Świat zegarków
Rynek zegarmistrzowski w Polsce w ostatnim czasie stracił na rzecz rynku jubilerskiego. Tendencja, która dawała rynkowi zegarmistrzowskiemu palmę pierwszeństwa, została zatrzymana. Przyczyn tego faktu należy upatrywać w zwiększeniu się udziału kobiet w zakupach produktów luksusowych.Polki, decydując się na zakupy w tym segmencie, wybierają biżuterię. I o ile biżuterię kupują kilka razy w ciągu roku, o tyle na zakupy do salonu zegarmistrzowskiego wybierają się raz na kilka lat.
Zegarki to domena mężczyzn
Oferta na polskim rynku zegarmistrzowskim w 70 proc. skierowana jest do mężczyzn. Damskie, młodzieżowe czy dziecięce zegarki plasują się na marginesie kolekcji wprowadzonych do branżowych salonów. I ma to swoje uzasadnienie, gdyż kupującymi zegarki są przede wszystkim mężczyźni. – Zegarek w Polsce traktowany jest przede wszystkim jako oznaka prestiżu, to nie tylko dodatek do ubrania, to niezbędny element pozwalający na budowanie wizerunku mężczyzny – mówi stylista Dawid Sayme. – Kobieta, aby podkreślić swoje atuty, ma do dyspozycji cały wachlarz możliwości wśród biżuteryjnych ozdób, mężczyzna dysponuje tylko jednym – dobrze dobranym zegarkiem – wyjaśnia. Polacy zwracają uwagę przede wszystkim na jakość i funkcjonalność zegarka, a także na jego markę. Za najlepsze powszechnie uważa się klasyczne zegarki szwajcarskich marek – Rolex czy Omega. – Marki te, kojarzone z luksusem, a co za tym idzie prestiżem społecznym, cieszą się w Polsce największą popularności [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej