Miasto, miasteczko a metropolia
Rynek w poszczególnych regionach Polski ma diametralnie różne oblicza. Warsztaty i salony jubilerskie w wielkich miastach funkcjonują zupełnie inaczej niż w mniejszych. Klienci zainteresowani są zupełnie innym rodzajem asortymentu i przeznaczają na zakupy krańcowo różne sumy.W metropoliach biżuteria sprzedaje się bardzo dobrze. Klienci wybierają sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych i za jednorazowe zakupy płacą średnio nieco ponad 2 tys. zł. Robią także zakupy w salonach zlokalizowanych przy głównych arteriach miasta. Można powiedzieć, że sprzedaż detaliczna została zdominowana przez jubilerskie sieciówki, gdzie zakupy robi niemal 80 proc. klientów.
Metropolie nadają ton
Za metropolie w Polsce uważa się Warszawę, Kraków, Łódź, Trójmiasto, Poznań, Wrocław, Bydgoszcz, Szczecin, Lublin, Rzeszów i aglomerację górnośląską z głównym ośrodkiem w Katowicach. Tam też najlepiej funkcjonują salony jubilerskie, które zlokalizowane są w galeriach handlowych. Klienci dokonują zakupów najczęściej podczas weekendów. Kupują biżuterię ślubną, modową, ale także biżuterię ofiarowywaną z okazji znaczących wydarzeń czy kosztowności, które traktują bardziej jak lokatę kapitału niż ozdobę. Sprzedaż biżuterii w dużych miastach z sezonu na sezon rośnie. To sprawia, że w galeriach handlowych pojawiają się nowe butiki i salony z biżuterią. Mimo że gros klientów wybiera zakup u jubiler [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata POLSKIEGO JUBILERA to:
Prenumeratę możesz zamówić:
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Polskiego Jubilera skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
|