POLSKI JUBILER » DZIAŁY » RAPORT
Rozmowa z Pawłem Rojewskim, podstarszym Cechu Złotników, Zegarmistrzów, Optyków, Grawerów i Brązowników m.st. Warszawy, oraz Pauliną Rojewską, złotnikiem, członkiem cechu. Sytuacja gospodarcza na arenie międzynarodowej nie nastraja optymizmem. Branża jubilerska boryka się z ogromnymi problemami – od rosnących cen materiałów jubilerskich, po brak odbiorców na jej produkty. Jak oceniają państwo…
/
Czytaj artykuł...
W ostatnim czasie daje się zauważyć duże zainteresowanie wśród Polaków wyrobami rzemieślniczymi. Pandemia przewartościowała nasze poglądy na temat wyrobów, które kupujemy. Jako społeczeństwo staliśmy się bardziej świadomi i poszukujemy na rynku produktów dobrej jakości, które będą służyły lata. Moda na biżuterię jednosezonową minęła, dziś liczy się jakość i precyzja wykonania.…
/
Czytaj artykuł...
Czas ostatnich kilkunastu miesięcy nie był przyjazny dla trwającego od czerwca 2018 roku projektu „Moim zdaniem… wystawa biżuterii z komunikatem”. Lockdown z marca zeszłego roku zastał naszą wystawę w Muzeum Biżuterii Wsp łczesnej w warszawskim Koneserze. Czas trwania wystawy musiał więc zostać skr cony… i niepewny stał się ciąg dalszy spotkań z…
/
Czytaj artykuł...
Właściciele salonów jubilerskich zlokalizowanych w centrach miast i mniejszych miejscowości masowo zamykają swoje działalności gospodarcze. Nieprzewidywalne regulacje prawne wprowadzane przez rząd powodują, że działalność stacjonarna staje się nierentowana. Klienci nie pojawiają się w tradycyjnych salonach jubilerskich nie tylko ze względu na restrykcje prawne, ale także z powodu strachu przed zarażeniem.…
/
Czytaj artykuł...
Często słyszy się stwierdzenie, że złoto jest pewną inwestycją na niepewny czas. Takim mianem można określić obecną sytuację gospodarczą. Z każdym dniem maleją szanse na uratowanie świata przed kryzysem gospodarczym, a obawa przed zbliżającą się kolejną falą kryzysu powoduje panikę na światowych giełdach. Tendencja obserwowana na rynku złota po raz…
/
Czytaj artykuł...
Największe marki jubilerskie w obliczu pandemii wywołanej koronawirusem postanowiły pomóc w walce z nim. Giganci zdecydowali się na rezygnację z części zysków, a pozyskane środki przekazali na walkę z chorobą. Bulgari, Graff, Tiffany & Co i De Beers są jednymi z największych domów jubilerskich, którzy przekazali darowizny w odpowiedzi na…
/
Czytaj artykuł...
Na styczeń 2021 r. zaplanowane zostało kolejne Światowe Forum Ekonomiczne. Zaproszeni goście będą debatować o kwestiach związanych z koronawirusem, problemami gospodarki, niepokojami społecznymi. Główne hasło nadchodzącej konferencji to „Wielki Reset”. Jak czytamy na oficjalnej stronie Światowego Forum Ekonomicznego www.weforum.org, kryzys wywołany przez COVID-19 oraz spowodowane nim problemy polityczne, gospodarcze i…
/
Czytaj artykuł...
Rozszerzona rzeczywistość wkracza do świata biżuterii. Lockdown spowodował, że wszyscy zaczęliśmy znacznie częściej korzystać z urządzeń mobilnych i zdaliśmy sobie sprawę, że nie wszystko działa tak dobrze, jak tego sobie życzylibyśmy. Świat zmienia się na naszych oczach i już tylko kilka kroków dzieli nas od życia w świecie wirtualnym. Technologia…
/
Czytaj artykuł...
Koronawirus odcisnął swoje piętno na rynku biżuterii. Produkty z segmentu luksusowych najbardziej ucierpiały na skutek kryzysu spowodowanego przez COVID. Światowa Rada Złota oszacowała, że sprzedaż biżuterii oraz wyrobów jubilerskich zmalała na świecie o niemal 70 proc. I biorąc pod uwagę fakt, że zamknięcie gospodarcze i zmiany społeczne wpłynęły na wszystkie…
/
Czytaj artykuł...
Cena złota wynosi obecnie niecałe 1,5 tys. dol. za uncję. Po fali chwilowej paniki na rynku złota, kiedy jego wartość wynosiła ponad 1,6 tys. dol. za uncję, sytuacja ustabilizowała się. Jest to jedna z niewielu dobrych wiadomości dla branży jubilerskiej. Jednak analitycy ze Światowej Rady Złota (WGC) są umiarkowanie optymistyczni.…
/
Czytaj artykuł...
14 marca 2020 r. weszło w życie rozporządzenia ministra zdrowia ograniczające m.in. handel ze względu na epidemię koronawirusa. Wprowadzenie stanu zagrożenia epidemicznego oznacza zamrożenie działalności wielu firm z kilku branż. Co ciekawe, ograniczenia te nie dotyczą salonów jubilerskich, sklepów z zabawkami dla dzieci oraz salonów optycznych. Mimo zapisu w rozporządzeniu…
/
Czytaj artykuł...
Polska biżuteria może stać się polskim towarem eksportowym numer jeden. Aby się jednak tak stało, zarówno producenci, jak i jubilerzy muszą zrobić wszystko, co w nich mocy, by wypromować polskie drogocenności na zagranicznych rynkach. Nie można bowiem pozwolić, aby nasze klejnoty były noszone i podziwiane tylko przez naszych rodaków. Dzięki…
/
Czytaj artykuł...