Biżuteria modowa na rynku wtórnym
Polski rynek wtórny obrotu biżuterią rozwija się niezwykle powoli. Polacy nie decydują się na zakup biżuterii wykonanej z materiałów szlachetnych z drugiej ręki.Należy jednak zauważyć, że Polacy kupują, głównie za pośrednictwem stron internetowych, biżuterię modową na rynku wtórnym.
Rynek wtórny w Polsce
Polacy nie kupują biżuterii wykonanej z metali i kamieni szlachetnych na rynku wtórnym. – Sytuacja ta wynika z faktu, że w Polsce rynek wtórny nie istnieje – tłumaczy ekonomista Marek Nowotnik. – Polacy mogą sprzedać swoją starą biżuterię w salonie jubilerskim, lombardzie lub w internecie, jednak rzadko kiedy otrzymują satysfakcjonującą cenę. Biżuteria używana traktowana jest jako złom jubilerski, który wyceniany jest tylko według ilości metalu szlachetnego użytego do jego produkcji – dodaje. Polacy dochodzą do wniosku, że sprzedaż posiadanej biżuterii jest po prostu nieopłacalna.
A jeśli są zmuszeni do sprzedaży, robią to ze znaczną stratą. – Jednym z powodów stagnacji na rynku wtórnym jest także obawa przed oszustwem. Sprzedawca nie chce inwestować swoich pieniędzy w wycenę posiadanej biżuterii, co sprawia, że nie dysponuje certyfikatem jakości oferowanej biżuterii, a kupujący boi się zainwestować swoje pieniądze w biżuterię niepewną – wyjaśnia Marek Nowotnik. Kupujący zdają sobie także sprawę, że zakup biżuterii z metali i kamieni szlachetnych na rynku wtórnym wiąże się z wielkim ryzy [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej