Diamentowa Polska
Wbrew obawom jubilerów oraz analityków rynku, wartość rynku diamentowego w Polsce nie zmieniła się wraz z pojawieniem się kryzysu finansowego. Polacy nie tylko nie przestali kupować brylantowej biżuterii, ale nawet jej sprzedaż znacznie wzrosła.Brylantowa biżuteria cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, przede wszystkim z powodu możliwości ulokowania w niej swoich środków finansowych, ale także dzięki modzie, jaka zapanowała na pierścionki z diamentami.
Jak pierścionek, to tylko z brylantowym oczkiem
Dzięki prowadzonej w ostatnich latach kampanii reklamowej dotyczącej pierścionków zaręczynowych z diamentami, Polacy zaczęli masowo kupować pierścionki z tym drogocennym kamieniem. Powszechnym stało się zjawisko, że pierścionek zaręczynowy musi zawierać w sobie brylantowe oczko. Mało kto wyobraża już sobie otrzymanie pierścionka z tak ważnej okazji bez brylantowego oczka. Nie do przecenienia w tym zjawisku jest wpływ właścicieli salonów jubilerskich oraz jubilerów, którzy zaczęli sprzedawać pierścionki z małymi diamentami w bardzo przystępnych cenach. – Wraz ze wzrostem zainteresowania pierścionkami, ale także obrączkami z brylantami wśród klientów salonów jubilerskich, na rynku pojawiło się znacznie więcej miejsc i produktów, które zaspokajają oczekiwania klienta – mówi Marek Kochaj, jubiler. – W salonach jubilerskich można kupić pierścionek z brylantem już za 500 złotych – dodaje. Oczywiście, za taką kwotę klienci nie otrzymują wysokiej jakości produktu, jednak panująca obecnie tendencja sprawia, że decydują się na jego zakup. Znacznie gorzej sprzedaje się biżuteria brylantowa. Jubilerzy i właściciele sklepów z biżuterią podkreślają, że naszyjniki, kolczyki czy bransoletki z diamentami kupuje wyspecjalizowane grono konsumentów. – Brylanty nigdy nie były biżuterią masową, jednak obecnie coraz więcej [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak