Zmiana w mentalności konsumentów

Pandemia spowodowała zmianę mentalności klientów w podejściu do zakupów biżuterii i zegarków. Konsumenci stali się nie tylko bardziej wymagający, ale także zmienili sposób dokonywania zakupów i nie chodzi tu tylko i wyłącznie o przeniesienie sprzedaży do sieci, w czasie pandemii zmienili spojrzenie na dobra luksusowe.

w22pj-676656-348858

Firma McKinsey wraz z Business of Fashion opublikowała pod koniec 2021 r. raport „Stan mody: zegarki i biżuteria”, z którego wynika, że pandemia odcisnęła piętno na rynku dóbr luksusowych znacznie większe, niż pierwotnie się wszystkim wydawało.

Przede wszystkim marka

Z raportu „Stan mody: zegarki i biżuteria” wynika, że klienci zamierzający kupić biżuterię lub zegarki w pierwszej kolejności zwracają uwagę na markę. Jeszcze trzy lata temu liczył się dla nich przede wszystkim projekt biżuterii lub zegarka, dziś najpierw szukają marki, z którą się identyfikują, którą lubią, którą chcą nosić i traktują jako część swojej osobowości. Jak podkreślają autorzy raportu, ważną rolę przy wyborze marki odgrywa jej filozofia. Marka biżuteryjna lub zegarmistrzowska musi być autentyczna w swoich działaniach i jeśli te pokrywają się z ideologią klientów, to produkty danej firmy są kupowane. Trudno bowiem zakomunikować światu, że pierścionek czy obrączka są ecofriendly, ale gdy kupujesz dany rodzaj biżuterii w firmie jubilerskiej, która hołduje zasadom zrównoważonego rozwoju, to masz pewność, że wybrałeś dobrze. Można powiedzieć, że dziś klienci zaczynają poszukiwania od firmy, której filozofię akceptują, z którą się utożsamiają, a dopiero później decydują się na wybór modelu biżuterii czy zegarka. Pandemia zmieniła także sposób robienia zak [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl