POLSKI JUBILER » DZIAŁY » PROBLEM BRANŻY (Strona 3)

Nauka rzemiosła

Coraz większym zainteresowaniem wśród Polaków cieszą się wszelkiego rodzaju kursy i szkolenia jubilerskie. Na rynku znajduje się rzesza osób, która chce się nauczyć warsztatu jubilerskiego. A praktyczna nauka zawodu pod okiem fachowców staje się także dodatkową szansą na zarobek dla właścicieli pracowni jubilerskich. Młodzi ludzie chcą poznawać tajniki pracy złotnika…

05/2018, PROBLEM BRANŻY

Prawo własności intelektualnej

Tajemnicą poliszynela w Polsce objęte są wszelkie naruszenia prawa autorskiego. Kradzież wzorów, daleko idąca inspiracja cudzym dziełem sprawia, że artyści coraz częściej rejestrują swoje wzory w Urzędzie Patentowym. Jednak nie muszą tego robić. Są bowiem objęci prawem autorskim, które chroni ich własność. Za naruszenie praw autorskich twórcy mają prawo domagać…

04/2018, PROBLEM BRANŻY

Prawa autorskie obronione

Rozmowa z Martą Siemionko, marketing & sales manager NAC Amber o wieloletniej batalii sądowej o naruszenie praw autorskich zakończonej sukcesem Jak to się stało, że ktoś produkuje wasze wzory i sprzedaje jako własne? Na targach Amberif 2013 nasze stoisko odwiedziła zainteresowana ofertą NAC Amber klientka. W trakcie rozmowy i oglądania…

04/2018, PROBLEM BRANŻY

W walce o klienta

Współczesny świat zdominowany jest przez nowoczesne technologie. Każdy z nas otacza się przedmiotami, które ułatwiają mu funkcjonowanie w świecie. Narzędzia, których zadaniem jest usprawnienie pracy człowieka, stały się niezastąpionymi elementami naszego życia. Świat biżuterii także został poddany presji wywołanej przez rozwój technologiczny. Konsumenci oczekują od biżuterii czegoś innego niż tylko…

03/2018, PROBLEM BRANŻY

Niska sprzedaż platyny

Platynowa biżuteria kupowana jest w Polsce najrzadziej. Należy jednak zauważyć, że wartość jednorazowych zakupów platynowej biżuterii znacznie przewyższa wartość zakupów złotej biżuterii. Analitycy podkreślają, że na platynę decydują się najbardziej wymagający, najbogatsi i – co warte podkreślenia – najbardziej świadomi klienci. Jak zauważają specjaliści, przyczyn takiego stanu rzeczy należy szukać…

02/2018, PROBLEM BRANŻY

Szkoły branżowe

Do marca 2018 r. będą przygotowane przepisy, których celem jest stworzenie nowoczesnych szkół branżowych. W konsultacje nad reformą bardzo aktywnie zaangażował się Związek Rzemiosła Polskiego, który podnosił problemy branży jubilerskiej i złotniczej. Nowe zasady będą zn ane na wiosnę Ministerstwo Edukacji Narodowej prowadziło konsultacje środowiskowe zmian w kształceniu zawodowym z…

01/2018, PROBLEM BRANŻY

Kamienie szlachetne

Jak na każdym rynku, tak i na rynku diamentowej biżuterii można zaobserwować zmieniające się tendencje. Mimo że złote pierścionki z brylantami wciąż są najchętniej kupowanym rodzajem biżuterii w polskich salonach, to coraz większą popularnością cieszą się kolorowe kamienie. Kolorowe kamienie szlachetne stają się coraz popularniejsze, a wszystko za sprawą klasy…

06/2017, PROBLEM BRANŻY

Usprawnienie pracy urzędów probierczych

Rozmowa z Marią Magdaleną Ulaczyk, dyrektorem Okręgowego Urzędu Probierczego w Warszawie Polski Jubiler: W maju odbyło się posiedzenie przedstawicieli urzędów probierczych państw Grupy Wyszehradzkiej (GV4) zorganizowane pod patronatem burmistrza Sandomierza Marka Bronkowskiego. Jaki był cel spotkania i co udało się państwu wspólnie osiągnąć? Maria Magdalena Ulaczyk: W ramach GV4 spotykamy…

05/2017, PROBLEM BRANŻY

Drogi złoty gadżet czy uznana i potwierdzona wartość

Czy prawdą jest, że w inwestycjach, zwłaszcza tych mających na celu zabezpieczenie stanu posiadania lub dopiero jego budowania, nie powinniśmy kierować się roztropnością i pewnego rodzaju ostrożnością w doborze instrumentów inwestycyjnych? Wszyscy odpowiedzą oczywiście, że tak. Zapytam więc trochę przekornie: Dlaczego wobec tego ciężko wypracowane środki przechowujemy tam, gdzie mogą…

04/2017, PROBLEM BRANŻY

Miasto, miasteczko a metropolia

Rynek w poszczególnych regionach Polski ma diametralnie różne oblicza. Warsztaty i salony jubilerskie w wielkich miastach funkcjonują zupełnie inaczej niż w mniejszych. Klienci zainteresowani są zupełnie innym rodzajem asortymentu i przeznaczają na zakupy krańcowo różne sumy. W metropoliach biżuteria sprzedaje się bardzo dobrze. Klienci wybierają sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych…

03/2017, PROBLEM BRANŻY

Bursztyn na zakręcie

Rynek bursztynowy dynamicznie się zmienia. Chińczycy nie są już zainteresowani kupnem naszego skarbu narodowego, a pomysłów na jego wykorzystanie brakuje. Wysokie ceny surowca, brak klientów w polskich salonach jubilerskich, znacznie mniejszy eksport, powodują stagnację w branży. Optymizmem nie napawa także nowelizacja prawa geologicznego i górniczego. Bursztynnicy mają ciężki orzech do…

01/2017, PROBLEM BRANŻY

Wyroby jubilerskie

Jeszcze kilka lat temu klienci salonów jubilerskich decydowali się na zakupy wyrobów jubilerskich. Kupowali srebrne świeczniki, cukiernice, grzechotki, łyżeczki, platery czy mleczniki. Ostatnio jednak można zaobserwować zmniejszone zainteresowanie tego typu przedmiotami. W polskich salonach jubilerskich coraz rzadziej można znaleźć nowe kolekcje użytkowych przedmiotów jubilerskich. Zniknęły z nich srebrne i złote…

06/2016, PROBLEM BRANŻY