Zabawa w kryształki
Kto nie zna kryształków Swarovskiego? Od przeszło stu lat marka jest liderem w dziedzinie ciętych kryształów, wprowadziła je do biżuterii, mody i dekoracji.Kryształy towarzyszą ludziom nie tylko w życiu codziennym, noszą je coraz częściej gwiazdy, szczególnie te, chodzące po czerwonym dywanie.
Początki działalności
W 1895 roku Daniel Swarovski wynalazł maszynę do przykrawania i polerowania kryształów, co zrewolucjonizowało dziedzinę biżuterii fantazyjnej. Zainstalował ją w pracowni, którą otworzył w tyrolskiej miejscowości Wattens w Austrii, gdzie do dzisiaj firma ma swoją siedzibę i fabrykę. W nowoczesnych zakładach Swarovskiego produkowanych jest rocznie sto milionów kamieni, które wykorzystywane są do produkcji biżuterii, stają się ozdobą ubrań i akcesoriów, ale także są komponentami przedmiotów dekoracyjnych i lamp. Wyroby Swarovskiego można kupić w prawie dwóch tysiącach firmowych butików na świecie, w ponad 120 krajach, w tym również w Polsce. Na rynku równolegle pojawiają się dwie linie kryształów. Pierwsza droższa, luksusowa i druga znacznie tańsza kolekcja o charakterze bardziej popularnym, dostępna dla kieszeni przeciętnego odbiorcy kryształów Swarovskiego. W obydwu kolekcjach można znaleźć zarówno biżuterię, akcesoria mody (biżuteryjne torebki i paski), bibeloty czy przedmioty dekoracyjne.
Moda i Swarovski
Od początku swojego istnienia marka [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Rita Gołebiowska