Artykuły z działu

Przeglądasz dział Z PRASY EUROPEJSKIEJ (id:38)
w numerze 07-08/2007 (id:60)

Ilość artykułów w dziale: 1

Globalizacja gustów i trendów

Juvelirnoje
Obozrienie

Rosyjski
potencjał


Rosyjski rynek jest odporny na globalizację gustów. Jak dowodzi sondaż przeprowadzony przez miesięcznik Juvelirnoje Obozrienie rosnący popyt na wyroby z żółtego złota na świecie nie jest powszechną tendencją w Rosji.

Z relacji z targów w Bazylei wynika, że rosyjscy przedsiębiorcy z uwagą obserwują światowe trendy. Są przekonani o wysokiej jakości swoich wyrobów. Problemem jest jednak wzornictwo, które odstaje jeszcze od europejskich standardów.

Rosyjski potencjał w bursztynnictwie marnowany jest przez proceder nielegalnego wydobycia i wywozu ogromnych ilości surowca. Rosyjscy artyści zmuszeni są do kupowania go w Polsce, o czym można przeczytać w artykule o wystawie “Jantar Baltiki” w Kaliningradzie. Tymczasem w obliczu napływu konkurencyjnej, taniej biżuterii z Azji dbałość o pozycję rodzimej produkcji i jej jakości może okazać się jedyną słuszną strategią, co podkreślono w materiale poświęconym rynkowi tureckiemu.

Piąta Aleja (Rzeczpospolita)

Lepsze życie diamentu

Co to znaczy, że tarcza “bierze diament”? Czy warto poprawiać stary szlif diamentu? Na te pytanie odpowiadają w dodatku Rzeczpospolitej “Piąta Aleja” bracia Lesław i Wacław Janiccy.

Ci wyjątkowi krakowscy szlifierze byli aktorami teatru Cricot 2 Tadeusza Kantora, a swoje życie dedykowali diamentom. Autorce, Ewie Kozakiewicz, zdradzają niektóre tajemnice swojego fachu i radzą, jak wydobyć życie z diamentu.

Czasem kosztem utraty masy warto poprawić stary szlif, gdyż on właśnie jest wyznacznikiem jakości życia diamentu. Unikalne podejście tych wybitnych specjalistów do swojego fachu sprawia, że zarówno ich praca, jak i życie wydają się urastać do rangi sztuki.

Juvelirnyj
Biznes

Świat biżuterii

Kolejne wydanie Juvelirnyj Biznes potwierdza, że celem gazety jest przybliżenie zwykłemu czytelnikowi tematów branży jubilerskiej. Nowe kolekcje firm jubilerskich, materiał promujący platynę oraz reportaże z ważnych imprez jubilerskich na Ukrainie i na świecie, to wszystko składa się na kwietniowy numer Juvilernego Biznesu.

Artykuły o targach krajowych i zagranicznych zawierają podstawowe informacje o tych imprezach, i przybliżają specyficzną atmosferę każdej z nich. Doskonała szata graficzna pozwala miłośnikom wyrobów jubilerskich delektować się pięknem prezentowanej biżuterii. 

GZ Journal

Jubileusz
Złotego Miasta

Dobra koniunktura na rynkach Europy Wschodniej i Azji sprawia, że właśnie tam odnotowuje się największy popyt na towary luksusowe. W czasie globalizacji niemiecka branża jubilerska staje przed nowymi wyzwaniami. Pochodzenie produktów traci swoje znaczenie, a tendencje wskazują raczej na przywiązanie do marki niż narodowości producenta. Jubileusz “złotego miasta” Pforzheim, stał się okazją do zastanowienia nad historią branży i jej perspektywami. Pforzheim, jak żadne inne miasto w Niemczech, związane jest z przemysłem jubilerskim.

12 maja świętowano tu jego 240. rocznicę; relacja z całodniowych obchodów uroczystości oraz materiały poświęcone instytucjom związanym z branżą stały się głównym tematem majowego wydania magazynu GZ Journal. W numerze nie zabrakło informacji z Polski. Artykuł poświęcony targom Amberif stał się okazją do zaprezentowania wyrobów polskich artystów – Pawła Kaczyńskiego, Bożeny Kamińskiej; firm Art. 7 i S&A Bursztynowa Biżuteria. 


InColor

Tajemnice
kamieni
szlachetnych

InColor to katalog wydawany przez ICA – International Colored Gemstones Association. Organizacja reprezentuje hurtowników oraz przedsiębiorców zajmujących się wydobyciem i obróbką kamieni szlachetnych z ponad 40 krajów. Pomaga swoim członkom wejść na nowe rynki, ułatwia udział w międzynarodowych imprezach, m.in. w Japonii, Hong Kongu, Tajlandii Brazylii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Ostatni kongres organizacji odbył się w Dubaju, co stało się impulsem do powstania reportażu o tym mieście – klejnocie wyrosłym na piaskach. W numerze znajdziemy również materiał poświęcony kamieniom szlachetnym z Tadżykistanu. Wyprawa autora do tego trudno dostępnego zakątka świata przyniosła smutną konkluzję, iż współpraca z zasobnym w szafiry i rubiny Tadżykistanem jest praktycznie niemożliwa ze względu na problemy z organizacją wydobycia i biurokracją miejscowych władz.


Solitaire
International

Blask
syntetycznych
diamentów

Tematem przewodnim indyjskiego magazynu jest rosnące znaczenie syntetycznych diamentów na rynku jubilerskim. Popularność syntetycznych kamieni rośnie, ich wartość polega na tym, że nie są kojarzone z ciężką, nieraz niewolniczą, pracą związaną z ich wydobyciem. Dlatego też firma De Beers, która przez lata budowała mit wokół diamentów, nie oszczędza teraz na najnowszych technologiach związanych z syntetycznymi diamentami. Bez względu na zmieniające się trendy taka strategia pozwoli firmie zawsze być liderem na rynku. W gazecie znajdziemy relacje z dyskusji, którą zainicjowano w celu przeanalizowania zagrożeń związanych z niekontrolowaną sprzedażą syntetycznych diamentów. Poruszono kwestie właściwego informowania klienta, ale także konieczności dostosowania produkcji do zmieniających się trendów.