Artykuły z działu

Przeglądasz dział ZEGARKI (id:53)
w numerze 06/2015 (id:146)

Ilość artykułów w dziale: 1

pj-2015-06-okl

Kryształy Swarovskiego

Na polskim rynku zegarmistrzowskim triumfy święcą damskie zegarki na złotej i srebrnej bransolecie, których cyferblat inkrustowany jest cyrkoniami bądź kryształami Swarovskiego. Słowem, zegarek musi lśnić. I – co dla klientek istotne – musi być duży.

pj-2015-06a-31

pj-2015-06a-32

M oda na rzucające się w oczy zegarki biżuteryjne trwa niezmiennie od roku. I nie wydaje się, aby sytuacja w najbliższym czasie miała ulec zmianie. Męskie zegarki natomiast to zegarki stylizowane na modele z lat 50. i 60. Moda na PRL znalazła swoje miejsce także na rynku zegarmistrzowskim. Należy także zauważyć, że część klientów salonów zegarmistrzowskich decyduje się na zakup zegarka designerskiego oraz smartwatcha.

Kobieta klient

Jak podkreślają właściciele salonów zegarmistrzowskich, w ostatnim czasie coraz więcej kobiet stało się klientami ich punktów. Dotychczas kobiety były zegarkami raczej obdarowywane. Teraz same podejmują decyzję. A na nie wpływ ma przede wszystkim panująca moda. Kobiecy zegarek to zegarek biżuteryjny – duża, wyrazista koperta i złota, masywna bransoleta. Zegarek musi błyszczeć, rzucać się w oczy. Im więcej kryształków tym lepiej. Oczywiście rynek natychmiast zareagował na potrzeby kobiet i niemal w każdym salonie zegarmistrzowskim znajdziemy modele czasomierzy odpowiadające upodobaniom klientek. Kobiety przeznaczają na zakup zegarka od 500 do 1000 złotych, traktując go jako element stylowej biżuterii. Poza zegarkami z kryształami i cyrkoniami, kobiety zainteresowane są zegarkami o ciekawym wzornictwie, nowoczesnymi i funkcjonalnymi czasomierzami, które można traktować bardziej jako modny gadżet niż zegarek.

Tradycja i nowoczesność

Rynek męskich czasomierzy jest zróżnicowany. Dominują na nim z jednej strony tradycyjne zegarki, które swoim wzornictwem nawiązują do minionej epoki, z drugiej strony to rynek smartwatchy. Niemal każda licząca się w branży elektronicznej firma wprowadziła na rynek swój model „inteligentnego” zegarka. Modele smartwatchy są stale unowocześniane, poprzez wprowadzanie nowych funkcji, tak aby były i funkcjonalne i odpowiadały na zapotrzebowanie konkretnych odbiorców. Personalizacja rynku męskich zegarków, jak podkreślają specjaliści, jest zjawiskiem nowym i dość interesującym. Mężczyźni bowiem stawiali na klasykę. Teraz zależy im na wyróżnieniu się, posiadaniu rzeczy niepowtarzalnych, ale dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb. Dlatego też coraz większym zainteresowaniem cieszą się czasomierze wprowadzane przez małe firmy zegarmistrzowskie w krótkich seriach. Właściciele salonów zegarmistrzowskich zwracają uwagę na rosnące zainteresowanie polskimi firmami zegarmistrzowskimi. Klienci skłonni są nie tylko kupować oferowane przez nie kolekcje czasomierzy, ale nawet czekać na realizację zamówienia do roku. Polskie firmy bowiem wykonują swoje zegarki ręcznie, stąd w ciągu miesiąca są w stanie wprowadzić na rynek zaledwie kilka sztuk czasomierzy.