Artykuły z działu

Przeglądasz dział TEMAT MIESIĄCA (id:30)
w numerze 01-02/2011 (id:94)

Ilość artykułów w dziale: 4

Pudełko na srebro

Jednym z dynamiczniej rozwijających się segmentów branży na polskim rynku jubilerskim jest branża opakowań. Producenci starają się zaskakiwać swoich klientów i oferować im coraz to nowe kolekcje opakowań, które wpiszą się w preferencje nawet najbardziej wymagających.

Mimo to ciągle zdarza się, że właściciele salonów jubilerskich lekceważą rolę opakowań w procesie sprzedażowym i nie sprowadzają do swoich punktów produktów, które mogą przełożyć się na zwielokrotnienie zysków.


Srebrny towar w pudełku

Srebrna biżuteria jest ciągle w Polsce najlepiej sprzedającym się rodzajem biżuterii. Ze srebra korzystają zarówno projektanci biżuterii, jak i producenci biżuterii seryjnej. Klienci często odwiedzają salony jubilerskie, aby dokonać zakupów srebrnej biżuterii. Dlatego też w każdym salonie jubilerskim powinny znajdować się odpowiednie opakowania, w których biżuteria srebrna prezentowałaby się najlepiej. Nie można bowiem zapominać, że pudełko na biżuterię jest równie ważne jak sama biżuteria, gdyż to ono podkreśla jej walory. Opakowanie na srebrną biżuterię powinno uwypuklać wartość i unikatowość biżuterii, która jest w nim zamknięta. Zdaniem specjalistów od rynku opakowań srebro najlepiej prezentuje się w opakowaniach kartonowych. Nie powinno się wykorzystywać opakowań, przy których biżuteria wyglądałaby skromnie. Nie należy używać opakowań, które miałyby zbyt wyrafinowane kształty oraz krzykliwą kolorystykę. W przypadku opakowań na srebrną biżuterię najważniejsza jest prostota.

Oprawa na srebro

Nie można zapominać, że opakowanie na biżuterię musi zwrócić uwagę klienta. – Należy pamiętać, że pudełko na biżuterię nie może być nijakie – mówi Michał Bączowiak, specjalista ds. marketingu. – Tak samo jak każdy egzemplarz biżuterii różni się między sobą, tak samo opakowania powinny być zróżnicowane. Inne na biżuterię srebrną, inne na złotą a inne na kosztowną biżuterię z diamentami – dodaje. W związku z powyższym właściciele salonów jubilerskich powinni dokładnie przeanalizować, jakie opakowania będą dla nich najodpowiedniejsze, biorąc pod uwagę rodzaj sprzedawanej przez siebie biżuterii. Najlepiej posiadać w swoim punkcie wiele opakowań, które można byłoby dopasować do rodzaju biżuterii wybranego przez klienta. Nie można bowiem zapominać, że każdy rodzaj srebrnej biżuterii jest inny i wymaga innego rodzaju pudełka. – Warto zamawiać najmodniejsze wzory opakowań, gdyż podkreślać one będą nie tylko walory biżuterii, ale także nasze elastyczne podejście do oczekiwań klientów – mówi Michał Bączowiak. Klienci zmuszają właścicieli salonów jubilerskich do szybkiego reagowania na zmiany na rynku, nie można dopuścić, aby w naszym salonie znajdowała się biżuteria wykonana według najnowszego wzornictwa i archaiczne opakowania dodaje. Dużym błędem popełnianym przez właścicieli salonów jubilerskich jest pakowanie srebrnej biżuterii w torebki. -Małe torebki na biżuterię świadczą źle o salonie jubilerskim – uważa Michał Bączowiak. – Nie tylko ukazują byle jakość, jaka panuje w danym punkcie, ale także odbierają klientowi poczucie, że dzięki swojej biżuterii ma okazję obcować z małym dziełem sztuki – dodaje.



Modne i funkcjonalne opakowanie

Polski Jubiler: Jakie opakowanie są najodpowiedniejsze na srebrną
biżuterię? Czym powinny charakteryzować się takie
opakowania?


Anna Jansen, Westpack: Do drogiej i eleganckiej biżuterii należy wybrać
opakowania luksusowe, np. wykonane z matowego lub
błyszczącego drewna z luksusową wkładką, która będzie doskonałym
wykończeniem stanowiącym oprawę dla drogiej biżuterii.
Natomiast do biżuterii artystycznej, która z zasady jest już oryginalna,
polecałabym proste, o tradycyjnych formach opakowania kartonowe
lub opakowania ekologiczne, które obecnie są bardzo popularne. Należy
pamiętać, że opakowanie jest równie ważne jak
i biżuteria, która się w nim znajduje i powinno wyeksponować wartości
biżuterii.

Na jakie elementy opakowania powinni zwracać uwagę osoby zainteresowane
kupnem opakowań dla srebrnej biżuterii?

Opakowania powinny zwrócić uwagę kupującego i przyciągnąć wzrok. Osoby
zainteresowane kupnem opakowań, powinny zwrócić uwagę
zarówno na materiał, z którego wykonane jest opakowanie oraz na jakość
wykonanego opakowania, ponieważ opakowanie stanowi
wizytówkę salonu jubilerskiego, w którym zostały dokonane zakupy.
Większość obdarowanych biżuterią osób, przechowuje swoje wyroby
w otrzymanym opakowaniu, dlatego też polecałabym opakowania z logo firmy
lub zdecydowanie się na opakowania według własnych
potrzeb i własnego projektu. W naszej firmie stale wzrasta
zainteresowanie opakowaniami na specjalne zamówienia, ponieważ
opakowania
takie zdecydowanie wyróżniają się na tle konkurencji. Jest to doskonała i
skuteczna forma reklamy salonu jubilerskiego.


Czy opakowanie może mieć wpływ na sprzedaż biżuterii?

Oczywiście, należy pamiętać, że istota tkwi w opakowaniu. Odpowiednio
dobrane do zakupionego produktu opakowanie podniesie
poziom zadowolenia kupującego, a drobiazg w pięknym opakowaniu sprawi o
wiele większą radość osobie otrzymującej biżuterię.
Opakowanie jest niewątpliwie ważnym elementem dla zapakowania srebrnej
biżuterii, ale polecałabym również wykorzystać papier do
pakowania oraz ozdoby. Oryginalnie zapakowany prezent przy wykorzystaniu
ozdób pozostawi niezapomniane wrażenie. Proszę
pamiętać, że pierwsze wrażenie, jakie klient odniesie, otrzymując
przepięknie zapakowaną biżuterię, może być decydujące o dalszych
zakupach w danym salonie.


Jakie opakowania będą najmodniejsze w 2011 roku? Czy wraz z nowym rokiem
zmienia się sposób projektowania opakowań i czy
na polskim rynku pojawią się nowe kolekcje opakowań?

Opakowania jak i kolory dopasowywane są do trendów mody. W roku 2011
będą popularne opakowania kartonowe oraz ekologiczne,
proste o tradycyjnych formach. W naszej nowej wiosennej kolekcji
dominują kolory pastelowe oraz jaskrawe, żywe nadające wiośnie
dużo energii oraz nadziei. Trendy jest również klasyczny kolor czarny.

Rozmawiała Marta Andrzejczak

Sztuka sprzedaży srebrnej biżuterii

Powszechnie uważa się, że srebrna biżuteria sprzedaje się sama. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że wszyscy Polacy wiedzą czym jest srebrna biżuteria oraz czego można od niej oczekiwać. Jednak srebrną biżuterię trzeba odpowiednio zaprezentować potencjalnemu kupującemu. Ukazać ją jako niepowtarzalny okaz sztuki jubilerskiej.

Wizyta w salonie jubilerskim powinna klientom kojarzyć się możliwością obcowania z małymi dziełami sztuki, które można nosić ze sobą na co dzień. Dlatego też właściciele salonów jubilerskich powinni umieć podkreślić walory estetyczne oferowanej biżuterii i sprawić, żeby wizyta w naszym sklepie nie była jednorazowa.


Jubiler źródłem wiedzy

Właściciele salonów jubilerskich są najczęściej jednymi fachowcami jubilerskimi, z jakimi klienci mają do czynienia w swoim życiu. Dlatego też sprzedaż srebrnej biżuterii powinna wiązać się z przekazywaniem klientowi wiedzy na temat produktu, który zamierza kupić. Klient powinien otrzymać pełną wiedzę na temat biżuterii, którą zamierza kupić. Powinien zostać poinformowany z jakiego metalu wykonana jest dana biżuteria, jakie kamienie się w niej znajdują, jak ją konserwować. – Przekazanie klientowi kompetentnej wiedzy na temat biżuterii buduje nie tylko zaufanie pomiędzy klientem a salonem jubilerskim, ale także sprawia, że klienci będą mieli większą wiedzę na temat biżuterii i bardziej świadomie będą podejmowali swoje decyzje zakupowe – mówi Bogdan Wyżykowski, jubiler. Zadaniem właściciela salonu jubilerskiego jest także uświadomienie klienta, że biżuteria, szczególnie autorska, jest działem sztuki jubilerskiej i jako taka posiada swoją wartość, nie tylko majątkową, ale także estetyczną. – Udzielanie informacji na temat autora danej biżuterii powoduje, że klienci zdają sobie sprawę, że biżuteria jest formą sztuki współczesnej, równorzędn e j z obrazem czy rzeźbą – mówi Marcin Bagiński, projektant biżute- rii. Nie wolno zapominać, że k u p n o pierścionka czy naszyjnika to dla k l i e n t ó w w naszym kraju ciągle dość znaczny wydatek. Jeśli natomiast klient będzie miał świadomość, że zakupiona przez niego biżuteria jest nie tylko dodatkiem do kreacji, ale samodzielnym dziełem sztuki, wtedy znacznie częściej będzie korzystał z usług danego salonu jubilerskiego.


Pobudzić emocje

– Biżuterię należy sprzedawać odwołując się do emocji człowieka, który zamierza ją kupić – mówi dr Katarzyna Miśkowska, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bussinesu. – Biżuteria oddziałuje na sferę naszych emocji i tak należy oferować ją klientowi, jako luksusowy produkt stworzony specjalnie dla nas, który zaspokoi nasze potrzeby estetyczne – dodaje. Próbując sprzedać biżuterię musimy odwoływać się do emocji, jakie ona wywołuje. W związku z powyższym sprzedawcy biżuterii powinni sprawić, aby klient zapałał chęcią posiadania oferowanego przez nas przedmiotu i aby czuł, że kupno jej zapewni mu prestiż i poczucie wyjątkowości. – Biżuteria kojarzy się ze światem magicznym – mówi dr Katarzyna Miśkowska. – Od dziecka bowiem wiemy, że złoto, brylanty i szmaragdy są skarbem ukrytym i godnym poszukiwania. Wizyta u jubilera powinna ożywić w nas wspomnienia i sprawić, że klient przejdzie do czynów, czyli pozwoli sobie na zakup swojego, małego skarbu – dodaje. Sprzedawcy biżuterii muszą sprawić, aby klient przebywał w salonie jubilerskim jak najdłużej, gdyż tylko w ten sposób będzie w stanie docenić i dokładnie obejrzeć biżuterię. – Sprzedawca powinien podjąć z klientem rozmowę, która w niezobowiązujący sposób sprawi, że klient będzie chciał obejrzeć najciekawsze kolekcje biżuterii – mówi dr Katarzyna Miśkowska. – Uważa się bowiem, że na otoczkę wyjątkowości zasługuje tylko najdroższa biżuteria znajdująca się w salonie jubilerskim, jednak badania pokazują, że przywiązanie do produktu buduje się niezależnie od jego wartości rynkowej – dodaje. Warto pamiętać, że znacznie lepiej sprzedaje się biżuterię srebrną w sytuacji, w której jest ona odpowiednio wyeksponowana. Najłatwiej osiągnąć to poprzez odpowiedni dobór barw i oświetlenia. W tym celu przydać się może także znajomość właściwości kolorów. Na przykład kolor czerwony i kolory ciepłe powodują, że bardziej się do nich zbliżamy niż do kolorów zimnych. Kolor czerwony ma też zdolność większego aktywizowania. Ciepłe kolory mogą zatem przyśpieszać decyzje impulsywnego i chętnego do współpracy klienta. – Potencjalnego klienta nie można „zarzucić biżuterią”, która znajduje się w salonie jubilerskim – mówi dr Katarzyna Miśkowska. – Najlepiej jest skupić się na dwóch, trzech okazach biżuteryjnych – dodaje. Pokazanie klientowi wielości produktów może przynieść skutki zupełnie odmienne do zamierzonych. Nie można zapominać, że biżuteria srebrna najefektowniej wygląda pojedynczo.

Klient w salonie

W salonach jubilerskich srebrna biżuteria powinna zostać oddalona od biżuterii złotej, inkrustowanej kamieniami szlachetnymi. – Klienci są teraz przede wszystkim zainteresowani kupnem biżuterii niebanalnej, szczególnie w przypadku srebra – mówi Marcin Bagiński, projektant biżuterii. – W salonach jubilerskich chcą znaleźć modne ostatnio charmsy srebrne, które zostaną wkomponowane w biżuterię – dodaje. Dlatego też w salonach jubilerskich przede wszystkim powinna znaleźć się srebrna biżuteria, która święci triumfy popularności wśród Polaków. Należy pamiętać, że im oryginalniejszą kolekcją biżuterii będziemy dysponować tym salon jubilerski ma większe szanse na wzbudzenie w kliencie lojalności względem sklepu. – Zaufanie i lojalność do marki buduje się małymi krokami – mówi dr Katarzyna Miśkowska. – Jeśli klient będzie zadowolony z zakupów srebrnej biżuterii w naszym sklepie i doceni jej walory estetyczne, tym większa szansa, że będzie chciał kupować znacznie droższe złote kosztowności – dodaje. Warto zauważyć, że w polskim społeczeństwie wiedza na temat biżuterii jest znikoma a jednym pośrednikiem pomiędzy klientem a twórcami biżuterii jest sprzedawca, który dysponuje narzędziami pozwalającymi na zaszczepienie w kliencie fascynacji biżuterią. Sprzedając biżuterię należy pamiętać, że w przeciwieństwie do sprzedaży popularnych produktów, nie należy wskazywać na korzyści, jakie osiągnie klient. Posiadanie biżuterii jest bowiem korzyścią samą w sobie i wiąże się w naszym kraju ciągle z prestiżem, na który mogą pozwolić sobie tylko określone osoby.


Biżuteria luksusowa

Właściciele salonów jubilerskich oferując swoim klientom biżuterię srebrną powinni ukazywać klientowi wszystkie jej walory – począwszy od walorów artystycznych, przez precyzję jej wykonania a i perfekcyjności kończąc. Oferując biżuterię autorską należy przedstawić sylwetkę artysty, który zaprojektował dane dzieło oraz poinformować, że dany okaz biżuteryjny został wykonany ręcznie. Jednocześnie warto zauważyć, że jest to produkt oryginalny.

Zakup srebra w hurtowni

Wizyta w salonie jubilerskim dla klienta jest nie tylko możliwością kupienia ciekawej biżuterii, ale także okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami obowiązującymi w bieżącym sezonie. W związku z powyższym właściciele salonów jubilerskich powinni poświęcić szczególną uwagę przy wyborze asortymentu do swoich sklepów i zadbać, aby dostawca ich towaru dysponował biżuterią, nie tylko pełnowartościową, ale także modną.


Odpowiednia hurtownia

Sposobów na pozyskanie modnego asortymentu do salonów jubilerskich jest kilka. Właściciele salonów jubilerskich mogą posiadać własną pracownię, w której wykonują biżuterię. Mogą także kupować towar bezpośrednio u producenta, jednak najpopularniejszą formą pozyskiwania biżuterii do sklepów jubilerskich w Polsce jest zamawianie ich w hurtowniach srebrnej biżuterii. Właściciele salonów jubilerskich podkreślają, że zamawianie srebrnej biżuterii w hurtowniach jest niezwykle wygodne i sprawia, że biżuteria, którą oferują klientom detalicznym, jest wykonana według obowiązujących trendów. Hurtownie starają się zapewnić swoim odbiorcom możliwie najmodniejszą biżuterię srebrną. Można w nich znaleźć tradycyjne ozdoby, takie jak łańcuszki, medaliki, bransoletki, ale także modne ostatnio charmsy. Coraz częściej na polskim rynku jubilerskim można spotkać się z sytuacją, że hurtownie proponują autorskie kolekcje biżuterii srebrnej, które wykonane są przez polskich projektantów. – Warto zauważyć, że wiele hurtowni importuje srebrną biżuterię i półfabrykaty do jej produkcji z Włoch czy Izraela – mówi Bogdan Ważykowski, jubiler. – Ma to oczywiście swoje wady, jak i zalety. Zachodnia biżuteria jest biżuterią modną, jednak nie można zapominać, że polska sztuka wzornicza nie ustępuje tej z innych krajów i cieszy się dużym uznaniem wśród kupujących – dodaje. Właściciele salonów jubilerskich powinni zastanowić się, jaki rodzaj biżuterii srebrnej chcą posiadać w swoich sklepach. Przede wszystkim rozważyć, na jakich klientach im zależy, czy chcą sprzedawać biżuterię autorską, która cieszy się dużym zainteresowaniem, czy masową, która zyskała popularność na Zachodzie. Niezależnie jednak od preferencji właściciela salonu jubilerskiego odnośnie wyboru biżuterii, trzeba wybrać hurtownię, która będzie spełniała ich oczekiwania, zarówno pod względem asortymentu, jak i sposobu dostawy towaru i zapłaty za niego.


Hurtownia otwarta na klienta

Większość hurtowni srebra oferuje swoje produkty za pośrednictwem stron internetowych. Klienci mogą zapoznać się z asortymentem i podjąć decyzję o zakupie. Na polskim rynku jubilerskim można zauważyć tendencję, że niemal wszystkie hurtownie półfabrykatów i srebrnej biżuterii posiadają swoje strony www., na których można obejrzeć poszczególne produkty. Nie wszystkie one jednak umożliwiają klientowi zakupy w sieci. Z punktu widzenia właściciela salonu jubilerskiego zamówienie srebrnej biżuterii za pośrednictwem k o m p u t e r a wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Z tak dokonaną transakcją nie wiąże się żadne zagrożenie. Zgodnie bowiem z ustawą z 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, każdy kto zakupi produkty przez internet ma prawo do zwrotu towaru bez podania jakiejkolwiek przyczyny w ciągu 10 dni od otrzymania towaru, a w przypadku kiedy sprzedawca nas nie poinformował o tym prawie to czas jego obowiązywania wydłuża się nawet do 3 miesięcy. Tak więc w przypadku biżuterii srebrnej zagrożenie wynikające z nieporozumienia, bądź jakiegokolwiek oszustwa zdarzają się bardzo rzadko. Kolejną zaletą zamawiania biżuterii srebrnej przez internet jest stosunkowo krótki czas oczekiwania na przesyłkę, zazwyczaj bowiem wynosi on 5–7 dni roboczych. Hurtownie srebra, prowadząc sprzedaż przez internet zazwyczaj nie wymagają od swoich klientów także podpisywania kontraktów handlowych, zakupu można dokonywać online nie spełniając wcześniej żadnych warunków. Warto zauważyć, że coraz częściej zdarza się także, że hurtownicy godzą się na wysłanie swojego towaru „za pobraniem”, korzystając najczęściej z usług firm kurierskich. Warto zauważyć także, że przy dokonaniu większej ilości zakupów właściciele salonów jubilerskich mogą liczyć na zniżki i pakiety lojalnościowe.


Rynek srebra

Polski rynek srebrnych produktów jest bardzo rozbudowany. Można na nim znaleźć zarówno gotową srebrną biżuterię, jak i półfabrykaty. Można także zaopatrzyć się w srebro do samodzielnego wyrobu biżuterii. Hurtownie srebra najczęściej oferują swoim klientom możliwość kompleksowych zakupów w ich punktach. Właściciele salonów jubilerskich decydując się na zakupy w hurtowniach srebra mogą w nich kupić zarówno gotowe produkty, jak i półfabrykaty do produkcji biżuterii. Większość z hurtowni w swoim asortymencie posiada także kamienie jubilerskie oraz akcesoria. Wybierając hurtownie z półfabrykatami znajdziemy tam przede wszystkim: srebrne bigle, zapięcia, szpilki, kulki, kółka, rury, druty, przekładki, elementy wykończeniowe i inne. Właściciele salonów jubilerskich mogą także wybierać spośród wielkiej liczby charmsów i beadsów, które obecnie cieszą się ogromną popularnością wśród klientów. Najczęściej w ofercie hurtowni półfabrykatów można znaleźć także opakowania na wyroby jubilerskie. Hurtownie oferujące gotową biżuterię srebrną także posiadają olbrzymi wybór produktów. W każdej z nich właściciele sklepów jubilerskich zaopatrzą się w tradycyjne kolczyki, wisiorki, kolie, bransolety, bransolety na nogę, pierścionki, obrączki oraz łańcuszki. Wiele z nich oferuje także autorskie kolekcje biżuterii srebrnej. W hurtowniach z biżuterią srebrną znajduje się najmodniejsza biżuteria, wykonana z najbardziej popularnych w danym sezonie kolorów. Warto także zauważyć, że w hurtowniach, zarówno tych oferujących półfabrykaty, jak i tych z gotową biżuterią srebrną, można dokonywać zakupu pojedynczych sztuk biżuterii bądź komponentów do jej wytworzenia.


Ogrom ny wybór – trudna decyzja

Właściciele salonów jubilerskich decydując się na zakupy biżuterii bądź jej komponentów w hurtowniach ze srebrnymi akcesoriami jubilerskimi staną przed ogromnym wyborem. Dlatego też ich decyzja powinna zostać dobrze przemyślana. Może warto zastanowić się nad wyborem możliwie najoryginalniejszej biżuterii srebrnej, która z jednej strony będzie wpisywała się w najmodniejsze trendy, z drugiej natomiast będzie wyróżniała nasz salon jubilerski na tle innych punktów oferujących biżuterię.

Srebrem Polska stoi

Polski rynek srebra jest największym segmentem branży jubilerskiej w naszym kraju. Niemal wszyscy właściciele salonów jubilerskich mają w swoim asortymencie biżuterię srebrną. Srebra biżuteria jest także polskim towarem eksportowym.

Nie można zapominać, że na naszym rynku funkcjonuje wiele firm zajmujących się importem biżuterii srebrnej z Włoch czy Turcji. W srebrze najczęściej także tworzą swoją biżuterię polscy artyści – jubilerzy, którzy oferują swoje produkty zarówno w kraju, jak i poza jego granicami.


Bogactwo na rynku

Nie dziwi zatem, że w polskiej branży jubilerskiej istnieje wiele hurtowni, których podstawowym zakresem działania jest sprzedaż srebrnych wyrobów jubilerskich i półfabrykatów. – Srebro kupowane jest niezwykle często przez Polaków – mówi Marian Fabyszewski, producent biżuterii srebrnej. – Moda na własnoręcznie tworzoną „biżuterię” także przyniosła rynkowi srebra spore zyski i przysporzyła klientów, gdyż nagle masowo zaczęto kupować półprodukty do produkcji kolczyków, bransoletek czy naszyjników – dodaje. Hurtownie, które powstały na polskim rynku jubilerskim, starały się zaspokoić oczekiwania klientów indywidualnych oraz właścicieli sklepów z biżuterią i znacznie poszerzały swoją ofertę handlową. W niemal każdej hurtowni srebrnej biżuterii i półfabrykatów można znaleźć również kamienie jubilerskie czy koraliki, które mogą zostać wykorzystane do samodzielnego produkowania biżuterii. I mimo że rynek wydaje się być zapełniony nieprofesjonalnie wykonaną biżuterią to sprzedaż srebra nie maleje. – Właściciele salonów jubilerskich zamawiają do swoich punktów najczęściej gotową biżuterię srebrną – mówi Marian Fabyszewski. – Nie są zainteresowani kupnem półproduktów. Zazwyczaj chcą posiadać w swoich sklepach podstawowy srebrny asortyment – łańcuszki, bransoletki, kolczyki czy modne ostatnio zawieszki – dodaje. Inną grupą klientów hurtowni są amatorzy, którzy próbują tworzyć biżuterię wykorzystując w tym celu srebrne półprodukty.


Hurtownie srebra otwarte na zmiany

Warto zauważyć, że hurtownie srebra bardzo szybko reagowały na wszelkie zmiany, jakie widoczne były w ciągu ostatniego czasu na polskim rynku jubilerskim. Dostosowały swój asortyment do zmieniającej się mody i proponowały właścicielom salonów jubilerskich najnowsze kolekcje biżuterii srebrnej. W każdej w nich w bardzo krótkim czasie można było znaleźć, święcące ostatnio triumfy popularności, charmsy, i to zarówno te produkowane seryjnie, jak i autorskie ich kolekcje. Ostatnio w hurtowniach ze srebrną biżuterią można zaobserwować zmianę w asortymencie, która przesuwa się w kierunku bursztynowych kolekcji biżuterii. – Bursztyn wpisuje się w kolorystyczne trendy w nadchodzącym sezonie – mówi Marian Fabyszewski. – Nie dziwi zatem sytuacja, że w polskich hurtowniach pojawią się kolekcje bursztynowej biżuterii. Będziemy mogli w nich znaleźć niemal każdy rodzaj biżuterii wykonanej przy użyciu bursztynu – zarówno naszyjniki jak i charmsy – dodaje. Obserwując zmieniający się asortyment w hurtowniach biżuterii srebrnych właściciele salonów jubilerskich mogą reagować na zmiany i sprzedawać w swoich punktach nowoczesną i modną biżuterię.


Hurtownicy i rynek

Właściciele hurtowni starają się pozyskać nowych klientów nie tylko poprzez oferowanie modnych kolekcji biżuterii srebrnej czy sprzedażą półproduktów, starają się także przekazywać wiedzę na temat jubilerstwa oraz szkolić swoich klientów w zakresie tworzenia biżuterii. Takie działania szczególnie widoczne są w hurtowniach oferujących półfabrykaty, w których można dowiedzieć się, w jaki sposób połączyć kamienie ze srebrem, jak stworzyć unikatowy egzemplarz biżuterii. Hurtownicy starają się docierać ze swoimi produktami do salonów jubilerskich i jubilerów, którym proponują kupno metali i kamieni szlachetnych do samodzielnego tworzenia biżuterii. Warto zauważać, że rynek hurtowni srebrnych cały czas ewoluuje i dostosowuje się do zmian, jakie odczuwane są na polskim rynku jubilerskim. Dlatego też warto byłoby, aby właściciele salonów jubilerskich z większą uwagą przyglądali się asortymentowi i zmianom, jakich dokonują hurtownicy, gdyż szybka reakcja na zmiany na rynku może przełożyć się na zainteresowanie klientów biżuterią srebrną, którą mają w asortymencie.