Personel w salonie jubilerskim

Każdy salon jubilerski czy butik z biżuterią artystyczną funkcjonuje na rynku dzięki ludziom, którzy go tworzą. Sprzedawcy są wizytówką nie tylko marki jubilerskiej, którą oferują klientowi, ale samej biżuterii. To oni są jej głosem. Dlatego tak ważne jest, aby potrafili przemówić w imieniu biżuterii i jej twórcy.

pj-2019-03gv-07

Sprzedaż biżuterii różni się od sprzedaży innych towarów i usług. Sprzedaje się bowiem nie tylko przedmiot, ale także wyobrażenie o nim. Biżuterii towarzyszą emocje, to one zamknięte są w tym małym dziele sztuki jubilerskiej i to właśnie je należy podczas sprzedaży odpowiednio wyeksponować.

Szkolenie personelu

Podstawową kwestią w przypadku sprzedawców biżuterii jest ich edukacja. Osoby zatrudnione w salonie jubilerskim muszą mieć pełną wiedzę na temat biżuterii, którą oferują. Należy zadbać, aby ich wiedza dotyczyła nie tylko biżuterii znajdującej się w ofercie danego salonu, ale także obejmowała podstawy jubilerstwa, złotnictwa, gemmologii i współczesnego rynku biżuteryjnego w Polsce i na świecie. Właściciele salonów jubilerskich powinni pamiętać, że pracownikowi nie wystarczy przekazać wiedzy podczas jednego bądź dwóch dni szkolenia w salonie, należy go skierować na profesjonalne szkolenie jubilerskie. Każda osoba pracująca w sklepie z biżuterią powinna mieć możliwość uczestniczenia w kursie „rzeczoznawstwa”, po którym posiadałaby podstawową wiedzę na temat oferowanych produktów. Należy także zadbać, aby w naszym salonie bądź butiku pojawili się twórcy sprzedawanej tam biżuterii. Poznanie człowieka, który opowiedziałby o swojej pasji oraz inspiracjach, sprawi, że sprzedawcy poczują się związani emocjonalnie z oferowanymi przez siebie produktami. Personel sklepu z biżuterią muszą stanowić ludzie, którzy będą umieli przekazać potencjalnemu klientowi wiedzę na temat biżuterii. Muszą wiedzieć, jak należy dbać o dany przedmiot, jak go przechowywać. Muszą przekazać klientowi wiedzę na temat metalu szlachetnego, z którego wykonany został dany obiekt biżuteryjny, oraz wytłumaczyć oznaczenia na certyfikacie kamienia szlachetnego przekazanym wraz z zakupioną biżuterią. Jednak na tym rola sprzedawcy się nie kończy. Należy bowiem pamiętać, że każdy sprzedawca musi przejść szkolenie marketingowe, które pozwoli mu zrozumieć potrzeby każdego z klientów. W sprzedaży biżuterii najważniejsze jest bowiem nawiązanie relacji. Większość klientów polskich salonów jubilerskich kupuje biżuterię, która będzie towarzyszyła im przez całe życie. I aby mieli poczucie, że dokonali najlepszego wyboru, za ladą musi stać nie tylko sprzedawca, ale człowiek, który będzie umiał rozpoznać potrzeby klienta i dostosuje ofertę do jego konkretnych potrzeb. Indywidualne podejście jest bowiem kluczem do sukcesu. Polacy, mimo że często kierują się panującą modą, chcą, aby biżuteria, którą będą posiadać, była wyjątkowa. Sprzedawca biżuterii musi pamiętać, że nie sprzedaje przedmiotu, ale emocje, które mu towarzyszą.

Odpowiednia osoba na odpowiednim miejscu

Właściciele salonów jubilerskich muszą być otwarci na nowe kanały sprzedaży biżuterii i dbać o to, [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Dostęp dla prenumeratorów

Polskiego Jubilera

Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania dwumiesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.polskijubiler.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.polskijubiler.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Antoni Barczewski