Branża jubilerska po kryzysie

Prognozy ekonomistów
Polska gospodarka, podobnie jak gospodarki innych państw Unii Europejskiej, podnosi się z kryzysu i już na początku 2010 roku widać, że sytuacja na rynkach się ustabilizowała. Polska branża jubilerska po chwilach załamania rynku w pierwszym kwartale ubiegłego roku powoli się stabilizowała i teraz odzyskuje swoich klientów. Jednak zastanowienie budzą wyniki opublikowanego pod koniec grudnia raportu JCOC (Jewelry Consumer Opinion Center), amerykańskiej organizacji badającej rynek biżuterii. Badanie wykazało bowiem, że Amerykanie w najbliższej przyszłości nie zamierzają kupować luksusowej biżuterii u jubilerów, 10 proc. badanych stwierdziło, że może zdecydują się na jej zakup w ciągu następnych sześciu miesięcy. Tylko pięć procent zamożnych Amerykanów przyznało, że biżuteria będzie pierwszym dobrem, na jakie się zdecydują, w momencie ustabilizowania się gospodarki.
Rynek wtórny
Powszechnie uważa się, że w czasie zeszłorocznego kryzysu gospodarczego konsumenci przestali kupować biżuterię. Jednak z badań przeprowadzonych przez JCOC wynika, że wprost przeciwnie. Ludzie na całym świecie zaczęli kupować [...]

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej