Artykuły z działu

Przeglądasz dział AKTUALNOŚCI (id:116)
w numerze 04/2018 (id:167)

Ilość artykułów w dziale: 7

pj-2018-04

Lato rozpoczyna się w Krakowie

Od 7 do 9 czerwca po raz jedenasty Kraków stał się stolicą Międzynarodowych Letnich Targów Biżuterii i Zegarków Jubinale. Swoją ofertę zaprezentowało ponad 200 wystawców z 12 krajów: Polski, Litwy, Portugalii, Turcji, Włoch, Chin, Czech, Wielkiej Brytanii, Estonii, Chorwacji, Niemiec i Austrii.

pj-2018-06a-07

Kupcy, licznie pojawiający się na targach, mieli możliwość wyboru asortymentu ze wszystkich sektorów branży. Obok kolekcji biżuterii i zegarków zaprezentowane zostały także opakowania, narzędzia i maszyny, usługi oraz rozwiązania technologiczne dla branży.

Targi Upominków i Deko racji

Nowością podczas tegorocznej edycji targów Jubinale była inauguracja Targów Upominków i Dekoracji GiftON.top. Połączenie branży jubilerskiej oraz upominkowej w jednym miejscu i czasie dało wszystkim kupcom przybyłym do EXPO Kraków możliwość spotkania nowych, jak również stałych partnerów biznesowych, poznania nowych możliwości i skorzystania z najlepszych ofert branżowych. Dzięki tej nowej inicjatywie dostępna różnorodność towaru pozwoliła kupcom na zakup wyjątkowych przedmiotów, a często zainicjowała decyzję o poszerzeniu asortymentu w sklepie. Tegoroczna edycja Jubinale obfitowała także w wydarzenia artystyczne i naukowe. Przedstawiciele najważniejszych polskich stowarzyszeń i organizacji branżowych, tj. Stowarzyszenia Rzeczoznawców Jubilerskich, Stowarzyszenia Bursztynników oraz Ogólnopolskiej Komisji Złotniczo-Jubilerskiej, służyli wszystkim chętnym fachową rozmową i poradą. Tegoroczną edycję targów wzbogaciły również wystawy sztuki jubilerskiej, takie jak: „Moim zdaniem…”, prace prezentowane przez Galerię Sztuki w Legnicy, wystawa „Skarby ziemi” oraz cykl bezpłatnych wykładów, tematycznie skierowanych zarówno do kupców, jak i wystawców.

Zako ńczo ne suk cesem

Jak podkreślają organizatorzy, wszystkie dni targów upłynęły w atmosferze wytężonej pracy i wymiany doświadczeń. Nie zabrakło inspiracji, nowości, wyjątkowych ofert i nowinek technologicznych. Uczestnicy z różnych zakątków świata, którzy przyjechali do Krakowa, aby zapoznać się z międzynarodową ofertą, mieli okazję zaopatrzyć się w najciekawsze produkty – nie tylko te na nadchodzący sezon, ale i te ponadczasowe. Połączenie branży jubilerskiej z branżą upominków i dekoracji okazało się wyjątkowo korzystną inicjatywą – już dziś wiadomo, że także następna edycja targów Jubinale odbędzie się w towarzystwie targów GiftON.top. A organizatorzy już dziś zapraszają na kolejną edycję targów, która odbędzie się 13-15 czerwca 2019 r. (mp)

Automatyczny skeleton

Na polskim rynku zegarmistrzowskim z okazji 25-lecia firmy Nautica pojawił się zegarek Porthole z mechanizmem automatycznym typu skeleton.

pj-2018-06a-06

Nowy model Porthole odzwierciedla połączenie miejskiego życia z pasją do podróżowania. Zegarek został stworzony dla ludzi ciekawych świata, dla których zegarek to zarówno element stylizacji, jak i wielofunkcyjny gadżet wspierający użytkownika w jego codziennej aktywności.

Nowy model

Na świecie wyprodukowano zaledwie tysiąc egzemplarzy Porthole, każdy z nich ma indywidualny numer. Cieszymy się, że możemy zaprezentować polskiej publiczności ten jubileuszowy model. Zegarek Porthole 25th Anniversary Limited Edition zwraca uwagę oryginalną, transparentną tarczą, która ujawnia sposób działania automatycznego mechanizmu napędzającego zegarek. Rotor, zwany również wahnikiem, obraca się i naciąga sprężynę napędową podczas ruchu ręką przez użytkownika. Wykorzystanie energii kinetycznej uruchamia wskazówki i sprawia, że płynnie się poruszają. W ten sposób Nautica ujawnia kunszt i precyzję, z jaką został wykonany ten unikatowy czasomierz. Detale modelu Porthole nawiązują do morza. Inspiracja wodą przejawia się w dwunastu flagach międzynarodowego systemu morskiego, które umieszczone są na tarczy zegarka. Wyznaczają godziny zamiast klasycznego cyferblatu. Po rozszyfrowaniu flagi układają się w napis „Nautica style”. Elegancję nadaje stalowa, srebrna 44-milimetrowa koperta w kształcie bulaja – okrągłego okna w burcie łodzi. Ponadczasowość modelu przejawia się w czarnym pasku zapinanym na klamrę, ozdobionym delikatną, minimalistyczną siatką, która odnosi się do motywu morza i łodzi rybackich.

Polacy w Hongkongu

Od 14 do 18 września 2018 r. w Hongkongu odbędą się targi UBM September Hong Kong Jewellery & Gem Fair. Targi przyciągają czołowych przedsiębiorców branży jubilerskiej z całego świata, wydarzenie postrzegane jest przez branżę jako jedno z najważniejszych ze względów sprzedażowych oraz networkingowych.

pj-2018-06a-05

Hongkońskie targi biżuterii i kamieni szlachetnych to wydarzenie o długiej tradycji i ugruntowanej pozycji. W 2017 r. w wydarzeniu wzięło udział ponad 3690 wystawców z 57 krajów, a przestrzeń wystawiennicza targów – w dwóch obiektach – zajęła ponad 135 tys. m kw. Ekspozycję odwiedzilo niemal 60 tys. gości z całego świata. Polska Agencja Inwestycji i Handlu SA w czasie targów zorganizuje narodowe stoisko promocyjne, na którym będzie prezentowany potencjał polskiego sektora biżuteryjnego. Zostanie także zorganizowana konferencja prasowa, w czasie której Wojciech Mysiara, ekspert

Polskie stoisko narodowe na targach biżuteryjnych w Indiach

Od 9 do 13 sierpnia 2018 r. odbyła się 35. edycja targów biżuteryjnych India International Jewellery Show w Mumbaju. Na targach swoje wyroby zaprezentowało ponad 1,2 tys. wystawców oraz przedstawicieli 120 czołowych firm z sektora biżuteryjnego z 80 krajów.

Targi zostały podzielone m.in. na następujące części wystawiennicze: świat mody, produkty masowe, złoto, kamienie, pawilony narodowe, stowarzyszenia branżowe oraz pawilon innowacji. W związku z trwającym programem „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand – Moda Polska” Polska Agencja Inwestycji i Handlu zorganizowała na targach w Mumbaju stoisko narodowe. Wydzielone zostało miejsce do spotkań B2B dla przedstawicieli polskich firm oraz kontrahentów, znajdzie się na nim również oprawa audiowizualna oraz miejsce na materiały promocyjne dotyczące branży biżuteryjnej. Polskie stoisko narodowe na targach w Mumbaju zostało zorganizowane przez PAIH, realizującą program promocji branży Moda Polska objęty poddziałaniem 3.3.2. Program Operacyjny Inteligentny Rozwój.

Moim zdaniem… w Krakowie, Kazimierzu, Gdańsku… Zapraszamy

W poprzednim numerze „PJ” relacjonowaliśmy przygotowania do pierwszego pokazu wystawy „Moim zdaniem…”. Dziś, w dniu oddania kolejnego numeru do rąk naszych czytelników, trwa już trzecie spotkanie złotników z publicznością.

pj-2018-06a-04

KRAKÓW

Pierwsze z nich odbyło się w Krakowie podczas targów Jubinale 2018. Prace – wypowiedzi uczestników projektu – mogli zobaczyć głównie wystawiający na targach i goście branżowi. To było ważne dla organizatorów, gdyż publiczność, z racji swoich zainteresowań, mogła wnieść do projektu wiele fachowych i cennych uwag. Słuchaliśmy tych głosów bardzo uważnie i – dziękujemy! Trema powoli mijała, gdyż sam pomysł, prace pokazywane i aranżacja wystawy w znakomitej większości były komentowane bardzo pozytywnie. W przededniu otwarcia wystawy i już podczas jej trwania dołączyło do nas kilku nowych autorów, inni zapowiedzieli przygotowanie swojej biżuterii do czasu następnego spotkania. Organizatorzy, zdając sobie sprawę z rytmu dnia targowego, zaplanowali otwarcie wystawy na 15 minut przed godziną otwarcia hali. Zebrani w holu budynku Expo Kraków mogli usłyszeć zwięzłą garść informacji o pomyśle, rozwoju i przygotowaniach do realizacji projektu.

Na przygotowanych planszach, korzystając ze specjalnych okularów, mogli zobaczyć kilka prac w technologii 3D. W tym też czasie został po raz pierwszy zaprezentowany katalog, przygotowany specjalnie z okazji startu projektu. Dziękujemy za jego miłe przyjęcie. To, że mogliśmy go wydrukować w takim formacie (poziome A4) i w naprawdę dużym nakładzie (2 tys. egz.) zawdzięczamy naszym przyjaciołom, którzy wsparli jego powstanie poprzez zamieszczenie w nim swoich reklam. Każdy, kto przejrzy katalog, będzie mógł zapoznać się z listą osób i firm, które tą drogą wsparły nasz projekt.

Tu czas na kolejne: gorąco dziękujemy! Należy wspomnieć, że uczestnicy poruszyli bardzo wiele tematów. Kilka prac dotyczyło aktualnych wydarzeń politycznych (Andrzej Jacyszyn, Zofia i Witold Kozubscy, Wojciech Rygało, Joanna Mirecka-Szuleta) i przeszłych, znaczących momentów w naszej historii (Jacek Byczewski). Były prace komentujące niełatwe relacje między ludźmi w aspekcie ideologii (Wojciech Rygało, Mariusz Pajączkowski), inni złotnicy zwrócili uwagę na relatywizm wartości (Jacek Skrzyński, Krzysztof Nowiński, Jakub Śliwowski), czasami wręcz dramatyczny (Marek Nowaczyk, Andrzej Boss). Pięknie wyróżniła się praca o muzyce (Tadeusz Jaśkowiak), zastanowiła różnica w postrzeganiu świata (Andrzej Szadkowski, Andrzej Pacak).

Złotnicy wypowiedzieli się mocno w sprawach ekologii (Elżbieta Held, Tadeusz Ziętara, Marek Rekus), zwrócili uwagę na problemy obecne na co dzień w polskim społeczeństwie (Maja Woźniak, Sylwia Szołtysek, Miłosz Bukowski, Marcin Bogusław, Justyna Stasiewicz). Pięknie zostały wspomniane wydarzenia na górze Nanga Parbat (Anna Betley), uczucia między ludźmi (Maja Woźniak, Barbara Ludwicka), troska o zdrowie (Radosław Wójcik). W kilku pracach zaznaczyły się silne akcenty krytyczne (Ryszarda, Tomasz i Kamil Krzesimowscy) przechodzące w półżart (Piotr Cieciura) czy wręcz dosadnie prześmiewcze (Wojciech Jerzy Bryłka, Mariusz Pajączkowski).

Temat „komunikatu” został również przywołany, choć w różnych aspektach (Michał Fatyga, Urszula Wasilewska, Oliwia Zembaty). Zaznaczyły się komentarze dotyczące samego złotnictwa w swej różnej formie (Maciej Pietrzkiewicz, Robert Urlik, Mariusz Pajączkowski). Ale – i tu warto podkreślić fakt – interpretacje, odbiór i komentarze przy gablotkach były bardzo różnorodne, czasem zupełnie inne, czasem wręcz energiczne. Do dyskusji zostali również zaproszenie widzowie. Organizatorzy przygotowali naklejki (z plusami i minusami) i poprosili o wyrażenie swoich emocji (pozytywnych lub negatywnych) poprzez przylepienie naklejki obok pracy, która takie emocje wzbudziła. Zaproszeni chętnie takimi emocjami się dzielili.

Szkoda, że część potraktowała to jak typowy facebookowy „like”, oceniając prace w kategorii podoba się/nie podoba, a nie wspomniane emocje; na wielu kartkach z naklejkami wykorzystano tylko plusy. Jako organizatorzy musimy w tym pomyśle coś zmienić, aby być bardziej komunikatywni. Drugą drogą wyrażenia swojego stosunku do wystawy, pomysłu i poszczególnych realizacji było zaproszenie, aby swoje uwagi zapisać na karteczkach i przyczepić do słupa – drogowskazu. Ta akcja się nie udała. Opinii było tylko kilka, a karteczki i długopisy w którymś momencie zniknęły. Hmmm… Spróbujemy jeszcze raz, bo kolejnym miejscem pokazu będzie…

KAZIMIERZ

Zaproszenie z Muzeum Sztuki Złotniczej w Kazimierzu Dolnym nadeszło jeszcze przed ostatecznym terminem nadsyłania prac, niejako „w ciemno”. Dziękujemy pani Anieli Ryndziewicz za zaufanie, jakim obdarzyła złotników i organizatorów. Drugi pokaz wystawy „Moim zdaniem…” został zaplanowany na okres od 29 lipca do 30 sierpnia br. Zgodnie z zapowiedzią prace, które miały mniejszy związek z ideą „wystawy z komunikatem”, nie zostały tu ponownie pokazane. Nadesłali swoje prace kolejni złotnicy (Jarosław Kolec, Aleksandra Rybak, Victoria Bramin, Waleria Ługowska, Andrzej Wilk, Ania Janiga), niektórzy uzupełnili swoje wypowiedzi poprzez następne realizacje, pojawiły się też pierwsze prace komentarze do prac poprzednich. Liczba autorów przekroczyła pięćdziesięciu, liczba prac – to ponad 130 przedmiotów.

Ta wystawa została inaczej przyjęta. Jej start był skorelowany z początkiem 12. Festiwalu Filmu i Sztuki „Dwa brzegi”. Kazimierz tętnił gośćmi zainteresowanymi różnymi dziedzinami sztuki i właśnie oni nadali ton komentarzom, które padały przy gablotkach. Dla wielu treść niesiona w małej formie złotniczej była wręcz zaskoczeniem. Jakże miło było słuchać zachwytów i komplementów pod adresem złotników i ich dzieł. Jakże ciekawe rozmowy toczyły się podczas wernisażu i do końca tego dnia przy gablotkach. Nierzadkie były odwiedziny osób, które zmęczone upałem oglądały kolejną wystawę i wychodziły z zupełnie inną energią, pełni dyskusji i emocji. To wielkie docenienie uczestników projektu. Tak, tu nie było nudy.

Tu publiczność przebywała długo, oglądała prace szczegółowo, a naklejki „plusy” i „minusy,” zaplanowane na czas trwania wystawy, skończyły się już drugiego dnia. W poniedziałek 30 lipca było zaplanowane oprowadzanie kuratorskie, które poprowadzili niżej podpisani. Wystartowaliśmy niemal punktualnie, ale na jaką publiczność mogliśmy liczyć w upalny poniedziałkowy poranek? Atrakcje festiwalu „Dwa brzegi” trwały do późnych godzin nocnych. Zaczęliśmy oprowadzanie dla sześciu gości, a zakończyliśmy, gdy gości było ponad czterdziestu! Tak się składało, że niemal każdy, kto wszedł, zostawał z nami do końca.

Pięknie były komentowane prace w gablotach, a pochwały padające z ust profesorskich, reżyserskich, plastycznych i scenograficznych miały swoją wagę. Nie sposób opisać choćby w skrócie opinii naszych gości, może zatem choć jedna. Otóż wśród eksponowanych przedmiotów była praca Moniki Bajki, najmłodszej chyba złotniczym stażem wśród grona wystawiających. Jej praca pt. „Pan Cogito wśród tych, co idą w roku 2018 – utwór przedstawiony biżuterią” nawiązywała do roku Zbigniewa Herberta, a pokazana na wernisażu dzień po 20. rocznicy śmierci poety w sposób oczywisty sprowokowała wiele ciepłych komentarzy. Gratulujemy pomysłu! Wystawa w Muzeum Sztuki Złotniczej kończy się 30 lipca br. Kolejnym miejscem jej prezentacji będzie…

GDAŃSK

Obecny numer „PJ” dotrze do czytelników 6 września br. na targach Ambermart 2018. Nie będzie może jeszcze za późno, aby zaprosić państwa na wernisaż trzeciej wystawy cyklu „Moim zdaniem…”, który odbędzie się w Galerii Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników na gdańskiej Starówce 7 września o godz. 20.00. Tu również dziękujemy gospodarzom za zaufanie – zaproszenie pojawiło się również „w ciemno”. Mam nadzieję, że brać złotnicza nie zawiedzie. O gdańskim spotkaniu napiszemy w następnym numerze „PJ”. Liczymy na dołączenie do projektu silnej złotniczej ekipy bursztynników, którzy przedstawiają naprawdę wspaniałe prace na innych wystawach. Mamy nadzieję, że będą chcieli dołączyć do naszej rozmowy. Tym bardziej, że początek września sprzyja prezentacjom. To czas Ambermartu i Święta Ulicy Mariackiej. Serdecznie zapraszamy! A spóźnialskich – na kolejny pokaz, tym razem projekt gościć będzie…

WARSZAWA

Wszystkich, którzy nie zdążyli na pokaz w Gdańsku lub dopiero teraz postanowili „coś powiedzieć”, zapraszamy na stronę www.moimzdaniem.info. Tu znajduje się znacznie więcej szczegółów. Termin pokazu w Warszawie to 4-6 października, a hot time dla złotników chcących, aby ich prace były zamieszczone w folderze towarzyszącemu warszawskiemu spotkaniu, to 14 września! I chcemy przypomnieć: „Moim zdaniem…” to projekt niewyróżniający żadnej grupy złotników. Adresowany jest do wszystkich! Do rzemieślników, bursztynników, twórców, jubilerów, uczniów i nauczycieli. Wszystkich, którzy posługując się warsztatem złotniczym, chcą wyrazić swoje zdanie lub skomentować złotnicze zdania poprzedników. To po prostu wystawa biżuterii z komunikatem. A niebawem nasze zdanie pozna również…

LONDYN

Ale o tym w następnym numerze.
Marek Nowaczyk Mariusz Pajączkowski

Targi Intergem

Od 28 września do 1 października w Idar- -Oberstein odbędzie się jedna z największych imprez targowych Intergem 2018. Niemieckie targi znane są przede wszystkim jako jedne z największych w Europie miejsc sprzedaży kamieni szlachetnych.

pj-2018-06a-03

W tym roku organizatorzy spodziewają się 140 firm specjalizujących się przede wszystkim w sprzedaży kamieni szlachetnych oraz 3 tys. odwiedzających. Kamienie szlachetne Idar-Oberstein to jedno z najważniejszych miejsc sprzedaży kamieni szlachetnych i biżuterii na świecie. Blisko 60 proc. obrotów niemieckiego sektora kamieni szlachetnych i około 10 proc. biżuterii pochodzi z tego regionu Niemiec. – Na targach Intergem 2018 swoje wyroby prezentują także znane luksusowe marki, takie jak Tiffany, Cartier i Bulgari – mówi dyrektor zarządzający targów Kai-Uwe Hille. – Na targach Intergem spotykają się wszyscy najważniejsi gracze lokalnego rynku kamieni szlachetnych, aby zaprezentować swoje najnowsze odkrycia, wymieniać pomysły i przyczynić się do pozytywnych zmian na rynku jubilerskim. Jörg Lindemann, dyrektor zarządzający Federalnym Stowarzyszeniem Kamieni Szlachetnych i Przemysłem Diamentowym uważa, że Intergem to małe, ale opiniotwórcze targi, które pomagają wzmocnić pozycję Idar-Oberstein jako ważnego centrum handlowego rynku kamieni szlachetnych.

19. Ambermart kusi bursztynami

Jesienne targi bursztynu Ambermart łączą w sobie elementy biznesowe, popularnonaukowe, szkoleniowe i rozrywkowe – dzięki temu spotkanie to jest niezmiennie atrakcyjne dla wszystkich miłośników bursztynu. W tym roku impreza odbędzie się w Gdańsku po raz 19., od 6 do 8 września.

pj-2018-06a-02

Bursztynowe kolekcje, nowoczesne wzory

Targi Ambermart otwierają jesienny sezon wystawienniczy, pozwalając zagranicznym kupcom na uzupełnienie oferty po sezonie letnim, a przede wszystkim przed grudniowym szczytem handlowym. Zakres tematyczny targów obejmuje srebrną i złotą biżuterię z bursztynem, biżuterię i przedmioty dekoracyjne z bursztynu, kamienie kolorowe, upominki oraz sztukę użytkową. – Targi Ambermart to doskonały moment na zaprezentowanie nowości. Nasi klienci już teraz dopytują się o nowe kolekcje, które przygotowaliśmy na zbliżające się targi. Ostatnie nasze prace zachwyciły, dlatego z przyjemnością tworzymy kolejne bursztynowe wzory, chcąc wzbudzić równie pozytywne emocje – zapowiada Marcin Wesołowski z pracowni NAC Amber, specjalizującej się w klasycznej, ponadczasowej biżuterii z bursztynem. W tegorocznej, 19. edycji weźmie udział blisko 200 wystawców z Polski i zagranicy.

Organizator spodziewa się – tak jak w ubiegłym roku – ok. 3 tys. odwiedzających z 50 krajów. Mimo że po latach bursztynowego boomu nadszedł spodziewany spadek cen surowca i nastąpiły przetasowania na rynkach zbytu, zdaniem Ewy Rachoń, dyrektor projektu Ambermart, sytuacja ta nie powinna wpłynąć na frekwencję kupców. Zaangażowania, dużo większego niż dotychczas, wymaga od producentów sytuacja rynkowa: zmniejszone zainteresowanie wyrobami z bursztynu w Chinach zmusiło ich do poszukiwania nowych rynków zbytu – swoją uwagę skierowali oni przede wszystkim na wymagające rynki europejskie i amerykański.

Aby sprostać wymaganiom tamtejszych odbiorców, w ich ofercie pojawiło się więcej niż dotychczas nowoczesnych, lekkich wzorów zgodnych z najnowszymi trendami jubilerskiej mody i wykonanych nowoczesnymi technikami. Niezmiennie dużą jej część stanowią precjoza wykonane ręcznie ze szlachetnych metali zdobione wyselekcjonowanymi kamieniami bursztynowymi w najbardziej pożądanych kolorach: żółtym i białym. Jaką ofertę producenci przygotowali na sezon jesienny i zimowy dla odbiorców z całego świata, dowiemy się na najbliższej edycji targów Ambermart. Uczestnicy targów dowiedzą się także, jak promować swoją firmę i swoje produkty, wykorzystując narzędzia oferowane przez media społecznościowe. Będzie to oczekiwana kontynuacja tematyki ubiegłorocznego seminarium zatytułowanego „Budowanie marki w mediach społecznościowych krok po kroku”, które cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem bursztynników.

Dla najlepszych – laury!

Na tych, którzy nad teorię przekładają praktykę złotniczą, czeka trzech mistrzów ze Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych, skupiającego utalentowanych artystów i projektantów biżuterii: Andrzej Kupniewski, Marcin Tymiński i Jan Materek, którzy poprowadzą warsztaty dla wszystkich zainteresowanych skutecznym opanowaniem podstawowych technik złotniczych. Jak wielkie mistrzostwo można osiągnąć i jak wspaniałe przedmioty jubilerskie można tworzyć, pokaże wywołujący zawsze wiele pozytywnych emocji konkurs na najatrakcyjniejszą biżuterię z bursztynem, jak również tradycyjnie już towarzyszące targom Ambermart wystawy – w tym roku na autorskiej wystawie „Bursztyn klasycznie?” w Muzeum Bursztynu swój artystyczny dorobek zaprezentuje Andrzej Adamski, laureat licznych konkursów złotniczych, twórca nowoczesnej biżuterii oraz obiektów sakralnych.

A Mariacka zatańczy…

Zwieńczeniem Ambermartu będzie towarzyskie spotkanie na ulicy Mariackiej – uznawanej za najpiękniejszą w Gdańsku i nazywanej także Bursztynową Piątą Aleją – tym razem pod hasłem „Mariacka tańczy”. Organizatorzy – Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników oraz Międzynarodowe Targi Gdańskie – zapraszają do pląsów w rytm muzyki z różnych regionów świata! Będzie i flamenco, i tango argentyńskie, i jazz, i wiele, wiele więcej muzyki i do słuchania, i do tańca. – Nie spieszcie się do domów, zatańczcie z nami – zachęca. 