Mężczyzna u jubilera
Właściciele salonów jubilerskich, zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych, podkreślają, że w ostatnim czasie nastąpił znaczny spadek sprzedaży biżuterii przeznaczonej dla mężczyzn. Fala popularności widocznie się przelała i mężczyzna w salonie pojawia się przede wszystkim po pierścionek zaręczynowy lub obrączkę.Popyt na męskie pierścienie, sygnety, bransolety czy łańcuszki zmalał. Jak podkreślają specjaliści, wpływ na ten stan rzeczy ma kilka czynników – nasycenie rynku, praca zdalna oraz rosnąca sprzedaż gadżetów elektronicznych.
Sprzeda ż gadżet ów
– Im więcej czasu mężczyźni spędzają w domu przed komputerem, tym mniej w siebie inwestują – zauważa Karol Ogrodziński, specjalista ds. wizerunku. – Niepotrzebne wydają się im wydatki na własny strój oraz nie potrzebują nowych gadżetów, które z jednej strony ułatwiałyby im życie, z drugiej świadczyły o pozycji społecznej. Wszystko mają w zasięgu ręku – dodaje. Mężczyźni w czasie pandemii zrezygnowali z inwestowania w siebie. Jak pokazują badania OBOP, chętnie przeznaczali pieniądze na swoje domy i mieszkania, samochody, ale zaprzestali kupowania odzieży, gadżetów czy elektroniki.
Wydatki na przyjemności ograniczyli do minimum. – Głównie za sprawą swojej praktyczności, bo co kupować nowe gadżety, biżuterię, ubrania, jak nie ma gdzie ich pokazać – mówi Karol Ogrodziński. – Najbardziej na tych samooszczędnościach ucierpiała biżuteria – dodaje. Mężczyzna przestał czuć potrzebę określania siebie za pośrednictwem biżuterii. Modne dodatki przestały być modne, gdyż nikt nie zwracał na nie uwagi. W stroju męskim zaczęła dominować prostota i wygoda. – Większość mężczyzn, którzy jeszcze do nie [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|