Artykuły z działu

Przeglądasz dział PROBLEM BRANŻY (id:58)
w numerze 03/2013 (id:121)

Ilość artykułów w dziale: 1

pj-2013-03-01

Praca nad wizerunkiem

Najważniejszą rzeczą przy prowadzeniu działalności gospodarczej jest dziś zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów. Dlatego też należy dołożyć wszelkich starań, aby wypromować salon bądź galerię z autorską biżuterią. Pieniądze zainwestowane w promocję sklepu zwrócą się w dwójnasób.

pj-2013-03-19

Aby klienci korzystali z usług naszego sklepu muszą wiedzieć o naszym istnieniu. Nie można założyć, że samo otwarcie punktu spowoduje, że będą go odwiedzały tłumy ludzi chcących kupić biżuterię.

 

Nazwa firmy

– Najważniejszą rzeczą w promocji naszej firmy będzie wymyślenie dla niej łatwej do zapamiętania i intrygującej nazwy – mówi dr Katarzyna Miśkowska, specjalistka ds. marketingu WSBiA. – Nazwa musi być nie tylko chwytliwa i łatwa do zapamiętania, ale także tajemnicza i prestiżowa – dodaje. Specjaliści zauważają istnienie dwóch szkół nadawania nazw firmie – jedna to nazwanie jej własnym nazwiskiem, druga – poszukiwanie nazw o ukrytym znaczeniu. – Nazwanie firmy swoim nazwiskiem bądź akronimem imion najbliższej rodziny wydaje się rozwiązaniem najbardziej uniwersalnym – mówi Katarzyna Miśkowska. – Można jednak stworzyć nazwę oryginalną, balansującą na granicy gry słownej – dodaje. Należy pamiętać, że nazwa naszej firmy wraz z profesjonalnie zaprojektowanym logo musi znaleźć się na witrynie sklepu, stronie internetowej, wizytówkach, ulotkach, słowem wszędzie tam, gdzie może zostać ona zauważona przez potencjalnych klientów. Nazwa firmy oraz jej znak firmowy to jej wizytówki. Sukces gwarantują nie tylko doskonałe wyroby, ale także dobrze zaprojektowane logo. Projektowaniem logo zajmują się firmy graficzne, które pomogą nam stworzyć niepowtarzalną wizytówkę naszej firmy. Zazwyczaj zgłaszając się do firmy graficznej z prośbą wykonania dla nas logo naszej firmy dostaniemy kilka wzorów do wyboru. Koszt takiej usługi to wydatek od 200 do nawet trzech tysięcy złotych, w zależności od studia, na jakie się zdecydujemy. Prosto w ręce klienta Dobrym sposobem na promocję sklepu jest wyprodukowanie i rozdawanie ulotek na terenie dzielnicy bądź miejscowości, w której znajduje się nasz punkt. Lokalna reklama pozwoli nam na przyzwyczajenie osób w naszym zasięgu do tego, że w okolicy powstał sklep bądź galeria jubilerska, do której można wybrać się po błyszczący drobiazg. Jeśli zaistniejemy w ludzkiej pamięci, to możemy mówić już o sukcesie, więc nie należy oszczędzać na produkcji ulotek reklamowych i ich rozpowszechnieniu poprzez włożenie ich do skrzynek pocztowych mieszkańców. Ten prosty sposób reklamy umożliwi nam dotarcie do klienta, którego być może nie pozyskalibyśmy w żaden inny sposób.

Na ulotce reklamowej należy umieścić wszystkie niezbędne informacje dotyczące lokalizacji naszego sklepu, nasze logo i krótki opis oferty. Dobrym chwytem reklamowym jest umieszczenia także informacji, że przychodząc do naszego sklepu z ulotką klient może liczyć na upust cenowy. Decydując się na ulotki reklamowe musimy przeznaczyć na ten cel około dwóch tysięcy złotych. Cena będzie uzależniona od studia graficznego, które wykona dla nas projekt ulotki oraz kosztów druku odpowiedniej ilości materiałów reklamowych. Do ceny trzeba także doliczyć koszty pracowników, którzy zajmą się dystrybucją ulotek. Próbując znaleźć swoje miejsce na polskim rynku jubilerskim warto także zastanowić się nad inwestycją w reklamę w prasie lokalnej. Media lokalne odgrywają rolę platformy wymiany doświadczeń pomiędzy mieszkańcami danego terenu. Zamieszczenie w nich reklamy spowoduje, że zostaniemy zauważeni na lokalnym rynku i z pewnością pozyskamy nowych klientów, którzy wybiorą się do sklepu w swojej okolicy zamiast położonego dalej.

 

Strona internetowa

Nawet jeśli nie zdecydujemy się na sprzedaż biżuterii za pośrednictwem sieci, nie powinniśmy pozbawiać się możliwości pozyskiwania klientów za pośrednictwem sieci. W tym celu należy stworzyć stronę internetową. – Najlepiej zlecić stworzenie strony internetowej profesjonalnej firmie – mówi Katarzyna Miśkowska. – W dzisiejszych czasach niezbędne jest także pozyskiwanie nowych klientów za pośrednictwem portali społecznościowych – dodaje. Dzięki nowoczesnej, stale aktualizowanej stronie internetowej można zbudować pozytywny wizerunek marki, zdobyć nowych klientów i odnieść sukces. Jednak należy pamiętać, że posiadanie sklepu internetowego wiąże się także z obowiązkami. Należy stale rozwijać stronę internetową, ponieważ w przeciwnym wypadku nasza firma będzie postrzegana jako anachroniczna i zamiast pomnożyć liczbę klientów możemy tylko ich stracić.

 

Wernisaże i wystawy

Prowadząc salon jubilerski bądź galerię warto zastanowić się nad tworzeniem w niej wystaw czy uroczystych odsłon nowych kolekcji. – Otwieranie sklepu dla potencjalnych klientów pozwoli na zbudowanie pozytywnego wizerunku – zauważa Katarzyna Miśkowska. – Sprawi, że nasza firma postrzegana będzie jako miejsce, gdzie można obcować ze sztuką – dodaje. Wernisaż ma za zadanie podnieść rangę oraz zwiększyć rozgłos wokół galerii. Przyciągnięcie klienta do sklepu to już połowa sukcesu, warto więc zainwestować odpowiednie środki finansowe, aby skłonić go do przyjścia. Promując sklep nie można liczyć na natychmiastowe zyski, jest to inwestycja długoterminowa, ale taka, o którą z pewnością możemy być spokojni.