Sztuka w cieniu zarazy

Twórcy biżuterii autorskiej w czasie globalnego kryzysu pandemicznego utracili najwięcej. Nie mieli możliwości prezentowania swojej sztuki podczas wystaw czy międzynarodowych targów. Nie mogli sprzedawać swojej biżuterii w galeriach. Musieli całkowicie przenieść się do świata wirtualnego, gdzie swoją sztukę prezentowali artyści z całego świata. Zaistnienie więc w świadomości klientów było niezwykle trudne.

w22pj-955210-124978

Artyści złotnicy, tworząc w czasie pandemii, koncentrowali się na swoich stałych klientach i do nich kierowali swoją ofertę.

Poszukiwanie nowych kanał ów dystrybucji

Podczas pandemii zmianie uległy nawyki klientów. Klienci stali się bardziej wymagający i świadomi swoich potrzeb. Jak wynika z badań opublikowanych przez OBOP, rzadziej dokonują zakupów kierując się impulsem, ich decyzje, szczególnie te związane z zakupem dóbr luksusowych, są przemyślane. Zmiana w mentalności klientów sprawia, że polscy artyści złotnicy muszą przemyśleć swoje strategie marketingowe, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. A to w dzisiejszych czasach nie jest zadaniem łatwym. Jednak nie niemożliwym. – Artyści złotnicy muszą szukać nowych odbiorców swojej sztuki, wykorzystując tradycyjne sposoby sprzedaży, ale także rozglądając się za rozwiązaniami niekonwencjonalnymi – mówi Marek Nowotnik, ekonomista, specjalista ds. marketingu. – Sama „bytność” w sieci ze swoim sklepem internetowym i próba pozyskiwania nowych klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych nie wystarczy – dodaje. Aby skutecznie pozyskiwać nowych klientów, trzeba prezentować swoją sztukę we wszystkich możliwych miejscach. Dobrą wiadomością jest możliwość powrotu do sprawdzonej metody sprzedaży, jaką są targi zarówno [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl