Handel stacjonarny

Właściciele salonów jubilerskich zlokalizowanych w centrach miast i mniejszych miejscowości masowo zamykają swoje działalności gospodarcze. Nieprzewidywalne regulacje prawne wprowadzane przez rząd powodują, że działalność stacjonarna staje się nierentowana.

pj-2010-06v-07

Klienci nie pojawiają się w tradycyjnych salonach jubilerskich nie tylko ze względu na restrykcje prawne, ale także z powodu strachu przed zarażeniem. Należy zauważyć, że zakupy biżuterii przez ostatnie miesiące odbywają się przede wszystkim za pośrednictwem internetu.

Wakacje dawały nadzieję

Okres urlopy sprawił, że właściciele tradycyjnych salonów jubilerskich mieli nadzieję, że branża jubilerska powróci do normalnego funkcjonowania. Jednak już początek jesieni pokazał, że niestety tak się nie stało. – Obostrzenia wprowadzane przez rząd, rosnąca liczba zachorowań na koronawirusa, sprawiła, że potencjalni klienci pozostali w domach – mówi Mikołaj Kasperski, właściciel salonu jubilerskiego w Wolsztynie. – Biżuteria nie jest produktem pierwszej potrzeby, to przecież luksusowy dodatek, trudno oczekiwać, że Polacy w tak trudnych czasach będą kupować biżuterię – dodaje. Brak klientów wywołany pandemią dodatkowo obniżył możliwości utrzymania stacjonarnych punktów w większości mniejszych miejscowości i miast w Polsce. Właścicieli nie stać na czynsz, zamawianie nowego towaru czy utrzymanie pracowników. – Sytuacja małych sklepów jubilerskich i tak nie była łatwa, pandemia spowodowała, że znaczna część sklepów zamknie się na dobre – mówi Mikołaj Kasperski. – Trudno konkurować w sieciowymi salonami jubilerskimi a nawet one w tradycyjnej sprzedaży mają straty – dodaje.

Z mapy Polski znikają więc kolejne rodzinne firmy jubilerskie, które nie były w stanie prze [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl