria znajduje klientów nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim w Nowym Jorku czy Londynie. Znakiem firmowym Adama Hadrysia jest męski pierścień “Rosyjska ruletka”. A przed czytelnikami “Polskiego Jubilera” Adam Hadryś podzieli się tajemnicami swojego tworzenia, zwłaszcza męskiej biżuterii Adam Hadryś: Odbiegam od wszelkich kanonów i zasad poprawnego projektowania.…

04/2009, RYNEK

Miejskie górnictwo

Na całym świecie nikomu nie trzeba tłumaczyć korzyści z recyklingu. Ponowne wykorzystywanie materiałów jako surowców wtórnych z wyeksploatowanych, wybrakowanych bądź uszkodzonych wyrobów nie tylko ratuje środowisko naturalne, ale jest także szansą na osiągnięcie zysku. A z tego ostatniego w czasie kryzysu finansowego raczej nie powinno się rezygnować Możliwość ponownego wykorzystania…

04/2009, RYNEK

Komisowe ABC

Na polskim rynku jubilerskim niedocenionymi i prawie niezauważanymi graczami stali się w ostatnich latach właściciele komisów i lombardów z biżuterią. To oni wiedzą najwięcej o preferencjach zakupowych Polaków, ich guście oraz kondycji finansowej Na mapie sklepów jubilerskich komisy nie są uwzględniane. Traktowane były jako punkty ostatniej pomocy w czasie domowego…

03/2009, RYNEK

Fundusze unijne szansą promowania firmy za granicą

Od tygodni serwisy ekonomiczne rozpoczynają się informacjami o stale pogłębiającym się kryzysie gospodarczym. Niemal codziennie docierają do nas wiadomości o kolejnych firmach ograniczających działalność, zagrożonych upadłością czy borykających się z problemami finansowymi. Czy w tej sytuacji warto starać się o unijne środki? Jak można je mądrze wykorzystać dla promowania własnej…

03/2009, RYNEK

Polski eksport w czasie kryzysu

Rozmowa na temat polskiego eksportu z Adamem Pstrągowskim, prezesem S&A Bursztynowa Biżuteria Polski Jubiler: Jak ocenia pan sytuację polskiego eksportu w czasach kryzysu? Adam Pstrągowski: Fakty wskazują na to, że oglądamy już od kilku miesięcy efekty spowolnienia popytu na nasze towary za granicą. Polski eksport stał się bardziej czuły na…

01-02/2009, RYNEK

Ekspansja na Zachód

Coraz częściej sklepy jubilerskie sprzedają w swoich punktach biżuterię pochodzącą z importu, ponieważ jest ona znacznie tańsza od tej, wyprodukowanej w Polsce. Natomiast polscy producenci nie mogąc znaleźć odbiorców na miejscu, są zmuszeni szukać rynku poza granicami kraju Kierunkiem, który obrali polscy eksporterzy, jest przede wszystkim terytorium Unii Europejskiej. Jako…

01-02/2009, RYNEK

Euro – konsekwencje wprowadzenia wspólnej waluty

Od chwili wprowadzania euro w formie gotówkowej waluta ta ciągle budzi emocje. Od euforii wśród euroentuzjastów do uzasadnionych obaw eurosceptyków. Od 1 stycznia 2009 r. do strefy euro weszła Słowacja, stając się 16. członkiem eurolandu. Jest pierwszym krajem w naszej części Europy, który ma wspólną walutę. Zmiana w kraju naszego…

01-02/2009, RYNEK