POLSKI JUBILER » DZIAŁY » RYNEK
Po trzech latach wzrostu eksportu w pierwszym półroczu 2024 r. szwajcarska branża zegarmistrzowska wyeksportowała zegarki o wartości 12,9 mld franków szwajcarskich. Oznacza to spadek o 3,3 proc. w porównaniu z pierwszą połową ubiegłego roku. Jak poinformowało Zrzeszenie Szwajcarskiego Przemysłu Zegarmistrzowskiego (FH), zamykający pierwsze półrocze czerwiec był kolejnym miesiącem spadków eksportu…
/
Czytaj artykuł...
Obserwacja transakcji na portalach handlowych, a także bardzo liczne rozmowy z kolekcjonerkami i użytkowniczkami tej biżuterii jednoznacznie wskazują, że musi ona mieć patynę. Bez „szlachetnej” patyny, czyli efektu naturalnej i powolnej oksydacji srebra, wizualna wartość biżuterii jest mniejsza. Początki współczesnej mody na kolekcjonowanie, ale także noszenie biżuterii powstającej w okresie…
/
Czytaj artykuł...
Na początku przyszłego roku planowane jest uruchomienie wyjątkowej platformy poświęconej współczesnej polskiej sztuce złotniczej. W założeniu ma ona zawierać maksymalnie dużo informacji na temat m.in. twórców, wystaw, konkursów, publikacji, a także mieścić katalog znaków imiennych. Pomysł na stworzenie takiej bazy danych zrodził się już w końcówce lat 90. ubiegłego wieku…
/
Czytaj artykuł...
Diamenty od wieków budziły zachwyt i pożądanie. Były symbolem władzy, miłości i wieczności. Ich niezwykła twardość, wyjątkowy blask oraz rzadkość sprawiły, że stały się najbardziej pożądanymi kamieniami szlachetnymi na świecie. Nic więc dziwnego, że w ostatnich latach diamenty syntetyczne – kamienie tworzone przez człowieka w laboratoriach – zaczęły zdobywać coraz…
/
Czytaj artykuł...
Całkowita wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła w 2023 r. o 12,2 proc. r/r, osiągając 42,4 mld zł. Największa część tego rynku przypadła producentom samochodów premium i luksusowych (25 mld zł) oraz luksusowym obiektom hotelowym i SPA (5,8 mld zł). Największą dynamiką wzrostu wartości w 2023 r. charakteryzowały się…
/
Czytaj artykuł...
Różnice kulturowe mogą mieć znaczący wpływ na preferencje, style i zwyczaje klientów, zwłaszcza w krajach arabskich. Zrozumienie tych subtelnych, ale często znaczących, różnic jest kluczowe dla sukcesu w branży jubilerskiej na tych rynkach. Dotyczy to zarówno designu, jak i sprzedaży oraz marketingu. Kultura arabska jest bogata, zróżnicowana i głęboko zakorzeniona…
/
Czytaj artykuł...
Obejrzałem na platformie Netflix sensacyjny dokument na temat diamentów syntetycznych. Ale czy aby na pewno sensacyjny? Autorzy filmu wróżą upadek branży diamentowej, który miałby nastąpić wskutek wyparcia diamentów naturalnych z rynku przez ich syntetyczne odpowiedniki. – Diament nigdy nie był rzeczą z gruntu prawdziwą. Diament zawsze był kłamstwem na każdym…
/
Czytaj artykuł...
Dlaczego ludzie są skłonni zapłacić kilkaset złotych za srebrny pierścionek z okresu PRL? Czy ta moda minie? Czy to się opłaca? Czy to inwestycja, czy jedynie umiłowanie dawnej sztuki użytkowej? I czy warto kupować przedmiot, o którym nie zawsze wiemy wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć? Od ośmiu lat możemy zauważyć duże…
/
Czytaj artykuł...
Światowa Rada Złota (WGC) opublikowała raport, z którego wynika, że w październiku nastąpił znaczny wzrost sprzedaży biżuterii w porównaniu z miesiącami wakacyjnymi. Mimo to popyt na poziomie 333 tony przeznaczone na biżuterię był o 29 proc. niższy od analogicznego okresu w roku 2019 roku. Wzrósł o 49 proc. w porównaniu…
/
Czytaj artykuł...
Właściciele salonów jubilerskich nie doceniają potencjału, jaki tkwi w rynku biżuterii alternatywnej. W kolekcjach eksponowanych w salonach jubilerskich trudno znaleźć kolczyki do brwi, nosa czy języka. Polscy jubilerzy nie wprowadzają do swoich sklepów biżuterii, którą preferuje młode pokolenie Polaków, gdyż wychodzą z założenia, że potencjalna grupa odbiorców jest niewielka. Nic…
/
Czytaj artykuł...
Stale zwiększająca się świadomość ekologiczna sprawia, że coraz więcej klientów salonów jubilerskich zainteresowanych jest kupnem biżuterii wyprodukowanej z tzw. ekologicznego surowca. Surowca, który otrzymał certyfikat potwierdzający, że złoto i kamienie szlachetne wykorzystane do produkcji biżuterii, zostały pozyskane w sposób nienaruszający ani praw człowieka, ani zasad ekologicznych. Konsumenci zaczęli doceniać…
/
Czytaj artykuł...
W sezonie wakacyjnym, obok biżuterii modowej, najlepiej sprzedaje się biżuteria srebrna. Wzrost sprzedaży odnotowują firmy oferujące biżuterię z bursztynem i krzemieniem pasiastym. Na kosztowności wykonane ze srebra, czy złota z bursztynem kuszą się nie tylko zagraniczni turyści odwiedzający nasz kraj podczas wakacji, ale Polacy, którzy zaczęli doceniać nowoczesne wzornictwo…
/
Czytaj artykuł...