Pierścionek na zaręczyny
Jak wynika z danych spływających z rynku jubilerskiego najpopularniejszym rodzajem biżuterii kupowanym przez klientów na całym świecie stał się w ostatnim czasie pierścionek zaręczynowy. Sytuacja ta opisywana jest przez socjologów i psychologów jako jeden z korzystnych wpływów pandemii na życie społeczeństw. Ludzie bowiem w obliczu zagrożenia życia, chcieli uregulować swoją sytuację prawną, okazać miłość i szacunek osobie, która jest jej towarzyszem w życiu i oświadczali się.
Zjawisko, poza aspektami społecznymi, ma także korzystny wpływ na rynek biżuteryjny na całym świecie. Kupno pierścionka zaręczynowego stało się pewnego rodzaju modą i wywarło wpływ na rozwój rynku jubilerskiego na świecie. Skorzystały zwłaszcza mniejsze manufaktury jubilerskie, które oferowały swoim klientom niekonwencjonalne rozwiązania oraz pozwalały na wspólne projektowanie symbolicznego pierścienia.
Miłość w cieniu zarazy
- Pandemia wyzwoliła w ludziach chęć i potrzebę okazania sobie na wzajem miłości i przywiązania – mówi Maria Boguszewicz, psycholog. – Stała się doskonałą okazją do podjęcia decyzji o ślubie, poczęciu dziecka, ale także rozwodzie czy rozstaniu. Nastąpiło przewartościowanie – każdy z nas musiał odpowiedzieć sobie na pytanie – co jest dla nas najważniejsze? I tym należy tłumaczyć tłumne zaręczyny – dodaje. Z okazji zaręczyn ofiarowywano sobie pierścionki, które, co ciekawe, niekoniecznie wpisywały się w najnowsze trendy mody. [...]

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Marta Andrzejczak