Artykuły z działu

Przeglądasz dział ZEGARKI (id:53)
w numerze 02/2016 (id:149)

Ilość artykułów w dziale: 1

pj-2016-02

Stare a modne

Klienci wracają do klasyki, sytuację tę najlepiej obrazuje męski rynek zegarmistrzowski. W polskich sklepach najlepiej sprzedają się klasyczne modele czasomierzy. Polacy decydują się na zegarki, w których widoczny jest powrót do tradycji zegarmistrzowskiej.

pws-2016-03w-39

Jak podkreślają specjaliści, im bardziej klasyczny model, tym większym zainteresowaniem klientów się cieszy. W Polsce, nieco inaczej niż w innych krajach Unii Europejskiej, kupowane są zegarki bez żadnych nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

pws-2016-03w-40

Przede wszystkim męskie

Polski rynek zegarmistrzowski należy podzielić na rynek mody damskiej i męskiej. Mężczyźni wybierają ponadczasowe modele. Klasyczne cyferblaty na skórzanych – czarnych bądź brązowych paskach to sprzedażowy hit polskich salonów jubilerskich. Mężczyźni kierują się wzornictwem i marką danego czasomierza. Średnio przeznaczają na zakup dobrego zegarka nieco ponad tysiąc złotych. Oczywiście w polskich salonach pojawia się coraz więcej świadomych klientów, którzy zdają sobie sprawę, że elegancki mężczyzna powinien posiadać dobry zegarek szwajcarskiej firmy o wartości dwóch średnich pensji krajowych. Jak podkreślają właściciele salonów zegarmistrzowskich, rośnie wiedza społeczeństwa na temat odpowiednio dobranych dodatków, a wraz z nią sprzedaż zegarków ze średniej półki. Nowym trendem, jaki odnotowują sprzedawcy zegarków w Polsce, jest pojawianie się zegarków kieszonkowych. Moda retro spowodowała, że pojawiają się zegarki z poprzedniej epoki. Atrybut eleganckiego mężczyzny z początku XX wieku zostaje przeniesiony na fali zainteresowania klasyką do współczesności. Podkreślenia wymaga fakt, że zegarki kieszonkowe nie są wzbogacone o nowoczesne rozwiązania technologiczne. Dominuje klasyczne wzornictwo. Zegarki kieszonkowe pojawiające się na polskim rynku zazwyczaj wykonane są ze złota.

Zegarki damskie

Rynek zegarków damskich jest rynkiem diametralnie różnym od rynku męskich czasomierzy. W kolekcjach dla kobiet dominują zegarki duże i masywne, ozdobione wieloma kamieniami bądź kryształami. Im większe tym lepsze. Zegarki damskie pełnią funkcję dodatku do stroju, a nie go uzupełniają. Mają być przede wszystkim modne. Polki wybierając się do salonów zegarmistrzowskich rzadziej niż na markę zegarka spoglądają na jego wygląd. A ten musi być krzykliwy. Warto zauważyć, że wraz z nowym sezonem pojawiły się w salonach zegarmistrzowskich nowe kolekcje czasomierzy: dużych, masywnych, w kolorach pastelowych.