Pod choinką zegarek lub biżuteria
Z badań opublikowanych przez Deloitte Polska wynika, że 28 proc. Polaków chciałoby otrzymać w prezencie gwiazdkowym zegarek lub biżuterię.Obdarowanych takim prezentem, według prowadzonych w tym roku badań, będzie co najmniej 20 proc. Polaków. W związku z tym właściciele salonów jubilerskich nie powinni obawiać się o swoje zyski - mimo kryzysu nasi rodacy nie będą oszczędzać na tegorocznych świętach. I w tym roku także będą szturmować podwoje sklepów jubilerskich.
Jedna piąta Polaków z biżuterią
Z prognoz dotyczących rynku wynika, że jedna piąta naszego społeczeństwa zostanie obdarowana przez najbliższych biżuterią bądź zegarkiem. Kryzys, który dał się zauważyć w ostrożnych wydatkach Polaków, jakie były dostrzegalne w ostatnim kwartale na rynku jubilerskim, z całą pewnością w czasie przedświątecznych zakupów nie będzie miał znaczenia. Polacy będą kupować biżuterię i to nawet na masową skalę. Analitycy przewidują, że w najbliższym czasie nastąpi wzrost wydatków na wszelkie dobra o 1,6 proc. w Polsce, czyli przeciętna polska rodzina wyda w tym roku ponad 1500 złotych. Tym sposobem nasz kraj znajduje się wśród najmniej ostrożnych krajów europejskich. Z badania przeprowadzonego przez Deloitte Polska wynika, że pomimo kryzysu Polacy będą szanować tradycję i cieszyć się ze świąt Bożego Narodzenia.
Centra handlowe na topie
Najwięcej powodów do radości mają właściciele salonów jubilerskich, które zlokalizowane są w centrach handlowych. Odwiedzenie centrów handlowych oraz dokonanie tam zakupów deklaruje większość polskich bogatszych konsumentów. Aż 57 proc. z nas będzie dokonywało wyboru prezentu świątecznego właśnie w centrum handlowym [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|
Karol Kulej