Kliknij i kup
W internecie można znaleźć niemal wszystko. Większość tradycyjnych sklepów oferuje klientom swoje produkty za pośrednictwem sieci. Polska branża jubilerska również bardzo dynamicznie rozwija swój handel za pośrednictwem stron internetowych.Jednak sprzedaż biżuterii w sieci to nie tylko plusy wynikające ze zwiększenia grona klientów, ale także problemy, z którymi każdy decydujący się na taką formę prowadzenia działalności musi się liczyć.
Sprzedaż on-line
Według najnowszych badań Gemiusa e-sklepy w Polsce osiągną w tym roku obroty przekraczające 15 mld zł. Zyski ze sprzedaży internetowej z roku na rok, niezależnie od sektora, którego dotyczą, rosną. Wielu konsumentów rezygnuje z tradycyjnej formy robienia zakupów na rzecz zawierania transakcji dokonywanych za pośrednictwem sieci. Na polskich stronach internetowych pojawia się także coraz więcej sklepów oferujących sprzedaż biżuterii przy pomocy komputera. – Internetowa sprzedaż jest obecnie najszybciej rozwijającą się gałęzią handlu – mówi Marek Nowotnik, ekonomista, teoretyk biznesu. – Otwarcie sklepu internetowego nie wiąże się z wielkimi kosztami, natomiast znacznie ułatwia dotarcie do klienta w każdym zakątku naszego kraju – dodaje. Dzięki posiadaniu swojej strony internetowej, za pośrednictwem której można dokonywać zakupów biżuterii, jubilerzy mogą trafić ze swoją ofertą niemal do każdego i znacznie rozszerzyć krąg swoich klientów. Jednak sprzedaż on-line to nie tylko same korzyści. Otwarcie sklepu internetowego może pociągnąć sporo komplikacji, na które, decydując się na takie rozwiązanie, powinniśmy być gotowi. – Dużym utrudnieniem przy prowadzeniu sklepu internetowego jest stale rosnąca konkurencj [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej