Sztuka sprzedaży
Stworzenie pięknej biżuterii jest dopiero początkiem trudnej sztuki, jaką jest sprzedaż luksusowych towarów. Fakt, że oferujemy klientom niecodzienne kosztowności nie znaczy, że będziemy odnotowywali rekordowe zyski. Właściciele sklepów jubilerskich muszą nauczyć się różnych sposobów nawiązywania kontaktu z klientem oraz sztuki eksponowania biżuterii, ponieważ tylko wówczas mogą liczyć na znacznie wyższe zyski i sprawić, że w ich sklepach pojawi się znacznie więcej klientów. Nie wolno bowiem zapominać, że sprzedaż biżuterii też jest sztuką, której trzeba się nauczyć.Nawiązanie kontaktu z klientem
Samo wyeksponowanie biżuterii w gablocie nie spowoduje, że klienci będą ją masowo kupować. Każdy właściciel salonu jubilerskiego musi być świadomy, że najważniejszą rzeczą jest nawiązanie kontaktu z klientem, który odwiedzi nasz sklep. - Klient, który postanowił odwiedzić sklep jubilerski i rozważa możliwość kupna biżuterii, musi poczuć, że sprzedawca jest nim i jego potrzebami naprawdę zainteresowany - mówi dr Jacek Kruczkowski z Wyższej Szkoły Psychologii Biznesu. - Klient musi mieć także wrażenie, że osoba z nim rozmawiająca chce mu pomóc i udzielić wyczerpujących informacji - dodaje. Naukowcy podkreślają, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie, które może przełożyć się na decyzję o zakupie.
Odprężony sprzedawca
Osoba obsługująca klientów musi wzbudzać zaufanie. Sprzedawca powinien być uśmiechnięty i pa [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Wiktoria Wilk