Artykuły z działu

Przeglądasz dział PROBLEM BRANŻY (id:58)
w numerze 02/2013 (id:117)

Ilość artykułów w dziale: 1

2013-02-pj

Blask bizuterii

Zainteresowanie sprzedażą biżuterii za pośrednictwem sieci jest coraz powszechniejsze. Wykorzystanie nowoczesnych sposobów komunikowania się z klientami wiąże się z problemem ukazania oferowanej biżuterii możliwie jak najdokładniej. Sprzedawcy muszą zadbać o wizualizację biżuterii, dzięki wykonywaniu zdjęć biżuterii oraz animacji.

pj-2012-02-20

Sprzedając biżuterię w sieci zarówno właściciele salonów jubilerskich, jak i galerii z biżuterią autorską, muszą zadbać o wizualizację swojej oferty. Profesjonalny sposób prezentacji biżuterii na monitorze komputera pozwala klientowi na podjęcie decyzji o zakupie produktu.

 

Odpowiednie zdjęcie biżuterii

Klienci podejmują decyzję o zakupie biżuterii kierując się przede wszystkim emocjami. Dlatego też tak istotne jest odpowiednio zrobione zdjęcie. Musi ukazywać wszystkie walory biżuterii, podkreślać jej charakter. – Najważniejsze jest ujęcie na zdjęciu realnej wartości produktu i jego zasadniczych cech. Oczywiście podstawą jest odpowiednie tło fotografii i oświetlenie – tłumaczy Mikołaj Bator, prezes zarządu MODE SA. – Zaakcentowanie połysku odpowiednimi refleksami, ukazanie kamienia oraz optymalna prezentacja designu to priorytet – dodaje. Zdjęcie biżuterii musi być wykonane profesjonalnie, musi mieć głębię. Chęć aktywnego uczestnictwa w sprzedaży biżuterii za pośrednictwem sieci, rodzi potrzebę posiadania innowacyjnych narzędzi, zapewnienie sobie możliwości podjęcia aktywnej walki o klienta. W Polsce świadomość, że biżuteria może równie chętnie być kupowana za pośrednictwem sieci, jest wciąż niska. Większość właścicieli salonów jubilerskich i producentów biżuterii nie wykorzystuje w pełni możliwości jakie oferują nowe media. – Sukces marek biżuterii tzw. modowej takich jak Pandora, Lilou czy Cruciani udowadnia tezę, że kiedy za s p r z e d a ż internetową biorą się specjaliści to najbardziej konserwatywni klienci przełamują przyzwyczajenia – mówi Mikołaj Bator. – Ogromna część sprzedaży biżuterii w Europie odbywa się obecnie na portalach Ebay i Amazon – tu potrzeba profesjonalnych zdjęć jest wysoka ze względu na wysoką rotację towaru – dodaje.

 

Odpowiedni sprzęt

Aby przekonać klienta do zakupu biżuterii za pośrednictwem sieci należy wykonać odpowiedniej jakości zdjęcie. – Podstawą jest odpowiedni obiektyw wraz z optymalnym aparatem cyfrowym (lustrzanką) oraz system oświetleniowy. Można zaaranżować mini studio w firmie jeżeli osoba obsługująca sprzęt ma doświadczenie i kompetencje – mówi Mikołaj Bator. – Alternatywne rozwiązanie to użycie kompaktowych i zautomatyzowanych komór bezcieniowych (tzw. lightbox’ów) – dodaje. Specjaliści podkreślają, że najlepszą sprzedaż biżuterii osiągają firmy, które decydują się na pokazanie „naturalnych” zdjęć biżuterii i wykorzystują do zrobienia zdjęć nowoczesne aparaty fotograficzne. – Najlepsze są lustrzanki z wymiennymi obiektywami. Rekomendowane są obiektywy typu makro do drobnej biżuterii i stałoogniskowe (bez zoomu) do większych przedmiotów – mówi Mikołaj Bator. – Obecnie na rynku dominują marki Canon i Nikon oferując jednocześnie szeroką paletę obiektywów w atrakcyjnych cenach – dodaje.

 

Biżuteria w ruchu

Właściciele salonów jubilerskich i galerii z biżuterią autorską powinni zastanowić się nad zastosowaniem na swoich stronach internetowych animacji 360° dostępnych już dość powszechnie, emitowanych w formatach Flash lub HTML 5. Klient ogląda zazwyczaj kilka portali i na jego wybór ma wpływ jakość zdjęć i ich szczegółowość. Klient ma do czynienia z interaktywną prezentacją produktu z możliwością przybliżenia detali i obracania wokół własnej osi. Technologia animacji 360° jest zasadniczo prosta i opiera się na tych samych założeniach co dawne filmy animowane, czyli animacje poklatkowe wykonane z serii zdjęć w odpowiedniej sekwencji. Efekt w postaci prezentacji 360° pozwala klientowi sklepu internetowego lub aukcji na obejrzenie sprzedawanego produktu z każdej perspektywy. Łatwość wykonania takiej prezentacji przez użytkownika pozwala na przygotowywanie indywidualnych wizualizacji dla każdego przedmiotu. Ma to zdecydowane znaczenie, bo estetyka odgrywa priorytetową rolę. – Przy użyciu dedykowanego sprzętu, jakim są fotograficzne platformy obrotowe, można łatwo wykonać sekwencje zdjęć i łatwo przetworzyć je na animacje, czyli tzw. zdjęcia 360 stopni – mówi Mikołaj Bator. Niezbędne jest do tego specjalne oprogramowanie, których jest sporo na rynku. Istnieją również gotowe rozwiązania kompaktowe łączące funkcjonalności komory bezcieniowej z platformą obrotową i oprogramowaniem – zauważa Mikołaj Bator.

pj-2012-02-21

Sprzedaż będzie zależeć od fotografii

Właściciele salonów jubilerskich, producenci biżuterii a szczególnie jej twórcy powinni zastanowić się nad zakupem najnowszych narzędzi do robienia zdjęć biżuterii. Musi zostać zaprezentowana klientowi możliwie najdokładniej i na tyle atrakcyjnie, aby spotykała się z zainteresowaniem. Prezentowanie klientowi standardowych zdjęć biżuterii, przy dużej konkurencji na rynku sprzedaży internetowej, przestaje spełniać swoje zadanie. Warto więc śledzić nowości pojawiające się na rynku. – Obecnie rynek fotografii jubilerskiej na całym świecie podbija polski Photo Composer do zdjęć klasycznych i 360 stopni wraz z oprogramowaniem z wieloma specjalistycznymi funkcjami do fotografowania biżuterii, w tym automatycznym usuwaniem tła – zauważa Mikołaj Bator. – Świetną ofertę ma również Canon z nowym modelem 650D w bardzo atrakcyjnej cenie, idealny do fotografii biżuterii wraz z zaawansowanym najnowszym obiektywem typu „naleśnik” o ogniskowej 40 mm – dodaje.