Polscy pokochali zegarki wakacyjne. Im bardziej kolorowe, tym lepiej. Traktują je jako modowy gadżet, który zniknie wraz z końcem upałów. W swojej ofercie kolorowe zegarki mają zarówno drogie marki, jak i ich tańsze odpowiedniki. Każda firma próbuje wykorzystać zainteresowanie klientów modą na czasomierze.
Zabawa kolorem oraz wielkością zegarków widoczna jest na nadgarstkach Polaków. Upodobały je zwłaszcza młode kobiety oraz młodzież, która swobodnie żongluje modnymi w danym sezonie dodatkami.
Każdy znajdzie coś dla siebie
W każdym salonie jubilerskim możemy znaleźć kolorowe duże i mniejsze czasomierze, których głównym celem, poza wskazywaniem czasu, jest ożywienie stylizacji. Jak podkreślają sprzedawcy, najlepiej sprzedają się zegarki, których paski mają żywe kolory – od pastelowych róży po jaskrawe pomarańcze. – Zainteresowanie zegarkami szczególnie widoczne jest wśród młodego pokolenia Polaków, którzy chcą być na czasie, a jednocześnie podkreślić swój styl – mówi Mikołaj Niewiadomoski, sprzedawca zegarków. – Jednak należy zauważyć, że najlepiej sprzedają się zegarki Casio G-Shock. Moda na nie nie przemija. W sezonie letnim zaś najlepiej sprzedają się modele o wyrazistych kolorach – żółtym, czerwonym, pomarańczowym – dodaje. Dużym zainteresowaniem cieszą się także zegarki, na których kopercie umieszczone są postaci z filmów. Tu sprzedażowym hitem są zegarki z Myszką Miki i motywami zaczerpniętymi z „Gwiezdnych wojen”. – Ten rodzaj czasomierzy króluje wśród najmłodszego pokolenia. Dzieci chcą mieć gadżety, które podkreślą ich przywiązanie do bohaterów popularnych filmów – wskazuje Mikołaj Niewiadomoski. – Im więcej „dzieje się” na takim zegarku, tym lepiej – dodaje.
Pasek zmienia oblicze zegarka
Należy zauważyć, że w miesiącach wakacyjnych bardzo dobrze sprzedają się także paski do smartwatchów. Inteligentne zegarki są teraz najchętniej kupowanym rodzajem zegarków w Polsce. Stały się one modne i wszyscy, niezależnie od wieku, decydują się na nich zakup. – Ich niewątpliwą zaletą jest możliwość prostej i szybkiej zmiany paska – mówi Mikołaj Niewiadomoski. – Z zegarka eleganckiego w błyskawicznym tempie przemienia się w zegarek sportowy z kolorowym paskiem – wyjaśnia. Możliwość zmiany wyglądu smartwatchów sprawia, że w czasie wakacyjnych wojaży znacznie częściej na nadgarstkach widzimy kolorowe, gumowe paski. Można powiedzieć, że prawdziwie sprzedażowym hitem są paski w kolorach pastelowych.
Modowe zegarki
Na rynku czasomierzy sytuacja wygląda analogicznie jak na rynku biżuterii – tu i tu mamy do czynienia ze zjawiskiem pojawiania się modowych dodatków. Gorszej jakości czasomierze także podbijają powoli polski rynek zegarmistrzowski.
Pojawiają się i znikają w zależności od panującej mody. I co należy podkreślić – psują rynek. Coraz większa rzesza klientów decyduje się na zakup taniego zegarka, który po kilkakrotnym założeniu znajdzie się w śmietniku. Z sytuacją tą podjęli walkę nawet najwięksi gracze rynku zegarmistrzowskiego, wypuszczając tanie modele, które wpisują się w najnowsze trendy mody. Dlatego też w każdym salonie zegarmistrzowskim znajdziemy wzory zegarków, których cena nie będzie przekraczała 300 zł, a które można nazwać modnymi w danym sezonie. – Z jednej strony, rynek zegarmistrzowski w kraju stale się rozrasta, Polacy kupują coraz więcej. Z drugiej – niestety nierzadko branża zegarmistrzowska nie ma udziału w płynących zyskach – zauważa Mikołaj Niewiadomoski. – Polacy zaczęli kupować zegarki tanie, modne, które są przez nich traktowane jako gadżet, albo drogie smartwatche, z którymi branża zegarmistrzowska niewiele ma wspólnego – dodaje.
Rynek rządzi się swoimi prawami, jednak nie sposób nie zauważyć zmian na nim się dokonujących. Branża zegarmistrzowska zmienia się dynamicznie. – Oczywiście w salonach zegarmistrzowskich pojawiają się klienci, którym zależy na kupnie drogocennego, eleganckiego czasomierza sygnowanego logo znanej marki, są to jednak najbardziej wymagający klienci – mówi Mikołaj Niewiadomoski. – Cała reszta goni za nowinkami i chcą posiadać przedmioty albo funkcjonalne, albo modne. I wydaje się, że będziemy musieli pogodzić się z tym trendem – dodaje. Należy jednak zauważyć, że branża zegarmistrzowska bardzo szybko reaguje na zmiany w swoim sektorze i można mieć nadzieję, że szybko znajdzie sposób, aby pozyskać nowych klientów.
Wakacje i zabawa
Warto zauważyć, że w większości salonów zegarmistrzowskich już pojawiają się kolekcje jesienno-zimowe, które tak samo jak letnie, mają doskonale komponować się z kolekcjami odzieżowymi, wpisywać się w modowe trendy. Jednocześnie branża zegarmistrzowska wprowadza swoje kolekcje smartwatchów, chcąc stać się pełnoprawnym uczestnikiem rynku inteligentnych zegarków. Można domniemywać, że jeszcze przed świątecznym szałem zakupów na rynku zegarmistrzowskim pojawią się nowości, które podbiją serca klientów w Polsce. nowych klientów.