Nowy zegarek na nowy rok
Po zeszłorocznej zapaści na rynku zegarków nikt nie spodziewał się, że już na samym początku roku największe marki rozpoczną walkę o klientów. Niemal wszystkie liczące się firmy zegarmistrzowskie wprowadziły na rynek autorskie kolekcje. Zeszłoroczny kryzys gospodarczy, który sprawił, że znacznie mniej osób zdecydowało się na zakup nowego zegarka, wymusił na firmach zegarmistrzowskich agresywną walkę o klienta. Mimo że szwajcarska grupa Richemont, sprzedająca zegarki Cartier i Piaget, podała zaskakująco dobre wyniki za ostatni kwartał i w kolejnych spodziewa się dalszej poprawy, sytuacja w branży zegarmistrzowskiej może jeszcze ulec zmianie.Luksusowe produkty broniły swojej pozycji
Zegarki luksusowe w 2009 roku znajdowały swoich odbiorców, jednak widoczny był spadek sprzedaży zegarków, szczególnie w średnim pułapie cenowym. Barclays Capital prognozuje, że sprzedaż zegarków wzrośnie o około 3 proc., po ponad 20-proc. spadku w 2009. W tym roku firmy zegarmistrzowskie zamierzają dotrzeć ze swoją ofertą do znacznie większej grupy odbiorców, oferując swoje produkty. Chcą one bowiem uzyskać sprzedaż podobną do tej, którą odnotowały w 2008 roku. Nie będzie jednak to zadanie łatwe. Mimo że analitycy finansowi podkreślają, że najgorsze już za nami, to znacznie trudniej będ [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej