Targi biżuteryjne w Arezzo

Zakończyła się 41. edycja włoskich targów biżuterii i narzędzi jubilerskich IEG – Italian Exhibition Group w Arezzo. Podczas czterodniowej imprezy branżowej swoje wyroby przedstawiło 300 wystawców, którzy oferowali odwiedzającym biżuterię, narzędzia i maszyny jubilerskie oraz nowatorskie technologie dla branży biżuteryjnej.

w23pj-868805-744886

Tegoroczna edycja targów, jak zapewniają organizatorzy, przesiąknięta była duchem optymizmu. Zarówno kupcy, jak i sprzedawcy mieli poczucie, że kryzys w branży biżuteryjnej, trwający od niemal dwóch lat, został zażegnany i klienci na całym świecie wrócili do zakupów biżuterii.

Nowoczesne rozwiązania

Przewodnim tematem targów była „sztuka w rzemiośle”. Organizatorzy zadbali, aby połączyć tradycyjne rozwiązania wystawiennicze z nowoczesnymi technologiami i umożliwić kupującym wygodne poruszanie się po obiekcie handlowym, dając im szansę zrobienia zakupów za pośrednictwem sieci. Dzięki nowatorskim rozwiązaniom na targach pojawiło się wielu kupujących z Azji, Ameryki Południowej i Europy Wschodniej. W Arezzo skoncentrowano się na nowych technologiach ułatwiających pracę przy projektowaniu i produkowaniu biżuterii. Stoiska z narzędziami i maszynami jubilerskimi cieszyły się więc wielkim zainteresowaniem wśród odwiedzających.

Organizatorzy zadbali także o podnoszenie kwalifikacji odwiedzających, umożliwiając im uczestniczenie w warsztatach i szkoleniach poświęconych technologicznym nowinkom. Jednocześnie każdy z uczestników targów miał możliwość uczestnictwa w panelach dyskusyjnych i konferencji poświęconej zmieniającej się branży jubilerskiej. Największym zainteresowaniem cieszyły się panele poświęcone kwestii zrównoważonego rozwoju, która odciska swoje piętno na twórcach i sprzedawcach biżuterii na całym świecie. Paneliści przedstawili perspektywę zmiany, jaka czeka projektantów i producentów biżuterii wraz z wprowadzeniem do firmy rozwiązań ekologicznych. Targom towarzyszyły także konkursy i wystawy sztuki złotniczej, m.in. 31. edycja konkursu Premiere.

Nowe rynki

Po zakończonych targach ich organizatorzy podkreślali konieczność współpracy pomiędzy poszczególnymi segmentami rynku jubilerskiego i wymiany poglądów na temat zmieniającej się niezwykle dynamicznie sytuacji na rynku biżuteryjnym na całym świecie. Zauważyli, że zaskakująco dużą popularnością cieszyła się oferta Cash&Carry, która skierowana była bezpośrednio do detalistów, którzy masowo pojawili się na targach, aby uzupełnić asortymenty w swoich sklepach. Kluczową rolę odegrała w tym roku także platforma cyfrowa „Jewellery Golden Cloud”, która pozwala na dopasowanie popytu i podaży biżuterii.