Artykuły z działu

Przeglądasz dział ZEGARKI (id:53)
w numerze 09/2010 (id:90)

Ilość artykułów w dziale: 1

Kadra menadżerska z prestiżowym zegarkiem

Polacy coraz większą wagę zaczynają przykładać do posiadania luksusowych zegarków. Nie liczy się już dla nich tylko prestiżowy samochód czy dobrej jakości laptop, coraz częściej chcą podkreślić swoją pozycję społeczną i kupują markowe, drogie zegarki.

W Polsce nie ma wielu salonów jubilerskich, w których można kupić ekskluzywne zegarki. W związku z tym część naszych rodaków przywozi ze swoich podróży zagranicznych markowe zegarki, których nie mogą kupić w kraju.


Powrót z wakacji z zegarkiem

Nie można mówić o masowym zainteresowaniu kupnem ekskluzywnych zegarków w Polsce. Dlatego też właściciele salonów jubilerskich oraz sieci sprzedaży bardzo często nie wprowadzają na nasz rynek najdroższych serii zegarków, które produkowane są najczęściej w Szwajcarii. Znaczna większość Polaków nie planuje kupna zegarka, którego wartość oscylowałaby w granicach dwudziestu czy trzydziestu tysięcy złotych. Jednak zdarzają się osoby, którym zależy, aby na ich nadgarstku znalazł się prestiżowy czasomierz, który pochodziłby z kolekcji najlepszych szwajcarskich firm. Obserwując rynek zegarmistrzowski, można powiedzieć, że coraz więcej osób przywozi ze swoich zagranicznych podróży prestiżowe zegarki, które trudno byłoby im znaleźć w Polsce. – Luksusowy zegarek na nadgarstku podkreśla pozycję społeczną oraz status majątkowy jego posiadacza – mówi Marek Nowotnik, ekonomista. – Dlatego też wyższa kadra menadżerska w Polsce stara się posiadać prestiżowy czasomierz, który pochodziłby z najnowszych kolekcji szwajcarskich twórców – dodaje. Oczywiście nie można mówić jeszcze o masowym zainteresowaniu najdroższymi zegarkami sygnowanymi przez najlepsze marki tworzące zegarki na świecie, jednak można mówić o trendzie, który być może będzie dotyczył liczniejszej rzeszy klientów.


Globalizacja, a moda

Specjaliści podkreślają, że wraz z pojawianiem się na naszym rynku zagranicznych koncernów, pojawia się moda na posiadanie prestiżowych dodatków. – Polacy mają okazję obserwować swoich zagranicznych kolegów, którzy zajmują analogiczne do nich stanowiska, i uważają, że muszą posiadać takie same akcesoria świadczące o pozycji w firmie jak oni – mówi Marek Nowotnik. W związku z tym starają się kupować odpowiedniej jakości zegarki, których posiadanie jest w pewnych kręgach nobilitujące. Dlatego też coraz częściej w naszym kraju możemy spotkać się z osobami, które mają w swojej kolekcji zegarek Patka Philippe, Romain Jerome czy Carl F. Bucherer.


Moda na luksusowe zegarki

Z całą pewnością nie możemy mówić, że na polskim rynku zegarmistrzowskim zapanowała moda na posiadanie najdroższych zegarków na świecie. W salonach zegarmistrzowskich nie będą pojawiały się najnowsze kolekcje renomowanych szwajcarskich marek słynących z produkcji luksusowych czasomierzy. Polacy są bowiem społeczeństwem, którego nie stać na kupno najdroższych zegarków. Jednak wartym odnotowania wydaje się fakt, że coraz więcej Polaków wybiera się na zakupy do krajów Europy Zachodniej, gdzie można znaleźć najnowsze i najdroższe czasomierze na świecie.


Nie tylko drogie kruszce

Wysoka kadra menadżerska decydując się na zakup drogiego zegarka zazwyczaj chce posiadać czasomierz wykonany z drogich kruszców. Dlatego też luksusowe zegarki wykonane są z złota i wzbogacone są o kamienie szlachetne. Coraz większą popularnością cieszą się czasomierze wykonane z kolorowego złota, najczęściej białego. Męskie zegarki ozdabiane są także drogimi kamieniami szlachetnymi. Projektanci zegarków w swoim designie używają brylantów i rubinów, ponieważ te kamienie są najczęściej wybierane przez mężczyzn. Bardzo rzadko natomiast w modzie zegarkowej pojawiają się szafiry czy szmaragdy. Te bowiem kamienie szlachetne kojarzone są bardziej z kobiecymi liniami zegarków czy biżuterii.


Mężczyźni częściej niż kobiety

Luksusowe zegarki znacznie częściej kupują mężczyźni niż kobiety. Z całą pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma fakt, że dla mężczyzn zegarek jest swoistym rodzajem biżuterii. Kobiety natomiast traktują go jako ekskluzywny dodatek, jednak nie decydują się na przeznaczenie na jego zakup dużej sumy. Ich preferencje zakupowe skoncentrowane są na luksusowej biżuterii. Jednak wzrost sprzedaży ekskluzywnych zegarków można zaobserwować także w segmencie zegarków damskich. Warto zauważyć, że najdroższe marki produkujące zegarki mają w swoich kolekcjach mniej modeli zegarków damskich niż męskich. Powoli sytuacja ta zmienia się, ale o wielkim wzroście produkcji drogich markowych zegarków przez luksusowe marki nie można jeszcze mówić. Najcenniejsze czasomierze wciąż postrzegane są jako produkty typowo męskie. I dlatego coraz większe zainteresowanie nimi wykazują polscy menadżerowie, którzy chętnie decydują się na zakupy najdroższych na świecie czasomierzy.