POLSKI JUBILER » DZIAŁY » PROBLEM BRANŻY (Strona 6)

Kosztowności z papieru

Rynek sztuki współczesnej zdominowany został przez dzieła wykonane z surowców wtórnych. Artyści w przestrzeni muzealnej prezentują obiekty wykreowane wyłącznie ze starych, zniszczonych przedmiotów, które zostają przez nich przetworzone w dzieło sztuki współczesnej.   Podobnie sytuacja wygląda na polskim rynku sztuki użytkowej. Nikogo nie dziwi już fotel i kanapa wykonana z…

03/2012, PROBLEM BRANŻY

Warsztat złotnika

Właściciele salonów jubilerskich, producenci biżuterii, a także artyści osoby tworzące biżuterię nie są w stanie obyć się bez odpowiednich maszyn i narzędzi, które ułatwiają pracę. Dążąc do stworzenia najpiękniejszej biżuterii, muszą dysponować możliwie najnowocześniejszym sprzętem jubilerskim. Zakup specjalistycznych narzędzi oraz maszyn jubilerskich zazwyczaj wiąże się z przeznaczeniem na ten cel…

02/2012, PROBLEM BRANŻY

Nowości na rynku jubilerskim

Stale zmieniający się rynek jubilerski wymusza na producentach biżuterii dostosowanie swojej oferty do zmieniających się oczekiwań klientów. Trendy w modzie jubilerskiej powodują, że polscy producenci biżuterii niemal na bieżąco uzupełniają swój asortyment nowościami. Większość producentów tworzy biżuterię w małych seriach, sprawdzając czy kolejny model znajdzie swoich zwolenników wśród klientów salonów…

01/2012, PROBLEM BRANŻY

Kolię wypożyczę

Kryzys finansowy odcisnął swoje piętno na polskim rynku jubilerskim. Jednak wraz z kryzysem pojawiły się nowe podmioty gospodarcze, które zaczęły ubiegać się o klientów salonów jubilerskich. Dynamicznie rozwinął się rynek biżuterii sztucznej, ale także zaczęły pojawiać się wypożyczalnie biżuterii, które do tej pory nie funkcjonowały w naszym kraju. W wypożyczalniach…

11/2011, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria jako dzieło sztuki

Towarzyszy człowiekowi od czasów prehistorycznych. Od wieków cieszyła się wielkim zainteresowaniem i wzbudzała kontrowersje. Biżuteria współcześnie traktowana jest jako ozdoba, która świadczy o statusie materialnym osoby ją noszącej. Jednak biżuteria to przede wszystkim przedmiot, który można określić mianem dzieła sztuki złotniczej. Rozmowa z Katarzyną Kluczwajd, historykiem sztuki z Torunia na…

10/2011, PROBLEM BRANŻY

Walka z masówką

Stale rosnące zainteresowanie klientów masową i tanią biżuterią staje się dla właścicieli salonów jubilerskich coraz większym zagrożeniem. Klienci bowiem decydując się na zakupy masowej biżuterii, rzadziej zaglądają do salonów i kupują pełnowartościową biżuterię.Część właścicieli salonów jubilerskich podjęło walkę z producentami masowych dodatków i oferuje w swoich sklepach biżuterię, nie tylko…

09/2011, PROBLEM BRANŻY

Suma ubezpieczenia od ognia wyższa niż suma ubezpieczenia od kradzieży

Rozmowa z Jarosławem Oleksym,Prezesem Zarządu Alea Broker Polski Jubiler: Jakie ubezpieczenie powinien mieć każdy salon jubilerski? Jarosław Oleksy, Prezes Zarządu Alea Broker: Podstawowym ubezpieczeniem jest ubezpieczenie od ognia i innych zdarzeń losowych. Właściciel salonu powinien je rozszerzyć o ryzyka kradzieży z włamaniem, rabunku oraz kradzieży zwykłej. Dodatkowym zabezpieczeniem dla każdego…

07-08/2011, PROBLEM BRANŻY

Kosztowności pod nadzorem

Salony jubilerskie decydując się na skorzystanie z oferty firm ubezpieczeniowych stają przed wielkim dylematem. Z jednej strony są zmuszone skorzystać z ofert firm funkcjonujących na rynku i spełnić wszystkie ich wymagania, a z drugiej muszą liczyć się z sytuacją, w której ubezpieczyciel nie pokryje wszystkich kosztów związanych z kradzieżą biżuterii.…

07-08/2011, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria dla najmłodszych

Dzieci i młodzież stały się pełnoprawnymi uczestnikami rynku konsumpcyjnego. Producenci różnorodnych produktów już od dawna starają się pozyskać jak największą rzeszę młodych odbiorców. Do niedawna walka o najmłodszego klienta nie dotyczyła rynku jubilerskiego. Jednak w ostatnim czasie sytuacja ta ulega zmianie. Kolekcje biżuterii coraz częściej tworzone są z myślą o…

06/2011, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria autorska w salonie jubilerskim

Właściciele salonów jubilerskich niechętnie decydują się na zamawianie do swoich sklepów tzw. biżuterii modowej. Wychodzą z założenia, że w salonach jubilerskich powinna znajdować się biżuteria wykonana jedynie z metali szlachetnych, a kosztowności wykonane z materiałów nieszlachetnych nie powinny znajdować się w asortymencie. Jednak nie można zapominać, że „biżuteria modowa” to…

05/2011, PROBLEM BRANŻY

Reklama dźwignią handlu

Gdy sprzedaż biżuterii złotej i srebrnej w salonach jubilerskich spada, właściciele salonów jubilerów stają przed dylematem, w jaki sposób pozyskać nowych klientów i sprawić, aby stali się oni stałymi odbiorcami biżuterii wysokiej jakości. Obserwując rynek jubilerski można dojść do wniosku, że znaczna część klientów zainteresowana jest zakupem tanich „błyskotek” zamiast…

04/2011, PROBLEM BRANŻY

Z orłem w klapie

Biżuteria patriotyczna jest typowo polską specjalnością. Żaden naród nie może pochwalić się posiadaniem biżuterii, która symbolizowała losy mieszkańców danego państwa oraz wyrażała postawę obywatelską. Kiedyś była niezwykle popularna. Obecnie zyski z jej sprzedaży nie są wysokie, jednak można zauważyć zmiany w tym segmencie rynku jubilerskim. Na polskim rynku widać zainteresowanie…

03/2011, PROBLEM BRANŻY