POLSKI JUBILER » DZIAŁY » RAPORT (Strona 6)

Fantazja indonezyjskich artystów

Rozmowa z Robertem Trzpisem, właścicielemsklepu z biżuterią alternatywną ARIF COLLECTION.   Polski Jubiler: Jesteście jedną z nielicznych w Polsce firm oferujących biżuterię alternatywną. Skąd wziął się pomysł, aby sprzedawać Polakom artystyczną biżuterię do brwi, warg, czy pępka?   Robert Trzpis: Historia jest zupełnie inna, niż mogłoby się wydawać patrząc na…

04/2012, RAPORT

Sezon na modę

Popularność biżuterii modowej rośnie z sezonu na sezon. Co sprawia, że na polskim rynku pojawia się coraz więcej podmiotów gospodarczych chcących zaspokoić oczekiwania klientów?     Klienci nie chcą przeznaczać na zakupy modnej biżuterii dużych pieniędzy, dlatego też decydują się na wybór ozdób wykonanych z nieszlachetnych materiałów. Modną biżuterię cechuje…

03/2012, RAPORT

Rynek złota

Wydaje się, że cena złota ukształtowała się na stałym poziomie i wynosi nieco ponad 1700 dolarów za uncję. Od paru miesięcy złoto jest droższe od platyny, której cena wynosi 1680 dolarów za uncję. Dla wielu uczestników rynku wydawało się niemożliwe, aby cena złota przekroczyła cenę jeszcze do niedawna najdroższego metalu…

02/2012, RAPORT

Srebro rzadsze od złota

Analitycy podkreślają, że wzrost cen złota wymusza na rynku także wzrost cen srebra. Oba kruszce działają na siebie jak naczynia połączone. W momencie wzrostu sprzedaży złotej biżuterii niemal automatycznie wzrasta cena srebrnej, gdyż to właśnie ona zaczyna cieszyć się większym zainteresowaniem kupujących. Nie można zapominać, że wraz ze wzrostem cen…

01/2012, RAPORT

Walka o klienta

W centrach handlowych można znaleźć niemal wszystko. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej salonów jubilerskich otwiera swoje sklepy właśnie w galeriach handlowych. Właściciele salonów usytuowanych poza centrami handlowymi postawili na podniesienie jakości usług świadczonych w swoich sklepach oraz spersonalizowali ofertę kierowaną do klientów. WALKA Z DUŻYMI SKLEPAMI Właściciele salonów…

12/2011, RAPORT

Sprzedaż wyrobów jubilerskich

Jeszcze do niedawna wielu klientów salonów jubilerskich decydowało się na zakup wyrobów jubilerskich. Decydowali się na srebrne świeczniki, cukiernice, grzechotki, łyżeczki, platery czy mleczniki. Ostatnio jednak można zaobserwować zmniejszone zainteresowanie tego typu przedmiotami. Właściciele salonów jubilerskich starają się jednak zaoferować klientom najmodniejsze srebrne i pozłacane przedmioty, które ponownie stałyby się…

12/2011, RAPORT

Finansowanie transakcji handlowych

Nieodłączną częścią działalności przedsiębiorstw są zakupy surowców, materiałów i towarów a następnie sprzedaż produktów w kraju lub ich eksport za granicę. Istotną rolę w procesie wymiany handlowej z zagranicznym kontrahentem odgrywa zapewnienie odpowiednich źródeł finansowania oraz przeprowadzenie transakcji zakupu i sprzedaży w bezpieczny sposób. Wraz z rosnącą liczbą transakcji handlowych…

11/2011, RAPORT

Pewna inwestycja na niepewny czas

Często słyszy się stwierdzenie, że złoto jest pewną inwestycją na niepewny czas. Takim mianem można określić obecną sytuację gospodarczą. Z każdym dniem maleją szanse na uratowanie Grecji przed bankructwem, a obawa przed zbliżającą się kolejną falą kryzysu powoduje panikę na światowych giełdach. Biżuteria zaprojektowanaprzez Dallaro Tendencja obserwowana na rynku złota…

10/2011, RAPORT

Biżuteria na plusie

Brak stabilizacji na rynkach finansowych nie musi źle wróżyć branży jubilerskiej, która nie ma powodów do obaw. Z opublikowanego raportu KPMB wynika, że w 2010 roku wydatki Polaków na biżuterię wyniosły 1 164 mln złotych. Raport wskazuje także, że w najbliższym czasie, mimo niestabilnej sytuacji ekonomicznej, wydatki Polaków na dobra…

09/2011, RAPORT

Biżuteria z tkaniny

Sprzedaż biżuterii wykonanej z różnego rodzaju tkanin rośnie w dynamicznym tempie. Coraz więcej twórców projektuje biżuterię z niecodziennych materiałów, firmy jubilerskie wykorzystują motywy oraz sposoby wykorzystania tkanin stosowane od stuleci, a klienci chętnie poddają się modzie na biżuterię wykonaną z różnego rodzaju włókien. Na polskim rynku jubilerskim moda na biżuterię…

07-08/2011, RAPORT

Projekt na ekranie monitora

Na polskim rynku jubilerskim pojawia się coraz więcej osób chcących zawodowo zająć się tworzeniem biżuterii. Nie wszystkim wystarczają proste sposoby tworzenia ozdób, które polegają na nawlekaniu koralików na druty jubilerskie. Ci, którym zależy na osiągnięciu w swojej działalności perfekcyjności, decydują się na zakup programów do projektowania biżuterii. Komputerowe wspomaganie projektowania…

06/2011, RAPORT

Nieszlachetna biżuteria

Stale rosnące ceny kruszców powodują, że znaczna część klientów decyduje się na kupowanie biżuterii wykonanej z innych rodzajów materiałów niż metale i kamienie szlachetne. Klienci stale kupują biżuterię, jednak częściej niż w ciągu ostatnich lat decydują się na zakup biżuterii wykonanej ze znacznie tańszych materiałów. Nie oznacza to, że klienci…

05/2011, RAPORT