Przyszłość świata zaczyna się w biżuterii
Rosnąca świadomość ekologiczna klientów salonów jubilerskich sprawia, że branża jubilerska zmienia się. Konsumenci przywiązują coraz większą uwagę do sposobów pozyskiwania metali i kamieni szlachetnych wykorzystywanych w produkcji biżuterii, co z kolei skłania branżę do wprowadzenia zmian.Jak zauważył niedawno Nassir Abdulaziz Al-Nasser w przemówieniu wygłoszonym w imieniu ONZ na spotkaniu międzynarodowej branży jubilerskiej, przemysł jubilerski ma do odegrania niezwykle ważną rolę w agendzie zrównoważonego rozwoju ONZ.
Bra nża jubilerska wobec zmian
Przemysł jubilerski ma za zadanie pomóc w eliminowaniu skrajnego ubóstwa i głodu w krajach rozwijających się. Jego zadaniem jest także zwiększenie potencjału ludzkiego na rynku pracy poprzez zapewnienie środków do życia dla osób pracujących przy wydobyciu kamieni i metali szlachetnych. Branża jubilerska może także przyczynić się do edukacji całego społeczeństwa nie tylko poprzez otwieranie szkół, ale także rozpowszechnianie wiedzy na temat problemów klimatycznych oraz ekologicznych na świecie. Czy branża jubilerska może samodzielnie spełnić tak wielkie oczekiwania w niej pokładane? Obserwując działania jej przedstawicieli, można powiedzieć, że tak. Jak powszechnie wiadomo, biżuteria jest nierozerwalnie związana z dziedzictwem ludzkości. Od początków istnienia cywilizacji biżuteria była obrazem ludzkiej kreatywności oraz pozwalała na „uprzedmiotowienie” idei, którą symbolizowała. Nie inaczej jest dzisiaj. Biżuteria ma wpływ na komunikowanie się ze światem, kulturę, wiarę oraz obecnie coraz częściej także światopogląd.
Art yści [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|