Zastój na rynku diamentów
Z danych spływających z rynku wynika, że kamienie szlachetne sprzedają się tak samo jak przed kryzysem finansowym. Jednak klienci przestali wydawać swoje oszczędności na drogą brylantową biżuterię, a to spowodowało, że sprzedawcy diamentów nie odnotowują zysków.Klienci detaliczni zaczęli kupować znacznie tańszą biżuterię niż jeszcze dwa lata temu. Oczywiście nadal sprzedawane są pierścionki zaręczynowe z brylantowym oczkiem, ale sprzedawcy diamentów podkreślają, że w ostatnim czasie sprzedają znacznie mniej kamieni, a ich oferta nie spotyka się z dużym zainteresowaniem.
Diamentowe szaleństwo
– Nie można powiedzieć, żeby sytuacja była tragiczna i nasze firmy zaczęły bankrutować, ale trudno nie zauważyć, że obecnie sprzedaje się znacznie mniejsze ilości brylantowej biżuterii – mówi Marek Zawadzki, jubiler i sprzedawca kamieni szlachetnych. – Oczywiście kryzys najmniej odbił się na najbogatszych, a to właśnie oni stanowili i stanowią gros naszych klientów, ale osoby ze znacznie uboższym portfelem nie zdecydują się na zakupy luksusowej biżuterii, ponieważ nie dysponują żadnymi nadwyżkami finansowymi – dodaje. Sytuacja na rynku diamentów zmienia się niezwykle szybko. Jeszcze do niedawna była to najbardziej dynamicznie rozwijająca się nisza na polskim rynku jubilerskim, jednak teraz znalazła się w recesji. – Nie można dziwić się, że Polacy zaczęli kupować tańszą biżuterię – mówi Wiktor Brankowski, ekonomista. – Jednak brylanty zawsze zarezerwowane były dla najbogatszych, [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Wiktoria Wilk